Gå til innhold

Bra av Stålsett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det "ekle" med ham er at han så til de grader påpeker forskjellen mellom den "kristendommen" som praktiseres og det kristendommen liksom skal stå for.

Det rammer dobbelmoralistene hardt.

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke han skulle blande seg inn i politiske spørsmål.Han er landets fremste biskop og burde tenke på at folk har forskjellige oppfatninger i slike saker.

Jeg synes han er en slags "allviter" - huff !

ekkelt å høre på.

Ja, selve personen er ekkel,mener nå jeg. !

Dette er altså "dobbeltmoralen" min!

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• flisa

6

• Grip

3

• amber sun

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes ikke han skulle blande seg inn i politiske spørsmål.Han er landets fremste biskop og burde tenke på at folk har forskjellige oppfatninger i slike saker.

Jeg synes han er en slags "allviter" - huff !

ekkelt å høre på.

Ja, selve personen er ekkel,mener nå jeg. !

Dette er altså "dobbeltmoralen" min!

Hei,

Hvis kirken skal ha noen som helst funksjon (annet enn å bade og begrave folk) så må den kunne ta standpunkt nettopp i slike saker.

Hvis kirken skal være irrelevant og tannløs så kan den like gjerne stenges omgående.

Med vennlig hilsen

Gjest P.J. Holter
Skrevet

Selvsagt tar jeg avstand fra både palestinsk og israelsk terrorisme.

Tar du avstand fra Israels statsterrorisme i de ulovlig okkuperte områdene?

...jeg ser du ikke klarte å ta avstand fra palestinsk terror uten videre modifikasjon. Det er heldigvis Stålsett anstendig nok til å gjøre.

Skrevet

...jeg ser du ikke klarte å ta avstand fra palestinsk terror uten videre modifikasjon. Det er heldigvis Stålsett anstendig nok til å gjøre.

Hvilken del av setningen er det som overanstrenger intellektet ditt?

Sør skrev: "Selvsagt tar jeg avstand fra både palestinsk og israelsk terrorisme."

Gjest P.J. Holter
Skrevet

Hvilken del av setningen er det som overanstrenger intellektet ditt?

Sør skrev: "Selvsagt tar jeg avstand fra både palestinsk og israelsk terrorisme."

...igjen: du klarer ikke å ta motstand fra palestinsk terrorisme uten samtidig å si noe om israelsk terrorisme.

Forstår du ikke begrepet "modifikasjon"?

Litt synd på deg...

Skrevet

...igjen: du klarer ikke å ta motstand fra palestinsk terrorisme uten samtidig å si noe om israelsk terrorisme.

Forstår du ikke begrepet "modifikasjon"?

Litt synd på deg...

Hvorfor skulle man ta avstand bare fra palestinsk terrorisme, tatt i betraktning at israelsk statsterrorisme dreper langt flere?

Jeg tar avstand fra BEGGE.

Gjør du?

Gjest Nå må Sør snart ta avstand fra palestinsk terror!
Skrevet

Hvorfor skulle man ta avstand bare fra palestinsk terrorisme, tatt i betraktning at israelsk statsterrorisme dreper langt flere?

Jeg tar avstand fra BEGGE.

Gjør du?

Jeg tar selvsagt avstand fra både palestinsk og israelsk terrorisme -- jeg tar avstand fra all terrorisme.

Men i motsetning til deg har jeg ingen problmer med å ta avstand fra en enkelt terrorisme uten noen som helst modifikasjon. Jeg kan ta avstand fra USAs terror uten samtidig å si noe om at jeg tar avstand fra terrorisme som rammer USA.

Altså: Jeg har ingen problemer med å ta avstand fra israelsk terror. (Uten å si at jeg også er motstander av palestinsk terror.)

Terror er noe en skal ta avstand fra -- helt uavhengig av evt. årsaker til den.

Got it?

Selv en venstreraddis burde forstå dette! :)

Skrevet

Jeg tar selvsagt avstand fra både palestinsk og israelsk terrorisme -- jeg tar avstand fra all terrorisme.

Men i motsetning til deg har jeg ingen problmer med å ta avstand fra en enkelt terrorisme uten noen som helst modifikasjon. Jeg kan ta avstand fra USAs terror uten samtidig å si noe om at jeg tar avstand fra terrorisme som rammer USA.

Altså: Jeg har ingen problemer med å ta avstand fra israelsk terror. (Uten å si at jeg også er motstander av palestinsk terror.)

Terror er noe en skal ta avstand fra -- helt uavhengig av evt. årsaker til den.

Got it?

Selv en venstreraddis burde forstå dette! :)

Jeg ser ikke at du tar avstand fra den israelske statsterrorismen, som har rammet tusenvis av uskyldige palestinere; og langt mindre under å trekke inn alt annet.

Gjest Nå bør Sør slutte å lyve og heller ta avstand fra palestinsk ter
Skrevet

Jeg ser ikke at du tar avstand fra den israelske statsterrorismen, som har rammet tusenvis av uskyldige palestinere; og langt mindre under å trekke inn alt annet.

Hvorfor du tyr til løgn, Sør, vet du best selv.

Men jeg har aldri gitt uttrykk for noe annet enn at jeg tar avstand fra israelsk terror. Uten forbehold.

Synd du ikke kan gjøre det samme mht. palestinsk terror.

Skrevet

Hvorfor du tyr til løgn, Sør, vet du best selv.

Men jeg har aldri gitt uttrykk for noe annet enn at jeg tar avstand fra israelsk terror. Uten forbehold.

Synd du ikke kan gjøre det samme mht. palestinsk terror.

Hvilket forbehold er det jeg har tatt da?

Skrevet

Hvilket forbehold er det jeg har tatt da?

Du synes ikke å kunne ta avstand fra palestinsk terror. Punktum. Uten samtidig å si noe om at du tar avstand fra israelsk terror i tillegg. Uansett om disse henger sammen, så er det slik at en burde kunne ta avstand fra f.eks. israelsk terror -- uten samtidig å si noe om den palestinske. Og omvendt.

Skrevet

Du synes ikke å kunne ta avstand fra palestinsk terror. Punktum. Uten samtidig å si noe om at du tar avstand fra israelsk terror i tillegg. Uansett om disse henger sammen, så er det slik at en burde kunne ta avstand fra f.eks. israelsk terror -- uten samtidig å si noe om den palestinske. Og omvendt.

Hvorfor det?

Tar jeg "mindre" avstand fra palestinsk terror hvis jeg samtidig fordømmer israelsk terror?

Hvis jeg fordømmer A og B, er det en mindre fordømmelse enn hvis jeg bare fordømmer A?

Bortsett fra det, Israel utfører jo ubestridelig langt flere terroraksjoner enn det palestinerene gjør, så hvorfor skulle man kun fordømme de sistnevnte?

Gjest Derfor...
Skrevet

Hvorfor det?

Tar jeg "mindre" avstand fra palestinsk terror hvis jeg samtidig fordømmer israelsk terror?

Hvis jeg fordømmer A og B, er det en mindre fordømmelse enn hvis jeg bare fordømmer A?

Bortsett fra det, Israel utfører jo ubestridelig langt flere terroraksjoner enn det palestinerene gjør, så hvorfor skulle man kun fordømme de sistnevnte?

Fordi enhver terrorisme er motbydelig i seg selv.

Men du kan altså ikke uforbeholdende ta avstand fra palestinsk terror.

Trist...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...