Gå til innhold

Mannen min er mer intressert i mora si en meg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er kvinne som er samboer med en mann på 32 år. Den første tiden av samlivet hadde vi det veldig bra, men nå har moren hans tatt en større å større del i forholdet vårt.

De snakker sammen på telefonen hver dag i opptil 1 time avgangen uten at det er fordi det er en spesiell situasjon som har oppstått. Så i sum snakker han mye mer med henne i løpet av dagen en det han gjør med meg. Til og med når han skal ut med jobben, vet hun om det, mens jeg ikke får greie på noen ting.

Jeg er ikke direkte sjalu, men jeg synes dette er litt merkelig. For å si det som det er så begynner jeg faktisk å føle meg ganske ensom i samboerskapet.

Er det noen som har opplevd det samme, og har noen gode råd å komme med?

Eller er det meg det er noe galt med?

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei valleri!

Det høres ut som om mannen din er klemt mellom to kvinner og at han har vanskelig for å holde styr på rollene deres, som mor og som samboer.

Jeg tror ikke det er tilfeldig at han er kommet i en slik klemme. Men er usikker på om han forstår rekkevidden av situasjonen.

Rådet mitt er så enkelt som i første omgang å invitere mannen din til en ordentlig gjennomgang av saken. Du må forklare at dette er et problem for deg, selv om han ikke ser det slik. Du kan også be han om hjelp til å løse problemet sammen med deg. Spør han om hvordan han ville ha gått frem om dere hadde byttet roller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...