Gå til innhold

studere i Australia

Anbefalte innlegg

Henriette1365380130
Skrevet

Hei hei! Jeg og en venninne har planer om å studere i Australia til neste år, altså etter jul. Noen som har noen linker til steder å få informasjon på, eller noen tips om hvor vi kan gå for å få veiledning? Gjerne i Oslo området. Er det mulig å ta norske studier i Australia? HVor dyrt er det? Er det vanskelig å få stipend?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg tenkte på å begynne å studere i Australia for 4-5 år siden. Husker ikke alle de stedene jeg hentet informasjon fra, men kan skrive det jeg husker hvertfall :-)

Jeg var i kontakt med en organisasjon som jeg tror het IEC. Noe lignende hvertfall... International Education... Noe... Ta kontakt med dem, de organiserer studier der nede.

Du kan også søke direkte til universiteter der nede. Da må du organisere mye mer selv. Visum, nødvendig dokumentasjon (mulig du må ta en internasjonal engelsktest), sted å bo (hvis ikke universitetet organiserer) osv.

Noen av de universitetene jeg husker er Maquarie university, Sydney university og Western Sydney university.

Hvis du tar kontakt med IEC tror jeg du kommer langt altså. Hvis du ikke ønsker å reise med dem, tror jeg uansett de vil kunne gi deg masse nyttig info.

Lykke til! Angrer litt på at jeg ikke dro. Men jeg har vært i Australia og det er et fantastisk land :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tenker en del på å dra til Australia om et år også. Kunne tenke meg å høre fra dere, hva dere har tenkt og hvor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...