Gå til innhold

Forskjellen på menn og damer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

23

• ShitDiddelyDo

13

• Babette

9

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Fant nettopp ut at du har en datter på syv år, dina2.

Mer info for sdd, for nå kommer alt fram ;)

nå kan du ifølge innlegget mitt på åpent forum fortelle at jeg trener på sats:) Må visst legge inn informasjonen her etterhvert for å komme dere i forkjøpet;)

he, he

Ja, nå tar jeg en Sør.

Altså endrer tittelen.

Jeg lurer på om det er flere enn meg som er litt begrepsforvirret. Ser at flere skriver at de blir sjekket opp når de er ute på byen, en skriver at hun blir sjekket opp hver gang hun er ute.

I dette legger jeg at de gikk hjem sammen. Ellers blir det "han prøvde å sjekke meg opp". Sjekker man noen opp, får man napp.

Eller er det jeg som tuller? Det ville i så fall ikke ha vært noen bombe.

Ja, nå tar jeg en Sør.

Altså endrer tittelen.

Jeg lurer på om det er flere enn meg som er litt begrepsforvirret. Ser at flere skriver at de blir sjekket opp når de er ute på byen, en skriver at hun blir sjekket opp hver gang hun er ute.

I dette legger jeg at de gikk hjem sammen. Ellers blir det "han prøvde å sjekke meg opp". Sjekker man noen opp, får man napp.

ja, du har helt rett. Vi får håpe cecily mener at hun blir prøvd sjekket opp fordi hun er tross alt gift:) Selv kan jeg godt gå ut en kveld uten å bli prøvd sjekket opp engang, heldige meg:)

Annonse

ja, du har helt rett. Vi får håpe cecily mener at hun blir prøvd sjekket opp fordi hun er tross alt gift:) Selv kan jeg godt gå ut en kveld uten å bli prøvd sjekket opp engang, heldige meg:)

Da er vi i alle fall to som tolker det slik. Det er bra.

Gjest rutangis netu

Ja, nå tar jeg en Sør.

Altså endrer tittelen.

Jeg også oppfatter det at en person blir sjekket opp av en annen, som at det iallefall ble litt heftig klining ;-)

En kan jo ha mange beilere iløpet av en kveld uten at en blir sjekket opp. Jaja, det var tider det!

Jeg også oppfatter det at en person blir sjekket opp av en annen, som at det iallefall ble litt heftig klining ;-)

En kan jo ha mange beilere iløpet av en kveld uten at en blir sjekket opp. Jaja, det var tider det!

Ja, og klining krever ofte en fortsettelse i andre gemakker. Men jeg kan også huske anledninger da klining var en del av dansen, så å si. Og at vi stoppet når musikken stoppet.

When a man loves a woman, for eksempel, for ikke å snakke om Je t`aime osv.

Det var tider.

Gjest tjohooo

Ja, nå tar jeg en Sør.

Altså endrer tittelen.

Jeg bruker også uttrykket på den måten. Har blitt et par misforståelser ved at andre legger noe annet i det, ja.

Ja, nå tar jeg en Sør.

Altså endrer tittelen.

Jeg bruker begrepet å bli "sjekket opp" om akkurat det det er... noen sjekker meg opp. Dvs sjekker om jeg er tilgjengelig om jeg er interessert og om jeg er en person som vedkommende er interessert i. Han sjekker meg opp.

Det er ikke dermed sagt at han kommer noe videre med det.

Gjest rutangis netu

Ja, og klining krever ofte en fortsettelse i andre gemakker. Men jeg kan også huske anledninger da klining var en del av dansen, så å si. Og at vi stoppet når musikken stoppet.

Det var tider.

*mimre*

Jeg bruker begrepet å bli "sjekket opp" om akkurat det det er... noen sjekker meg opp. Dvs sjekker om jeg er tilgjengelig om jeg er interessert og om jeg er en person som vedkommende er interessert i. Han sjekker meg opp.

Da tolker vi det ulikt.

Hvis du fortalte meg at du var blitt sjekket opp av tre menn i går kveld, ville jeg nok ha lurt litt.

Annonse

Gjest rutangis netu

Her sier vi gjerne 'han PRØVDE å sjekke meg opp' når vedkommende mislyktes, og 'han sjekket meg opp' hvis jeg var med på notene.

Kanskje de venninnene mine som stadig vekk sa de ble sjekket opp, bare hadde kavalerer som prøvde seg da. Hmmmm. DA ble jeg jaggu meg sjekka opp flere ganger pr kveld jeg da. Den maneater'n jo! Jøss, det var artig å få greie på!

Her sier vi gjerne 'han PRØVDE å sjekke meg opp' når vedkommende mislyktes, og 'han sjekket meg opp' hvis jeg var med på notene.

Kanskje de venninnene mine som stadig vekk sa de ble sjekket opp, bare hadde kavalerer som prøvde seg da. Hmmmm. DA ble jeg jaggu meg sjekka opp flere ganger pr kveld jeg da. Den maneater'n jo! Jøss, det var artig å få greie på!

Fort gjort å få på seg rykte som sklie da, ja! :-p

Det var tider.

Det var i gamle dager det Babette ;o)

Ja, nå tar jeg en Sør.

Altså endrer tittelen.

Jeg holdt på å slå inn trynet på en _fjern_ bekjent en gang som hardnakket påsto at jeg (og andre) selvsagt var på bar for å sjekke.

Jeg forstår altså også begrepet 'sjekke' som å hive seg i pulinga med fremmede mennesker.

Hvis du hadde fortalt meg at du ble sjekket opp i helga, ville jeg enkelt forstått deg slik at du dro ned buksene/opp skjørtene for en fremling.

Det var i gamle dager det Babette ;o)

Ja, jeg har visst falt av lasset.

Men du: Jeg har nettopp sett en film på DVD med Andy Garcia og Richard T. Jones (Bruce, altså) i samme film! Sikle, sikle. Begge spiller for øvrig politimenn.

Filmen heter Twisted, oversatt til Blackout på "norsk". (!)

Det er bare en liten hake ved dette: Filmen er bare middels.

Men det er jo helt enestående å få begge listetoppene mine severt i samme måltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...