Gjest sammarbeid! Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Er barn av en alkoholiker og er helt enig i din nulltoleranse av alkohol foran barna. Når dere er ute og har barnevakt er det helt greit. Jeg synest han skal drikke mindre og dere skal ha mer sex. Dere må jobbe for at din sex lyst skal øke. Det skjer sefølgelig ikke av sex selv i en hektisk hværdag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1104688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Møkka lei... Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg er bare delvis enig i din nulltoleranse i forhold til alkohol. Men jeg hadde vært enig i en nulltoleranse overfor det å være synlig beruset når barna er til stede. Med synlig, mener jeg å drikke slik at man merker at man blir påvirket. Det å ta seg en øl eller et glass vin til mat f.eks, ser jeg ikke noe problem i. Det er når barna merker foreldrene blir annerledes at de reagerer ofte. I forhold til sex, så syns jeg IKKE det høres ut som mannen din har rett. Hvem er det som skal få definere hvor mange ganger som er passe i et forhold? Leste akkurat en artikkel om hyppighet av sex i forhold, i et eller annet dameblad, og der fikk jeg bekreftet min mistanke om at media framstiller det slik at alle må ha sex fem ganger i uka hvis ikke har du et dårlig sexliv. Og det er ofte jentene som sitter igjen med dårlig samvittighet fordi de ikke orker å ha sex fem ganger i uka. Hva gjør mannen din for at du skal ha lyst på sex oftere? Jeg merker selv at det som er vikigest for meg i forhold til sexlyst er det å ha overskudd og føle nærhet. Jeg får mer lyst på sex hvis jeg ikke er sliten verken fysisk eller psykisk. Og hvor sliten jeg er kommer an på mannen også det, hvor flink han er til å hjelpe meg. Som jeg skrev litt lenger opp trenger jeg også nærhet for å få opp sexlyst, og også dette er en felles oppgave i et forhold å legge til rette for nærhet. Med nærhet mener jeg fortrolige og gode samtaler med mannen, og det å bare kunne kose uten at det nødvendigvis fører til sex. Jeg må føle at han er der for meg, at vi har noe godt sammen for å kunne føle nærhet. Det er klart, jeg har jo hatt sex uten at alt det jeg har skrevet her har ligget til rette, men generelt over tid så har jeg merket hva det er som gjør at jeg kan få lyst på sex oftere. Og sex uten jeg har lyst, det er nesten umulig for meg. Det kan føre til at man begynner å føle avsky, og det gjør bare saken enda verre. Lykke til. Jeg tenkte bare gi deg et par korte og raske kommentarer, men ble litt lenger innlegg enn jeg hadde tenkt. Håper det er til nytte for deg da... Som jeg skriver til amber sun, så er det synlig på han etter bare 1-2 øl. Ofte har jeg lurt på om han egentlig tar mer enn det han sier ettersom jeg kan se dette så raskt. På julaften tok han et par øl, en akvivitt og en jegermeister (hm...lurer på hvordan man skriver det). Dette drakk han i løpet av 3-4 timer, og jeg merket ingenting (og var lykkelig over at kvelden gikk så bra:-) Problemet er derfor at han faktisk blir synlig beruset veldig raskt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1104690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Møkka lei... Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 En kommentar bare til din null-toleranse for alkohol mens barna er våkne. Den støtter jeg deg 100% i. Jeg har aldri drukket alkohol mens mine barn har sett på, kun en gang har en som er inngift i vår familie drukket cognac en julaften for mange år siden mens barna fortsatt var våken. Min eldste var sikkert 5-6 år da. I år har det hatt mye om rusmidler på skolen, og han kommer stadig hjem og har lært noe nytt og spør om alkohol. Det rare er at han fortsatt husker denne *onkelen* som drakk *det brune* den jula for mange år siden. Samtidig er jeg glad for at han slipper byrden med å bekymre seg om jeg drikker for mye, for i hans verden drikker jeg aldri alkohol. Han har jo aldri sett det. Jeg tror barn kan være mer engstelig enn vi tror når det gjelder ting som alkohol og røyking. Fra min egen barndom husker jeg at jeg var redd de få gangene det var folk hjemme hos oss som drakk alkohol. Jeg synes det er godt å høre at det fortsatt er noen få familier som ikke drikker i barns nærvær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1104694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Møkka lei... Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Er barn av en alkoholiker og er helt enig i din nulltoleranse av alkohol foran barna. Når dere er ute og har barnevakt er det helt greit. Jeg synest han skal drikke mindre og dere skal ha mer sex. Dere må jobbe for at din sex lyst skal øke. Det skjer sefølgelig ikke av sex selv i en hektisk hværdag Godt å høre at du mener 0-toleranse er OK. Det kan jo også hende at jeg får mer lyst når han drikker mindre? Han har nemlig nå lovt meg at han skal prøve å ikke drikke på hverdager. Kanskje vi da får både i pose og sekk????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1104716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg kan ofte se på han at han har drukket etter 1-2 øl. Da mener jeg at jeg ser det på oppførselen/hører det på stemmen. DETTE UTEN AT JEG HAR SETT ELLER KAN LUKTE DET. Dersom det kunne skjedd en kveld i uka at han tok seg 1-2 øl på f.eks. lørdagskvelden, så hadde jeg nok ikke reagert. Som du kanskje forstår så ligger det en del gamle spøkelser begravd her også. (Eks. at jeg fulgte han i seg på julaften for et par år siden ca. kl. 19 da han ikke lenger "fungerte".) Det har også vært store problemer i familieselskap med hans familie. (Ikke bare han, men flere i familien). Bl.a. har det kommet uttalelser som at: Nå kan jeg ikke snakke med mamma mer fordi ho er drita (sitat fra 11-åring). Så jeg frykter at jeg har blitt veldig overfølsom. Men ofte har det jo også vært problemer.... Med hensyn til sex, så er lysten totalt slått av da han har tatt seg et par øl foran barna. Dvs. kvelden er ødelagt med hensyn til sex. Og det blir jo ikke så mange kvelder igjen... Jeg har nok også ganske liten sexlyst - uten at jeg har klart å forstå hvorfor. Da blir det noe annet. Skjønte det ikke sånn at han var synlig beruset, men sånn du skriver det nå ser jeg jo at det er mer enn det jeg vil kalle et normalt forhold til alkohol. Du kan ha rett i at han drikker mer enn han sier, eller han har veldig lav terskel(?) når han blir synlig beruset etter bare et par øl. Da er det heller ikke rart at du mister lysten, og at det er problemer dere imellom. Det er nok mer enn "bare" disse to tingene som ligger bak her, får jeg inntrykk av. Nå husker jeg dessverre ikke om dere hadde vært, eller tenkt på å gå, til familiesamtaler/terapi, men det kunne kanskje være en vei å gå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1104746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psst Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Dvs. at vi skal ha sex 5 ggr. pr. uke for at han ikke skal røre alkohol???? Da tror jeg nok heller jeg flytter! Er det så motbydelig da. Hvis du er glad i han, så kan du vel ha sex med han, forstår ikke helt hva som er så galt med å ha sex 5 dager i uken. selv har jeg og kjæresten sex minst 6 ganger i uken på nattestid.lek med hverandre samtidig som dere har sex, da blir det lystbetont og morsomt. Bare for et år siden satt jeg ofte oppe om nettene og så på tv mens kjæresten gikk å la seg. Det er det helt slutt på, nå legger vi oss i lag, det er mye bedre. Har man sex ofte blir hverdagen lettere synes nå jeg. Ps: vi har en flokk små barn, men barn er ingen hindring for å få tid til hverandre. Jeg anbefaler at du prøver å få lyst til å ha sex med han minst 5 dager i uken, hvis du er glad i han. Kanskje du opplever forskjell i hans drikkevaner etter kort tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1104780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Et naturlig forhold til alkohol er ikke å la det være noe en drikker i smug. Heller at en viser at det faktisk går veldig bra å drikke litt alkohol, uten å bli beruset eller full. At det ikke er noe en gjemmer bort, og omtrent later som om en ikke bruker. Mener ikke at en skal begynne å drikke mer, men at en ikke bør la det være noe en gjør i smug og kun når barna ikke er der, for da oppfatter de enten at det er noe hysj-hysj, som etterhvert blir spennende, eller at de lenge tror at foreldrene ikke drikker, for så å oppdage at jammen gjør de det, men de later som om de ikke gjør det. *applaus* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rutangis netu Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg kan ofte se på han at han har drukket etter 1-2 øl. Da mener jeg at jeg ser det på oppførselen/hører det på stemmen. DETTE UTEN AT JEG HAR SETT ELLER KAN LUKTE DET. Dersom det kunne skjedd en kveld i uka at han tok seg 1-2 øl på f.eks. lørdagskvelden, så hadde jeg nok ikke reagert. Som du kanskje forstår så ligger det en del gamle spøkelser begravd her også. (Eks. at jeg fulgte han i seg på julaften for et par år siden ca. kl. 19 da han ikke lenger "fungerte".) Det har også vært store problemer i familieselskap med hans familie. (Ikke bare han, men flere i familien). Bl.a. har det kommet uttalelser som at: Nå kan jeg ikke snakke med mamma mer fordi ho er drita (sitat fra 11-åring). Så jeg frykter at jeg har blitt veldig overfølsom. Men ofte har det jo også vært problemer.... Med hensyn til sex, så er lysten totalt slått av da han har tatt seg et par øl foran barna. Dvs. kvelden er ødelagt med hensyn til sex. Og det blir jo ikke så mange kvelder igjen... Jeg har nok også ganske liten sexlyst - uten at jeg har klart å forstå hvorfor. Hvis han har en familiedisposisjon for alkoholisme, så burde han virkelig se opp! Når det i tillegg hr vært slike episoder med barn tilstede,som den på julaften, så har du all grunn til å stille krav til han. Forstår godt at det tar vekk lysten på sex å leve med en mann som tar kone og barn så lite alvorlig. Han er jo et barn selv, det blir slik i praksis for deg noen ganger iallefall,og det er jo ikke vanlig (heldigvis) å ha lyst på sex med barn. Derfor har selvfølgelig ikke du lyst på sex med han heller. Da må han være MANN, og oppføre seg som en mann.DA kommer lysten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoomee Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Dvs. at vi skal ha sex 5 ggr. pr. uke for at han ikke skal røre alkohol???? Da tror jeg nok heller jeg flytter! hei jeg tror ikke selv at det er skadelig for et barn å se at en av foreldrene tar seg et glass øl eller vin en gang i blant til en bedre middag.hvis man aldri ser at en voksen kan nyte alkohol på en varsom måte, så trorjeg man selv kan bli mere interessert i å finne ut hva alkohol egentlig er og hvorfor mor og far er så imot å drikke det. men det finnes selvfølgelig grenser for hvor mye man skal kunne drikke foran barna. det du beskriver er for mye, og utover det normale. er selv vokst opp med en mor som drikker altfor mye, langt mere enn det din mann beskriver, så er fullstendig enig at det finnes grenser for hvor mye man kan drikke. håper det ordner seg for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Møkka lei... Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Da blir det noe annet. Skjønte det ikke sånn at han var synlig beruset, men sånn du skriver det nå ser jeg jo at det er mer enn det jeg vil kalle et normalt forhold til alkohol. Du kan ha rett i at han drikker mer enn han sier, eller han har veldig lav terskel(?) når han blir synlig beruset etter bare et par øl. Da er det heller ikke rart at du mister lysten, og at det er problemer dere imellom. Det er nok mer enn "bare" disse to tingene som ligger bak her, får jeg inntrykk av. Nå husker jeg dessverre ikke om dere hadde vært, eller tenkt på å gå, til familiesamtaler/terapi, men det kunne kanskje være en vei å gå? Vi har ikke gått og fått noe hjelp. Har derimot vurdert det. Han kommer til å stille opp dersom jeg bestiller time. Kjenner bare nå at jeg ikke helt orker å ta tak i dette. Skulle ønske at han for en gang skyld tok tak i problemet og bestilte en slik time...men det er jo jeg som gjør alle slike ting her i familien.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alive&kicking Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kanskje det er en sammenheng mellom hans alkoholforbruk og deres "manglende" sex (i hans øyne)???? I følge fam.rådgivere er dette et velkjent problem. Kanskje dere skulle tatt dere en tur dit? Er greit å få løst litt familiefloker når det er barn involvert, FØR det når for langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Skjønner godt at du har mistet lysten på en som 'alltid' har litt rus innabords. Uff, tanken på øldunst, blanke øyne og slapt flir over seg er virkelig turn-off. Dine meninger har neppe noe å si for hans inntak av alkohol. Det må han finne ut av og ta grep om selv. Let opp stoff om AA, der finner du sikkert informasjon som kan hjelpe deg å sortere tanker og komme til klarhet i drikkemønstre etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Skjønner godt at du har mistet lysten på en som 'alltid' har litt rus innabords. Uff, tanken på øldunst, blanke øyne og slapt flir over seg er virkelig turn-off. Dine meninger har neppe noe å si for hans inntak av alkohol. Det må han finne ut av og ta grep om selv. Let opp stoff om AA, der finner du sikkert informasjon som kan hjelpe deg å sortere tanker og komme til klarhet i drikkemønstre etc. Å ta seg en øl eller to er vel tross alt mer snakk om en uvane enn om alkoholisme (re. snakk om AA). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Å ta seg en øl eller to er vel tross alt mer snakk om en uvane enn om alkoholisme (re. snakk om AA). Det er jeg ikke så sikker på. Men uansett, jfr Møkka leis møkka-lei-tilværelse, er det ikke umulig at kompetente på rusproblematikk og pårørende har noe å bidra med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det er jeg ikke så sikker på. Men uansett, jfr Møkka leis møkka-lei-tilværelse, er det ikke umulig at kompetente på rusproblematikk og pårørende har noe å bidra med. Det har du sikkert rett i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Møkka lei... Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det har du sikkert rett i. Ja, det kan nok være snakk om alkoholisme her. Har vurdert å oppsøke hjelp, men jeg frykter at det ikke er alvorlig nok... Han synes det er vanskelig å ikke ta denne/disse øl'ene. Det er jo så godt, så hvorfor skal man da ikke drikke dem.... Det er også et problem som ligger i genene. Både mor, far og søster drikker ofte/mye. (Mora har vært lagt inn for å få hjelp, faren har fått beskjed av legen at levera ikke tåler mer. Søstra drikker et par øl/ et par jegermeister daglig. Ho fortalte meg stolt for et par år siden at nå hadde ho ikke rørt alkohol på 5!!!! dager - ho gikk på pencillin....) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1105223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Foreslår at dere møtes på hvalvveien. Øl til maten i helgene og sex 2-3 ganger i uka. Tror neppe unger tar skade av at man koser seg med øl til maten. Det er vel ingen som blir så mye som pussa en gang av en øl eller to. Øl er godt. Og sex er godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1106562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Foreslår at dere møtes på hvalvveien. Øl til maten i helgene og sex 2-3 ganger i uka. Tror neppe unger tar skade av at man koser seg med øl til maten. Det er vel ingen som blir så mye som pussa en gang av en øl eller to. Øl er godt. Og sex er godt. Joda, det er noen som blir pussa av en øl eller to!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1108542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deler et lignende problem Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg hadde nok følt atkkurat det samme som deg. Skummelt når alkohol blir en psykisk avhengighet. For går det direkte utover humøret hans om han ikke får drikke disse øl flaskene sine, er det noe skummelt på gang tror jeg. Det går an å ha et alkoholproblem uten å være en skikkelig alkoholiker. Det finnes mange grader. Skummelt er det ihvertfall. Alkohol kan ødelegge sååå mye i et forhold om ikke begge har et normalt forhold til det. Jeg har forresten en svigermor på snart 70 år som rølper hver helg. Trivelig... nei. Sønnen hennes som er min kjære, fester heldigvis sjeldnere. Men han rølper til tross for sin voksne alder. Slitsomt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1108891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Møkka lei... Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg hadde nok følt atkkurat det samme som deg. Skummelt når alkohol blir en psykisk avhengighet. For går det direkte utover humøret hans om han ikke får drikke disse øl flaskene sine, er det noe skummelt på gang tror jeg. Det går an å ha et alkoholproblem uten å være en skikkelig alkoholiker. Det finnes mange grader. Skummelt er det ihvertfall. Alkohol kan ødelegge sååå mye i et forhold om ikke begge har et normalt forhold til det. Jeg har forresten en svigermor på snart 70 år som rølper hver helg. Trivelig... nei. Sønnen hennes som er min kjære, fester heldigvis sjeldnere. Men han rølper til tross for sin voksne alder. Slitsomt... Jeg har både svigermor og svigerfar som drikker mye. De blir sjeldent ordentlig fulle, men drikker nesten daglig. Ikke veldig artig. Godt å høre at andre også mener at det kan være et alkoholproblem til tross for at folk ikke blir snydens. Det positive er at han har holdt seg edru nå siden jeg skrev innlegget. Med unntak av to øl og en Cognac på nyttårsaften. (Og det synes jeg er helt greit). Mer og bedre sex ser det også ut som det blir:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168757-krangling-om-alkokhol-og-sex/page/2/#findComment-1108913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.