Gå til innhold

Et godt og berettiget spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er litt "leit" med deg Sør, er at du stadig vekk forsøker å gi det du er motstander av definisjoner som burde vært forbeholdt det mer ekstreme - som f.eks rasisme og terrorisme.

Det du da indirekte gjør er å rope "ulv, ulv", og således "vanliggjør" begreper som nettopp burde være forbeholdt "verstingene".

Et godt eksempel på det er jo her på DOL, der dine rasismebeskyldninger i hytt og pine har gjort at dine påstander om rasisme bare blir til å trekke på skuldrene av.

Hva slags begreper skal du da bruke overfor "ekte" terrorister eller rasister?

Du har for lengst "brukt opp" disse betegnelsene og definisjonene på noe som definitivt ikke er sammenlignbart med det som disse betegnelsene burde være forbeholdt.

Jeg vet du er uenig i det, og jeg vet du har blitt fortalt nøyaktig det samme et utall av ganger.

Jeg vet det ikke når frem til deg, og jeg vet det er fullstendig uten mening å forsøke å fortelle deg det.

Så spør meg ikke om hvorfor jeg likevel gjør det:-)

Igjen forsøker du å "normalisere" Israels statsterrorisme, samtidig som du gjør det du kan for å sverte muslimer pga den terrorismen som enkelte muslimske fundamentalister bedriver.

Selv om "99%" (en idiot-påstand, men selv om den var sann) av terrorisme ble begått av "fundamentalistiske muslimer" så har det intet å gjøre med muslimer generelt. Eller mener du at kristne er ansvarlige for at 99% av nazistene var kristne?

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• Goliath

26

• Grip

8

• Mr Kahn

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Igjen forsøker du å "normalisere" Israels statsterrorisme, samtidig som du gjør det du kan for å sverte muslimer pga den terrorismen som enkelte muslimske fundamentalister bedriver.

Selv om "99%" (en idiot-påstand, men selv om den var sann) av terrorisme ble begått av "fundamentalistiske muslimer" så har det intet å gjøre med muslimer generelt. Eller mener du at kristne er ansvarlige for at 99% av nazistene var kristne?

Bare en kort kommentar.

Jeg har konsekvent omtalt de fundamentalistiske muslimer når det gjelder terror, og har aldri påstått at dette har med muslimer å gjøre generelt.

Så du får selv ta ansvaret for det du skriver, og de falske påstander du ilegger andre.

Skrevet

Bare en kort kommentar.

Jeg har konsekvent omtalt de fundamentalistiske muslimer når det gjelder terror, og har aldri påstått at dette har med muslimer å gjøre generelt.

Så du får selv ta ansvaret for det du skriver, og de falske påstander du ilegger andre.

Ja, så da burde du vel likeledes referere til nazister som "fundamentalistiske kristne", og gjøre 2. VK til en kristen religionskrig?

Skrevet

Ja, så da burde du vel likeledes referere til nazister som "fundamentalistiske kristne", og gjøre 2. VK til en kristen religionskrig?

Hvorfor skulle jeg det? Det er jo bare du som kan komme opp med slike idiotiske sammenklikninger....

Men jeg forstår bedre og bedre hvor merkelig din "logikk" er skrudd sammen....

Skrevet

Hvorfor skulle jeg det? Det er jo bare du som kan komme opp med slike idiotiske sammenklikninger....

Men jeg forstår bedre og bedre hvor merkelig din "logikk" er skrudd sammen....

Godt du nå innser at din sammenlikning er idiotisk.

Skrevet

Godt du nå innser at din sammenlikning er idiotisk.

Min sammenlikning?

Den eneste som har kommet med noen sammenlikning her er deg - og den er like idiotisk som den pleier å være.

Og nok en gang viser du at du ikke en gang er i stand til å ta ansvaret for det du selv skriver av tøv....

Skrevet

Min sammenlikning?

Den eneste som har kommet med noen sammenlikning her er deg - og den er like idiotisk som den pleier å være.

Og nok en gang viser du at du ikke en gang er i stand til å ta ansvaret for det du selv skriver av tøv....

Ja, du snakker om "fundamentalistiske muslimer" når det gjelder muslimer, men jeg har da ikke sett deg snakke om "fundamentalistiske kristne" når man snakker om hva som skjedde under 2.VK.

Skrevet

Ja, du snakker om "fundamentalistiske muslimer" når det gjelder muslimer, men jeg har da ikke sett deg snakke om "fundamentalistiske kristne" når man snakker om hva som skjedde under 2.VK.

Hvis du mener at det var fundamentalistiske kristne som stod bak 2.VK. så sliter du litt med historiske fakta.

At de var fundamentalister - ja, det begrepet kan man nok bruke.

Man at det var deres religion som lå bak den fundamentalismen tror jeg du vil finne få som er enig med deg i.

Det var ikke ofte Hitler brukte bibelen når han talte til sitt folk, og det var heller ikke i bibelen han fant "reglene" han ville alle skulle leve etter.

Det finner du derimot når det gjelder fundamentalistiske muslimer (med korannen i hånd), eller de som faktisk er fundamentalistiske kristne.

Så skal du sammenlikne noe, så bør det være noe mer faktabasert enn dine eventyrhistorier som til og med går koranen og bibelen en høy gang....

Skrevet

Det var mange nazister i Tyskland på 30-tallet. Hitler ble faktisk valgt.

Fundamentale muslimer blir omtrent som fundamentale nazister. Noen er de mest aktive, men de fleste er passive tilskuere, dog stilltiende samtykkende.

Islam og nazisme har svært mange fellestrekk, som vi alle vet...men som noen lukker øynene for.

Skrevet

Det var mange nazister i Tyskland på 30-tallet. Hitler ble faktisk valgt.

Fundamentale muslimer blir omtrent som fundamentale nazister. Noen er de mest aktive, men de fleste er passive tilskuere, dog stilltiende samtykkende.

Islam og nazisme har svært mange fellestrekk, som vi alle vet...men som noen lukker øynene for.

Akkurat som kristne, med andre ord. Det var jo hovedsakelig kristne som valgte Hitler....

Skrevet

Akkurat som kristne, med andre ord. Det var jo hovedsakelig kristne som valgte Hitler....

Det er islam som er ideologien, på samme måte som nazisme var ideologien. Med klare fellestrekk.

Skrevet

Det er islam som er ideologien, på samme måte som nazisme var ideologien. Med klare fellestrekk.

Neida - nazismen vokste ut av kristendommen, og akkurat som de fleste kristne ikke er nazister, så er ikke de fleste muslimer fundamentalister.

Gjest moralsiten
Skrevet

Neida - nazismen vokste ut av kristendommen, og akkurat som de fleste kristne ikke er nazister, så er ikke de fleste muslimer fundamentalister.

Er det virkelig sant at nazismen vokste ut av kristendommen? Den flørtet da veldig med symboler fra norrøn mytologi.

Skrevet

Er det virkelig sant at nazismen vokste ut av kristendommen? Den flørtet da veldig med symboler fra norrøn mytologi.

Det er vel mer nynazister som driver med slikt. Hitlers store forbilde var et eller annet kristent parti fra Østerrike, og de fleste tyskere som støttet nazismen var jo kristne (både katolikker og protestanter), og ikke hinduer eller buddhister.

En av de første tingene de gjorde var å stenge ateistenes kontor i Berlin, og kreve at alle skoler skulle være kristne.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke sant at nazismen vokste ut fra kristendommen, og/eller var basert på den kristne tro.

Nazismen var basert på en ideologi som totalt kolliderer med bibelen på de fleste områder.

Og for ordens skyld - selv er jeg ateist.

Skrevet

Det er vel mer nynazister som driver med slikt. Hitlers store forbilde var et eller annet kristent parti fra Østerrike, og de fleste tyskere som støttet nazismen var jo kristne (både katolikker og protestanter), og ikke hinduer eller buddhister.

En av de første tingene de gjorde var å stenge ateistenes kontor i Berlin, og kreve at alle skoler skulle være kristne.

Med vennlig hilsen

Men det var vel først og fremst fordi den ariske rase opprinnelig hadde kristendom som religionsgrunnlag, og ikke fordi kristendommen i seg selv passet spesielt godt sammen med nazismens ideologi.

Nazismen var mer som en religion i seg selv, med den ariske rase som "gudefolket".

Nazistisk ideologi og bibelen går ikke godt overens.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke sant at nazismen vokste ut fra kristendommen, og/eller var basert på den kristne tro.

Nazismen var basert på en ideologi som totalt kolliderer med bibelen på de fleste områder.

Og for ordens skyld - selv er jeg ateist.

Selvsagt vokste den ut fra kristendommen; hva trodde du den vokste ut fra? hinduismen?

De aller fleste i Tyskland på 1930-tallet var kristne. Ifølge Hitler selv så var begrunnelsen for hans jødehat hovedsakelig religiøst.

Skrevet

Men det var vel først og fremst fordi den ariske rase opprinnelig hadde kristendom som religionsgrunnlag, og ikke fordi kristendommen i seg selv passet spesielt godt sammen med nazismens ideologi.

Nazismen var mer som en religion i seg selv, med den ariske rase som "gudefolket".

Nazistisk ideologi og bibelen går ikke godt overens.

Det går en rød tråd direkte fra Luthers tolkning av bibelen (som er like anti-jødisk som Hitler) til det Hitler forfektet.

Å gjøre kristne ansvarlige for dette er som å gjøre vanlige muslimer ansvarlige for det fundamentalistene gjør.

Skrevet

Det går en rød tråd direkte fra Luthers tolkning av bibelen (som er like anti-jødisk som Hitler) til det Hitler forfektet.

Å gjøre kristne ansvarlige for dette er som å gjøre vanlige muslimer ansvarlige for det fundamentalistene gjør.

Meningsløst.

Islam og nazisme er tvillingideologier hvor likhetene er påfallende.

Skrevet

Meningsløst.

Islam og nazisme er tvillingideologier hvor likhetene er påfallende.

Du skriver: "Islam og nazisme er tvillingideologier hvor likhetene er påfallende."

Grip og Mullah Krekar er tvillingideologer hvor likhetene er påfallende.

Det eneste du påviser med slike meningsløse utsagn er din egen manglende kunnskap både om islam, kristendom og nazisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...