Gå til innhold

Må man ha felles venner?

Anbefalte innlegg

Gjest true friends

Jeg har et par venninner som er så opptatt av at våre respektive skal bli kjent og ha felles lørdagskvelder ol.

Samboeren min er ikke så opptatt av det. Han synes han har nok med sine gode venner fra barndommmen som han har felles interesser med. Han føler ikke behov for å tørrprate med folk han ikke kommer overrens med. (Han har møtt dem ved et par anledninger.)

Jeg på min side er opptatt av å ta vare på venninne-forholdet og komme meg litt ut i den grå hverdagen og gå på kafe og skravle, shopping eller en skikkelig jentefilm på kino. Det blir så kunstig når gutta ikke har noe å prate om.

Samboeren min sier forøvrig at vårt hus alltid er åpent og det er bare å invitere venninner hjem til oss. Han og jeg har ingen ting å skjule for hverandre så det gjør meg ingen ting om han er hjemme da. Det er bare det at mine venninner ser det på som en selvfølge at deres menn skal være med.

Hva mener andre? Er det en selvfølge at man må bli "vennepar"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169352-m%C3%A5-man-ha-felles-venner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Man finner etterhvert ut hvilke par det er naturlig å være vennepar med, og hvilke det ikke er. Flere av mine venninner er sammen med menn hverken jeg eller mannen min har spesiell sans for (ikke at de er usympatiske, de er bare ikke særlig interessante), da holder jeg heller kontakten med venninnene alene. På fest og i større middager inviteres de selvfølgelig med menn.

Ser ingenting galt i det. Det er da ingen selvfølge at man passer sammen alle fire.

Gjest true friends

Man finner etterhvert ut hvilke par det er naturlig å være vennepar med, og hvilke det ikke er. Flere av mine venninner er sammen med menn hverken jeg eller mannen min har spesiell sans for (ikke at de er usympatiske, de er bare ikke særlig interessante), da holder jeg heller kontakten med venninnene alene. På fest og i større middager inviteres de selvfølgelig med menn.

Ser ingenting galt i det. Det er da ingen selvfølge at man passer sammen alle fire.

Hei Elextra!

Takk for svaret. Da fikk jeg det bekreftet.

Vi inviterer også mennene ved større sammenkomster (nyttårsaften, 17. mai ol). Vi har et vennepar vi kommer kjempgodt overrens med. Men så har vi kjent hverandre i mange år "på tvers av parene". Tilfeldighetene gjorde at det ble 2 par av oss.

Gjest regula

For meg er det ikke en selvfølge at man skal bli vennepar... Men jeg har aldri tenkt så mye over dette siden det som regel regulerer seg selv. Vi har kontakt med de parene som vi trives sammen med. De vi ikke trives så godt sammen med som par treffer vi enten alene uten partner eller i andre sammenhenger med andre også tilstede (middag, fest o.l.).

Jeg mener det er naturlig at en ønsker å bli kjent med partnerens venner og også deres partnere igjen hvis det passer seg sånn. Så finner man ut etterhvert hvem man ønsker å ha som vennepar.

De vennene til kjæresten min (eller deres kjæreste) som jeg ikke har så mye å prate om med eller trives så godt med, treffer jeg sjelden. Da treffer heller kjæresten min kompisen bare de to eller med "gutta". Samme andre veien. Hvis jeg bare vil treffe ei venninne uten kjæresten hennes inviterer jeg til cafebesøk bare oss to (sier at kjæresten er opptatt hvis hun spør om det), venninnekveld eller noe slikt. Ser ikke noe problem i det jeg.

Som jeg skrev til å begynne med, det regulerer seg selv :-)

Annonse

Gjest rutangis netu

Noen felles vennepar er jo trivelig da. For festbruk om ikke annet.

Har gode venninner som knapt har sett min mann. Min mann har kollegaer som han prater mye med, som jeg bare vet navnet på.

Noen går fra å være vennepar til at en av oss bare treffer den ene av paret. Andre finner vi ut at vi passer sammen med som par, og går fra å være bre venn med den ene til å bli parvenner. Så er det jo en skilsmisse i ny og ne som skaper litt uorden i rekkene. Men det går seg til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...