Gå til innhold

Penicillin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har att en dag med penicillin nå, men alt virker helt bra igjen. Skjer det noe hvis jeg dropper den siste dagen??

Skrevet

Det kan gjøre at sykdommen blomstrer opp igjenn, Det er bare du som blir lurt ikke sykdommen.

Skrevet

Hva er poenget med å droppe den siste dagen? Det er ikke særlig smart..

Gjest godt nyttår
Skrevet

Det kan gjøre at sykdommen blomstrer opp igjenn, Det er bare du som blir lurt ikke sykdommen.

Datteren min på 18 droppet litt av sin kur da hun hadde kraftig halsbetennelse. Det som skjedde var at sykdommen blomstret opp igjen 2-3 uker senere. Hun måtte da til legevakta hvor hun fikk ny kur og mere utgifter. nei ta ut kuren helt du.

Skrevet

Sist jeg gikk på penicillin fikk jeg en kur som var for kort og for svak, 2 uker senere måtte jeg på'n igjen. Ta de siste tablettene også du.

Skrevet

Du må ta ut hele kuren, ellers kan du risikere tilbakefall.

Trodde alle visste det. En sånn kur skal tas ut, ikke droppes fordi en kjenner seg frisk.

En jeg kjenner droppet slutten på kuren da hun var syk og fikk penicillin en gang, ble kjapt verre igjen og ble så dårlig at hun havna på sykehus med lungebetennelse og masse mer styr enn det nok hadde blitt dersom hun hadde tatt hele kuren ut. For å si det sånn, det der gjør hun ikke igjen.

Skrevet

Det somkan skje hvis en ikke tar ut en pencillinkur , er at en utvikler resistente bakterier , og disse er det vanskelig å ta knekken på . Ta ut kuren uansett.

• 1 år senere...
Skrevet

Sist jeg gikk på penicillin fikk jeg en kur som var for kort og for svak, 2 uker senere måtte jeg på'n igjen. Ta de siste tablettene også du.

Kan jeg spørre deg, følte du selv at du ikke ble bedre etter kuren eller var det legen som anbefalte?

Har hatt en kraftig streptokokk infeksjon i halsen(død over streptokokkene)og fått en 10 dagers kur.smertene i halsen er borte, men allmenntilstanden er dårlig, føler meg liksom fremdeles "influensa syk" og er svimmel og slapp.

Skrevet

Kan jeg spørre deg, følte du selv at du ikke ble bedre etter kuren eller var det legen som anbefalte?

Har hatt en kraftig streptokokk infeksjon i halsen(død over streptokokkene)og fått en 10 dagers kur.smertene i halsen er borte, men allmenntilstanden er dårlig, føler meg liksom fremdeles "influensa syk" og er svimmel og slapp.

Den tar jo all annen naturlig flora i kroppen din også.

Jeg foreslår at du får i deg en kraftig dose melkesyrebakterier, i tillegg til noen dråper grapefruktkjerneekstrakt. (Som sannsynligvis tar siste rest av infeksjon i kroppen din).

Skrevet

Jeg ble syk igjen etter halvannen uke så da var det på'n igjen. Hadde jeg vært litt mer oppegående da jeg var hos legen den første gangen så hadde jeg jo visst at den kuten (for kort og for svak) ikke ville vært nok, men det var en annen lege enn min fastlege og jeg var jo helt i ørska da jeg var der.

Skrevet

Jeg ble syk igjen etter halvannen uke så da var det på'n igjen. Hadde jeg vært litt mer oppegående da jeg var hos legen den første gangen så hadde jeg jo visst at den kuten (for kort og for svak) ikke ville vært nok, men det var en annen lege enn min fastlege og jeg var jo helt i ørska da jeg var der.

Selvmotsigende, men: Det er viktig å være i god form når man er hos legen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...