Gå til innhold

Et godt og berettiget spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle nesten tro at Mr Kahn eneste mål i dette livet er å skape "debatt" på Doktoronline. Makan til meninger og fordommer har jeg ikke sett maken til!

Da har ikke du sett mye.

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• Goliath

26

• Grip

8

• Mr Kahn

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sør, da. Du ville vel heller ikke akseptert en "fred" hvor betingelsene var diktert av kommunister, nazister eller muslimer?

Kommunistene har alltid forsvart syndikalismens (les: diktaturets) fortreffelighet. Tenk så deilig det må ha vært for sånne som denne jødehateren å sende deg og meg inn bak piggtråden i påvente av en dose zyklon -B.

Med hans kapasitet ville han sikkert klare å «debattere» med seg selv til han, ravende gal, inhalerte sin egen fis og daua momomentant.

*pssssst, hysj!....nå kommer'n*

Skrevet

Sic er latin og betyr "således, slik står det virkelig". Det er følgelig et nøytralt ord. Men det brukes ofte med utropstegn etter sitater, for å gjøre leseren oppmerksom på hvor feilaktig/dumt/idiotisk den siterte har uttrykt seg. Lydlikheten med engelske sick er tilfeldig.

Takker, alltid moro å lære noe nytt :-)

Skrevet

Kommunistene har alltid forsvart syndikalismens (les: diktaturets) fortreffelighet. Tenk så deilig det må ha vært for sånne som denne jødehateren å sende deg og meg inn bak piggtråden i påvente av en dose zyklon -B.

Med hans kapasitet ville han sikkert klare å «debattere» med seg selv til han, ravende gal, inhalerte sin egen fis og daua momomentant.

*pssssst, hysj!....nå kommer'n*

Det er jo unektelig morsomt at du føler slik trang til å kommentere mine innlegg, men ikke tør gjøre det direkte til meg! *ler*

Skrevet

Skulle nesten tro at Mr Kahn eneste mål i dette livet er å skape "debatt" på Doktoronline. Makan til meninger og fordommer har jeg ikke sett maken til!

Skape debbatt ja - det er vel det man gjør på en debattside, eller? :)

Skrevet

Kan ikke se den helt store forskjellen mellom Lars Gule og en hvilken som helst annen religiøs fundamentalist.

Ekstremister er noe dritt uansett hvilken religiøs tilhørighet eller ei de sogner til.....

Skrevet

Er ikke dette en debattside da?

Skrevet

Dine syke forsøk på å sammenligne 20% av verdens befolkning med nazister, er rent idioti.

Ditt knefall for terrorister er like idiotisk.

Det er ikke mer sykt enn de hederlige forsøk noen gjorde på å advare mot Hitler og nazismen på 30-tallet.

Forskjellene er ikke store, og likhetene skremmende mange.

Skrevet

Kan ikke se den helt store forskjellen mellom Lars Gule og en hvilken som helst annen religiøs fundamentalist.

Ekstremister er noe dritt uansett hvilken religiøs tilhørighet eller ei de sogner til.....

Enda farligere blir de når de innrømmes troverdighet i et av Norges største opinionsdannende medier. Når NRK bruker Gule som «Midtøsten-ekspert», da lurer jeg på hvorfor de ikke samtidig bruker Thore Tvedt som kommentator i dokumentarprogrammer fra krigen.

Plettfri vandel er visst intet must for å bli generalsekretær i HEF.

Skrevet

Enda farligere blir de når de innrømmes troverdighet i et av Norges største opinionsdannende medier. Når NRK bruker Gule som «Midtøsten-ekspert», da lurer jeg på hvorfor de ikke samtidig bruker Thore Tvedt som kommentator i dokumentarprogrammer fra krigen.

Plettfri vandel er visst intet must for å bli generalsekretær i HEF.

Det har du helt rett i.

Det kan være ganske så interessant å gå noen av disse "ekspertene" nærmere i kortene når man samtidig vet hvordan de fritt får uttale seg i media som "objektive eksperter".

Den "objektiviteten" strekker seg ikke mye langt......

Skrevet

Det er ikke mer sykt enn de hederlige forsøk noen gjorde på å advare mot Hitler og nazismen på 30-tallet.

Forskjellene er ikke store, og likhetene skremmende mange.

Du har rett - den Brune Bermes vås som jøder og muslimer "skal overta verden" er det samme som skjedde mot jødene på 1930-tallet.

Du er bare en repetisjon av det som skjedde da.

Skrevet

Du har rett - den Brune Bermes vås som jøder og muslimer "skal overta verden" er det samme som skjedde mot jødene på 1930-tallet.

Du er bare en repetisjon av det som skjedde da.

"Det er ikke mer sykt enn de hederlige forsøk noen gjorde på å advare mot Hitler og nazismen på 30-tallet."

Det var det jeg skrev Sør, og det er nettopp det som du gjør ditt beste for å hindre nå.

Hvis du mener at muslimer i Norge og ellers i europa på noen måte behandles som jødene ble behandlet av tyskerne på 30 og 40 tallet, så lever du i en annen verden enn alle andre.

Og hvis du mener jødene bedrev den samme form for terrorisme som dagens fundamentalistiske muslimer, så er det nok et eksempel på hvor syk din vrangsforestilling av verden er.

Dine forsøk på sammenlikninger av dagens situasjon med det som hendte for 50-60 år siden, er i beste fall et resultat av uvitenhet - men sansynligvis heller et resultat av dine politiske og religiøse hjertesaker.

For det er helt klart at du har en annen agenda enn den du forsøker å påstå at du har.

Skrevet

"Det er ikke mer sykt enn de hederlige forsøk noen gjorde på å advare mot Hitler og nazismen på 30-tallet."

Det var det jeg skrev Sør, og det er nettopp det som du gjør ditt beste for å hindre nå.

Hvis du mener at muslimer i Norge og ellers i europa på noen måte behandles som jødene ble behandlet av tyskerne på 30 og 40 tallet, så lever du i en annen verden enn alle andre.

Og hvis du mener jødene bedrev den samme form for terrorisme som dagens fundamentalistiske muslimer, så er det nok et eksempel på hvor syk din vrangsforestilling av verden er.

Dine forsøk på sammenlikninger av dagens situasjon med det som hendte for 50-60 år siden, er i beste fall et resultat av uvitenhet - men sansynligvis heller et resultat av dine politiske og religiøse hjertesaker.

For det er helt klart at du har en annen agenda enn den du forsøker å påstå at du har.

Du skriver: "Og hvis du mener jødene bedrev den samme form for terrorisme som dagens fundamentalistiske muslimer"

Du gjør støtt og stadig et poeng ut av at de er "muslimer", som om de er representative for 20% av verdens befolkning.

Det er akkurat like idiotisk som å trakassere alle kristne fordi nazistene (stort sett) var kristne.

Skrevet

Du skriver: "Og hvis du mener jødene bedrev den samme form for terrorisme som dagens fundamentalistiske muslimer"

Du gjør støtt og stadig et poeng ut av at de er "muslimer", som om de er representative for 20% av verdens befolkning.

Det er akkurat like idiotisk som å trakassere alle kristne fordi nazistene (stort sett) var kristne.

Fundamentalistiske muslimer står for 99% av all terrorisme i verden i dag.

Det er fakta som burde få til og med deg til å tenke....

Skrevet

Fundamentalistiske muslimer står for 99% av all terrorisme i verden i dag.

Det er fakta som burde få til og med deg til å tenke....

Det avhenger bare av hvem som definerer terrorisme. Israel står for en stor del av terrorismen i Midtøsten, og har drept flere enn Osama bin Laden.

USA/UK har drept langt flere.

Hvis vi snakker om selvmords-aktivister, så er det faktisk langt flere av dem på Sri Lanka enn i Midt-Østen.

Skrevet

Det avhenger bare av hvem som definerer terrorisme. Israel står for en stor del av terrorismen i Midtøsten, og har drept flere enn Osama bin Laden.

USA/UK har drept langt flere.

Hvis vi snakker om selvmords-aktivister, så er det faktisk langt flere av dem på Sri Lanka enn i Midt-Østen.

Terrorisme kan defineres og fortolkes på mange måter.

Det jeg tenker på er de som har som primært mål å bevisst drepe uskyldige mennesker for å få oppmerksomhet for "sin sak".

Og da er fundamentalistiske muslimer i en klasse for seg.....

Skrevet

Terrorisme kan defineres og fortolkes på mange måter.

Det jeg tenker på er de som har som primært mål å bevisst drepe uskyldige mennesker for å få oppmerksomhet for "sin sak".

Og da er fundamentalistiske muslimer i en klasse for seg.....

Neida, fundamentalister er i en klasse for seg, enten de kaller seg "amerikanere" eller "muslimer" eller "israelere".

Dessuten, du påstår at 99% av all terrorisme i verden begås av muslimer (en påstand som faller på sin egen urimelighet, men det er en annen sak). 99% av terrorismen som Israel begår mot palestinere begås av "jøder". Skal du derfor fordømme jøder slik du fordømmer muslimer?

Skrevet

Neida, fundamentalister er i en klasse for seg, enten de kaller seg "amerikanere" eller "muslimer" eller "israelere".

Dessuten, du påstår at 99% av all terrorisme i verden begås av muslimer (en påstand som faller på sin egen urimelighet, men det er en annen sak). 99% av terrorismen som Israel begår mot palestinere begås av "jøder". Skal du derfor fordømme jøder slik du fordømmer muslimer?

Du har nettopp lest min definisjon av terrorisme, og israels aksjoner faller utenfor det.

Men jeg skal gi deg rett i en sak. 99 % av all terrorisme begås nok ikke av fundamentalistiske muslimer. Til det finnes det alt for mange mindre nasjonale konflikter der terror benyttes i de lokale "kampene".

Men 99 % av all internasjonal terrorisme begås av fundamentalistiske muslimer.

Skrevet

Du har nettopp lest min definisjon av terrorisme, og israels aksjoner faller utenfor det.

Men jeg skal gi deg rett i en sak. 99 % av all terrorisme begås nok ikke av fundamentalistiske muslimer. Til det finnes det alt for mange mindre nasjonale konflikter der terror benyttes i de lokale "kampene".

Men 99 % av all internasjonal terrorisme begås av fundamentalistiske muslimer.

Ja, selvsagt definerer du den terrorismen du støtter til ikke å være terrorisme, selb om det oppfyller ethvert krav til terrorisering av en uskyldig sivilbefolkning.

Bin Laden har nok en liknende bortforklaring som det du har.

Skrevet

Ja, selvsagt definerer du den terrorismen du støtter til ikke å være terrorisme, selb om det oppfyller ethvert krav til terrorisering av en uskyldig sivilbefolkning.

Bin Laden har nok en liknende bortforklaring som det du har.

Det som er litt "leit" med deg Sør, er at du stadig vekk forsøker å gi det du er motstander av definisjoner som burde vært forbeholdt det mer ekstreme - som f.eks rasisme og terrorisme.

Det du da indirekte gjør er å rope "ulv, ulv", og således "vanliggjør" begreper som nettopp burde være forbeholdt "verstingene".

Et godt eksempel på det er jo her på DOL, der dine rasismebeskyldninger i hytt og pine har gjort at dine påstander om rasisme bare blir til å trekke på skuldrene av.

Hva slags begreper skal du da bruke overfor "ekte" terrorister eller rasister?

Du har for lengst "brukt opp" disse betegnelsene og definisjonene på noe som definitivt ikke er sammenlignbart med det som disse betegnelsene burde være forbeholdt.

Jeg vet du er uenig i det, og jeg vet du har blitt fortalt nøyaktig det samme et utall av ganger.

Jeg vet det ikke når frem til deg, og jeg vet det er fullstendig uten mening å forsøke å fortelle deg det.

Så spør meg ikke om hvorfor jeg likevel gjør det:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...