Gå til innhold

Bra av Stålsett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stålsett er vel en av de prestene man faktisk kan ha respekt for.

Hvorfor det egentlig, bare spør her altså. Jeg liker han ikke, men det må jo gjerne du og andre for den del gjøre.

Bare lurer på hvorfor/hva som gjør at du skriver dette?

"Stålsett er vel en av de prestene man faktisk kan ha respekt for."

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• flisa

6

• Grip

3

• amber sun

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor det egentlig, bare spør her altså. Jeg liker han ikke, men det må jo gjerne du og andre for den del gjøre.

Bare lurer på hvorfor/hva som gjør at du skriver dette?

"Stålsett er vel en av de prestene man faktisk kan ha respekt for."

Hei,

Fordi han viser klokskap og medmenneskelighet, ovenfor de svake i samfunnet.

Med vennlig hilsen

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Stålsett virker å være en utrolig fin fyr.

Har stor respekt for han.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Jeg syntes nå det virker som han liker best å omgåes de litt finere kretsene jeg da men.

Omtanke kan hvem som helst ha. Men, det er mulig jeg har gått glipp av noe her, i og med jeg ikke liker fyren.

Takk for svar.

Gjest Bråsvett
Skrevet

Enig - det er den enste salmen jeg har noe "forhold" til :-)

og nå vil jeg jo finne teksten!!!! hehe

Sleipe prester synger " Deilig er jorden".

De kunne, etter min mening like gjerne sittet og fortalt alle barna vitser med situasjonskomikk fra katastrofeområdene.

Slike som skal framheve seg selv på bekostning av hva det kan være har jeg ingen respekt for.

Gjest Per Sjusteg
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Han snakker fint om å hjelpe, ja -- men håver inn masse penger selv...

Men ett skal han ha: han tar avstand fra palestinsk terror! Ikke mange venstreradikalere gjør det -- uten et hav av forbehold...

Skrevet

Han snakker fint om å hjelpe, ja -- men håver inn masse penger selv...

Men ett skal han ha: han tar avstand fra palestinsk terror! Ikke mange venstreradikalere gjør det -- uten et hav av forbehold...

Hvem er det som ikke tar avstand fra palestinsk terror?

Med vennlig hilsen

Gjest Gjør du?
Skrevet

Hvem er det som ikke tar avstand fra palestinsk terror?

Med vennlig hilsen

Gjør du?

Skrevet

Gjør du?

Selvsagt tar jeg avstand fra både palestinsk og israelsk terrorisme.

Tar du avstand fra Israels statsterrorisme i de ulovlig okkuperte områdene?

Skrevet

Gjør du?

Sør tar avstand fra muslimsk terror, dog under henvisning at USA og Israel er langt verre og at muslimenes terror er å anse som rimelig selvforsvar...omstendighetene tatt i betraktning.

Skrevet

Sør tar avstand fra muslimsk terror, dog under henvisning at USA og Israel er langt verre og at muslimenes terror er å anse som rimelig selvforsvar...omstendighetene tatt i betraktning.

Var det ikke du som mente at Israels statsterrorisme i de ulovlig okkuperte områdene er "å anse som rimelig selvforsvar...omstendighetene tatt i betraktning"?

Skrevet

Var det ikke du som mente at Israels statsterrorisme i de ulovlig okkuperte områdene er "å anse som rimelig selvforsvar...omstendighetene tatt i betraktning"?

Det er riktig.

Terror? Det er muslimer, det.

Skrevet

Det er riktig.

Terror? Det er muslimer, det.

*ler*

Ergo så fordømmer du ikke terroren på begge sider.

Skrevet

*ler*

Ergo så fordømmer du ikke terroren på begge sider.

Israel bedriver ikke terror. Israel er en demokratisk stat som er omgitt av muslimske røverstater, til dels aggressive. Noen ugreie situasjoner må påregnes i slike kriger.

Skrevet

Israel bedriver ikke terror. Israel er en demokratisk stat som er omgitt av muslimske røverstater, til dels aggressive. Noen ugreie situasjoner må påregnes i slike kriger.

Slik argumenterer nok Hamas også, bare at de bytter ut "Israel" med seg selv.

Det er "merkelig" hvordan det alltid er "de andre" som er "terroristene".

Skrevet

Jeg syntes nå det virker som han liker best å omgåes de litt finere kretsene jeg da men.

Omtanke kan hvem som helst ha. Men, det er mulig jeg har gått glipp av noe her, i og med jeg ikke liker fyren.

Takk for svar.

Enig det er no veikt og ekkelt over han, noe jeg iokke kalrer åsette fingeren på -og han uttaler seg om ALT - det syns jeg blir feil av en prest. . . for, for mange så blir det presten sier "Guds vilje".

Skrevet

Enig det er no veikt og ekkelt over han, noe jeg iokke kalrer åsette fingeren på -og han uttaler seg om ALT - det syns jeg blir feil av en prest. . . for, for mange så blir det presten sier "Guds vilje".

Det "ekle" med ham er at han så til de grader påpeker forskjellen mellom den "kristendommen" som praktiseres og det kristendommen liksom skal stå for.

Det rammer dobbelmoralistene hardt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg liker ham ikke, jeg heller.

Han har svaret på alt, som du sier.

(Og så blir han spurt om alt, også da. Forstår ikke det han skal fram i så mange sammenhenger)

Synes ikke han skal uttale seg om politikk. Han har "sannheten" her også.

Skrevet

Dette var jo en intresang diskusjon. Kan jeg spørre alle de som er så negative til Stålsett om det er noen andre prester dere liker??

Skrevet

Deilg er jorden er jo nettopp skrevet etter en enorm tragedie. Det var et slag hvor enormt mange danske unge gutter døde.

Så ja, Deilig er jorden er en sang å synge i sorg, i trass, i protest, og i tragedier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...