Gå til innhold

Bra av Stålsett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Dagsrevyen ble biskop Stålsett spurt i sted om det overhode gikk an å synge Deilig er jorden denne nyttårskvelden.

Da så han litt overrasket ut og sa at ja! det gikk an. - Jeg har i grunnen alltid sett på Deilig er jorden som en protestvise, sa han.

Det likte jeg og det trøstet meg. For jo, for pokker! Det fødes fortsatt barn, det grønnes til våren, det er en framtid man kan og skal kjempe for, glede seg ved.

Det er det også viktig å tenke på når alt virker så grusomt at det overstiger fatteevnen.

Jeg skal synge Deilig er jorden på nyttårskvelden.

Det skal jeg.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• flisa

6

• Grip

3

• amber sun

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sleip prest
Skrevet

Det er tragisk nok med denne katastrofen om vi ikke skal retraumatiseres ved å få denne norges ekleste og sleipeste slimål inn i våre stuer.

Skrevet

Man burde også synge "hold fast hva du har"

Hva er det for en sang? Eller er jeg blond nå, og fatta ikke poenget?

jeg er villig til å synge hva som helst jeg nå, for at det skal kjennes bedre.

Skrevet

Det er tragisk nok med denne katastrofen om vi ikke skal retraumatiseres ved å få denne norges ekleste og sleipeste slimål inn i våre stuer.

Neida, den sleipe ekle slimålen satt ved siden av, han er pt statsminister.

Skrevet

Stålsett er vel en av de prestene man faktisk kan ha respekt for.

Skrevet

Hva er det for en sang? Eller er jeg blond nå, og fatta ikke poenget?

jeg er villig til å synge hva som helst jeg nå, for at det skal kjennes bedre.

Det er en nydelig salme som vi sang i dåpen til en av jentene :)

fant ikke teksten, dette er det eneste som står om den - du må scrolle litt nedover:

http://www.google.no/search?q=cache:-Xezv0U1S0oJ:www.nrk.no/programmer/radio/salmer_til_alle_tider/2744909.html+%22hold+fast+hva+du+har%22&hl=no

Skrevet

Hvis jeg begynner å synge Deilig Er Jorden i morgen kveld kommer folk til å gjemme resten av drikkevarene mine.

Så det skal jeg avstå fra også i år.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Skriver under på denne, jeg!

Skrevet

Hvis jeg begynner å synge Deilig Er Jorden i morgen kveld kommer folk til å gjemme resten av drikkevarene mine.

LOL

*skammer seg*

Skrevet

Tror nok mine venner vil gjemme mine drikkevarer også, dersom jeg hadde dratt i gang å synge den. :o) Jeg har aldri noensinne sunget salmer nyttårsaften og kommer ikke til å gjøre det heller.

Skrevet

Jeg likte også det han sa. Jeg har før ofte undret meg over denne sangen. Kan vi virkelig synge en slik sang når det er så mye grusomt ute i verden? Ja det kan vi for det er jammen mye som er bra også. Det er bare det at vi glemmer alt de gode menneskene som også er i verden.

Skrevet

Jeg er enig. Han er en av de få prestene jeg virkelig har respekt for.

Skrevet

Han bøyer seg frem og nærmest hvisker det han skal si - konspirerende, belærende - og veldig politisk - jeg liker'n ikke. Liker mange andre prester før han gitt!

Skrevet

Tror nok mine venner vil gjemme mine drikkevarer også, dersom jeg hadde dratt i gang å synge den. :o) Jeg har aldri noensinne sunget salmer nyttårsaften og kommer ikke til å gjøre det heller.

Jeg tror de både kommer til å gjemme drikkevarer og prøve å få meg hjem dersom jeg skulle begynne å synge salmer.

Ingen fare, det blir lite drikke og mange unger imorgen ;)

Skrevet

Det er en nydelig salme som vi sang i dåpen til en av jentene :)

fant ikke teksten, dette er det eneste som står om den - du må scrolle litt nedover:

http://www.google.no/search?q=cache:-Xezv0U1S0oJ:www.nrk.no/programmer/radio/salmer_til_alle_tider/2744909.html+%22hold+fast+hva+du+har%22&hl=no

Den er vel en av de virkelig få salmer jeg føler noe for. Men jeg begynner alltid å gråte når jeg hører den, så det er litt sånn blandede følelser innvolvert her.

Men det er en sterk salme.

(og det skal mye til før jeg sier noe sånt)

Skrevet

Han bøyer seg frem og nærmest hvisker det han skal si - konspirerende, belærende - og veldig politisk - jeg liker'n ikke. Liker mange andre prester før han gitt!

Dessuten så har han jo en fornuftig mening om Israel og palestinerene, og det er nok det som gjør deg "vondt".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jepp, en politiker fra Furre-nettverket i kappe og krage, som opererer i det høyaktive nedslagsfeltet rundt PLOs baser i Norge, biskopen hvis mandat står over Jesus Kristus:

tilgi syndere som ikke angrer.

Skjønner godt at den venstresosialistiske mafiaen i Norge slår ring om denne gjøkungen. Hvem er vel bedre til å legitimere jødehatet deres bedre enn Gunnar Stålset.

Skrevet

Den er vel en av de virkelig få salmer jeg føler noe for. Men jeg begynner alltid å gråte når jeg hører den, så det er litt sånn blandede følelser innvolvert her.

Men det er en sterk salme.

(og det skal mye til før jeg sier noe sånt)

Enig - det er den enste salmen jeg har noe "forhold" til :-)

og nå vil jeg jo finne teksten!!!! hehe

Skrevet

Jepp, en politiker fra Furre-nettverket i kappe og krage, som opererer i det høyaktive nedslagsfeltet rundt PLOs baser i Norge, biskopen hvis mandat står over Jesus Kristus:

tilgi syndere som ikke angrer.

Skjønner godt at den venstresosialistiske mafiaen i Norge slår ring om denne gjøkungen. Hvem er vel bedre til å legitimere jødehatet deres bedre enn Gunnar Stålset.

Ja, det er skremmende med en borgerlig prest! *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...