Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Beklager at det har tatt så lang tid å svare deg på spørsmålet ditt. Du skal slippe å betale for tjenesten.

Det er veldig stor avstand i tid mellom de to vennene du har hatt samleie med, og dermed blir det ikke så vanskelig å anslå hvem som kan være faren. Jeg regner med at du har vært til ultralyd. Er din termin satt til begynnelsen av mars, ser det ut til at den første mannen er faren. Er terminen i juli, er det nok den andre. Din menstruasjonssyklus kan også spille en rolle her. Hadde du regelmessig menstruasjonssyklus på rundt 28 dager, kan nok det tyde på at samleiet i juni gjorde deg gravid, men hadde du lang tid mellom hver menstruasjon eller at den var svært uregelmessig, vil jeg tro at du ble gravid langt seinere. Hvis du er sikker på at du ikke hadde noen blødning i perioden mellom disse samleiene, vil jeg si at det mest sikre er å stole på ultralydterminen som sannsynligvis er satt.

Hvis du er i tvil også etter fødselen, vil en blodprøve av barnet og de aktuelle mennene kunne avgjøre hvem som er den rette faren.

Jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet og med fødselen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168533-gravid/#findComment-1105178
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...