Gå til innhold

Anbefalte innlegg

skal jeg kalle meg prøver. Jeg skal ikke nevne at jeg har lyst til å bli gravid, skal rett og slett bare glemme det.

Jeg skal ikke kjøpe graviditetstest og jeg skal ikke holde oversikt over syklusene. Ingen sjekking av el-slim eller eggløsningstest.

Jeg er kort sagt kjempelei!

Takker for meg, men ønsker alle andre lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kjære vennen... Skjønner hvordan du føler det. Kanskje det er like greit med en pause.. Men babysjuken blir ikke bedre. Hvor lenge har dere prøvd nå? Jeg tenkte at dette er siste sjans da vi ble gravide.. Var drittlei, selv om vi ikke hadde prøvd så lenge, men det føles som en evighet...

Da stressa vi faktisk ikke med å bli gravide, for hadde på en måte gitt litt opp, men vi tenkte at vi kunne kose oss med masse sex, så fikk vi se.. Var sikker på at det ikke hadde klaffet, men testen viste noe annet.. Vi hadde en mnd pause vi og i prøvinga, var litt deppa akkuratt da og trengte en skikkelig fyllekule i stedet for planlagt sex..

Kanskje du bør prøve å tenke mindre på det? Ikke stress med å teste slim osv.. Men ha masse sex, og kos dere med det.. Ikke gå å tenk over når mensen skal komme og tell dager og tell ditt og datt og let etter symptomer.. Håper du ikke forlater hele DOL i hvert fall, for du er en morsom skrue! ; )

*Trøsteklem* og kyssa fingre og tær for deg fra meg... : )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1104143
Del på andre sider

Kjære vennen... Skjønner hvordan du føler det. Kanskje det er like greit med en pause.. Men babysjuken blir ikke bedre. Hvor lenge har dere prøvd nå? Jeg tenkte at dette er siste sjans da vi ble gravide.. Var drittlei, selv om vi ikke hadde prøvd så lenge, men det føles som en evighet...

Da stressa vi faktisk ikke med å bli gravide, for hadde på en måte gitt litt opp, men vi tenkte at vi kunne kose oss med masse sex, så fikk vi se.. Var sikker på at det ikke hadde klaffet, men testen viste noe annet.. Vi hadde en mnd pause vi og i prøvinga, var litt deppa akkuratt da og trengte en skikkelig fyllekule i stedet for planlagt sex..

Kanskje du bør prøve å tenke mindre på det? Ikke stress med å teste slim osv.. Men ha masse sex, og kos dere med det.. Ikke gå å tenk over når mensen skal komme og tell dager og tell ditt og datt og let etter symptomer.. Håper du ikke forlater hele DOL i hvert fall, for du er en morsom skrue! ; )

Nå ble jeg litt trøstet, Spirello.

Jeg husker at jeg i vår lovet dyrt og hellig at vi ikke skulle ha sex for babylagings skyld, men fordi vi hadde lyst. Den regelen har jeg brutt, og nå føles alt så mye verre.

Jeg tenker ikke baby absolutt hele tiden, men for ofte likevel. Jeg er rett og slett sliten i hodet og jeg trenger å stresse ned. Om det betyr at det kan gå et halvår til før noe som helst kan skje, det får så bare være.

Aldri om jeg forlater dol helt, men jeg skal forsøke å holde meg mer borte fra denne siden, foreldre-småbarn og graviditet. Litt må jeg følge med dere, det er klart, men da kun for å følge med dere, ikke også fordi jeg også vil bli gravid.

Dagen i dag er bånn i bøtta, men jeg venter til i morgen før jeg tar meg sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1104150
Del på andre sider

Det er forresten ca fem mnd siden vi satte i gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1104151
Del på andre sider

Joooo...

Jeg er bare så deppa i dag. Dette er dagen da ingenting går cecily sin vei.

*sutre*

Fikk du mensen i dag, kanskje?

*Trøste*, *Trøste*

Men fem måneder er ikke så lenge, det er først etter et år at man starter utredning.

Men jeg forstår deg, har vert der selv. Det er nok lurt å slippe å lese om mange andre som klarer å bli gravid en periode.

Så kan du jo komme tilbake med gla'meldingen når det har klaffet, og du ser på de to blå strekene :-)

Oppmuntringsklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1104173
Del på andre sider

Ikke sååå lenge, ca fem mnd.

I morgen har jeg kanskje ombestemt meg, men akkurat nå har jeg veldig lyst til å ta en pause, ikke følge med i det hele tatt.

Det føles som en evighet når det ikke klaffer. I know. Hos oss var det i tillegg slik at annenhver syklus ikke var prøvetid, pga at gravøren var på jobb. Slitsomt og humørdrepende :(

Men før eller siden blir det nok deres tur også. Det er slett ikke uvanlig at dette tar tid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1104223
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg litt trøstet, Spirello.

Jeg husker at jeg i vår lovet dyrt og hellig at vi ikke skulle ha sex for babylagings skyld, men fordi vi hadde lyst. Den regelen har jeg brutt, og nå føles alt så mye verre.

Jeg tenker ikke baby absolutt hele tiden, men for ofte likevel. Jeg er rett og slett sliten i hodet og jeg trenger å stresse ned. Om det betyr at det kan gå et halvår til før noe som helst kan skje, det får så bare være.

Aldri om jeg forlater dol helt, men jeg skal forsøke å holde meg mer borte fra denne siden, foreldre-småbarn og graviditet. Litt må jeg følge med dere, det er klart, men da kun for å følge med dere, ikke også fordi jeg også vil bli gravid.

Dagen i dag er bånn i bøtta, men jeg venter til i morgen før jeg tar meg sammen.

Det er lov å ha drittdager og synes litt synd på seg selv. : ) Sånn har vi alle det en gang i blant... Jeg gjorde samme feilien som deg, hadde sex pga. babylaging, nå MÅ vi ha sex liksom.. Stresssa også veldig psykisk, men tok en mnd pause, bare kobla ut med babystress, og kose meg med det jeg ville. mnd. etter så hadde vi masse sex hele tiden, og det var fordi vi hadde lyst - og lysten vr sikkert stor fordi ingen av oss følte babystresset/presset..

Da hadde jeg/vi bestemt oss for at vi ikke bare skulle ha sex de dagene jeg hadde EL, men når vi hadde lyst og vi skulle ha sex for sexens/lystens skyld, ikke babyaginga.. jeg hadde innstilt meg på at det skjer når det skjer, og skjer det ikke nå så skjer det en annen gang-.. Før klarte jeg knapt å vente med å teste til den dagen mensen kom. Og ble like skulle hver gang..

Så tror det var sunnere for han og meg at vi ikke stressa så mye med det.. Da skjedde det! ; ) Stakkars... nå blir det ikke noe på han, for nå tør jeg ikke... Hehe..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1104224
Del på andre sider

Gjest adidas1973

Jeg skjønner at du er skuffet og det føles tungt hver gang mensen dukker opp, men tross alt; 5 mnd er ikke lenge å prøve.

Selv har jeg prøvd i over 3 år og skal snart til første undersøkelse for utredning. Men likevel føler jeg ikke stresset foreløbig. Jeg stoler på leger og helsepersonell og håper at de kan hjelpe naturen på vei.

Håper ikke du forlater forumet. Vi trenger hverandre her inne når man har dager som du nettopp har opplevd. Men det kan av og til være greit å ta en pause fra baby-sidene på nettet og tenke på noe annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1104428
Del på andre sider

Skjønner deg kjempegodt jeg. Det er slitsomt å følge med på alt, telle, regne, kalkulere. Ikke særlig morsomt med sexen heller da...

Slapp av, kos dere og hvem vet, plutselig sitter det en liten en i magen din likevel.

Ja, nå trengte jeg en pause. Jeg vet faktisk ikke hvilken dag jeg er i syklusen min akkurat nå, og det føles fantastisk. Jeg vet jeg kan regne det ut, men jeg klarer å la være.

Jeg tror jammen meg at utblåsningen min hjalp litt jeg. Heldigvis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1106431
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er skuffet og det føles tungt hver gang mensen dukker opp, men tross alt; 5 mnd er ikke lenge å prøve.

Selv har jeg prøvd i over 3 år og skal snart til første undersøkelse for utredning. Men likevel føler jeg ikke stresset foreløbig. Jeg stoler på leger og helsepersonell og håper at de kan hjelpe naturen på vei.

Håper ikke du forlater forumet. Vi trenger hverandre her inne når man har dager som du nettopp har opplevd. Men det kan av og til være greit å ta en pause fra baby-sidene på nettet og tenke på noe annet.

Jeg må si du imponerer, jeg hadde vært langt mer stresset og småbitter hadde jeg vært i din situasjon.

Takk for svaret ditt, det setter ting litt mer i perspektiv. Selv om vi ikke har prøvd mer enn i 5 mnd, så har vi planlagt å prøve ca et år før den tid, men av diverse grunner kunne jeg ikke kutte ut p-piller og bruke kondom før det passet at jeg kunne bli gravid. Så da blir det slik som dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168797-aldri-mer/#findComment-1106432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...