Gå til innhold

Narkose for små barn hos tannlegen

Anbefalte innlegg

Gjest dulcinea

Min sønn på 3 år har dessverre fått påvist flere hull i tennene.

Det er derfor blitt snakk om at han sannsynligvis vil få behandling i narkose.

Jeg er litt engstelig i forbindelse med dette og lurer på om noen har informasjon eller erfaringer å dele.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16952-narkose-for-sm%C3%A5-barn-hos-tannlegen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

hei dulcinea.

Når fagfolk overveier dette er det ikke uten grunn. Sansynligvis er det det mest skånsomme for ungen din.

Dette forumet hører gjerne fra andres synspunkter og opplevelser fra slik behandling.

Lykke til

• 1 måned senere...

Jeg vurdere å få tannlegebehandling til min datter på 2 år, pga misfarging (som jeg tror er tannråte) Jeg trodde ikke tannleger ville behandle melketenner, men din sønn på 3 år har vel fremdeles melketenner antar jeg? Hvor bor dere?

Håper på svar!!

Vennelig hilsen bekymret mamma, 23år

Gjest Dulcinea

Jeg vurdere å få tannlegebehandling til min datter på 2 år, pga misfarging (som jeg tror er tannråte) Jeg trodde ikke tannleger ville behandle melketenner, men din sønn på 3 år har vel fremdeles melketenner antar jeg? Hvor bor dere?

Håper på svar!!

Vennelig hilsen bekymret mamma, 23år

Det ble ikke full narkose allikevel, men en stikkpille med Stesolid, som er et beroligende middel.

Vi skal gjøre dette mandag 2.4 så jeg vet ikke enda hvordan det skal gå....

Du burde kontakte folketannrøkta der du bor, slik at en tannpleier kan kikke på tennene til datteren din og vurdere om hun trenger behandling.

Lykke til,

Det ble ikke full narkose allikevel, men en stikkpille med Stesolid, som er et beroligende middel.

Vi skal gjøre dette mandag 2.4 så jeg vet ikke enda hvordan det skal gå....

Du burde kontakte folketannrøkta der du bor, slik at en tannpleier kan kikke på tennene til datteren din og vurdere om hun trenger behandling.

Lykke til,

Ja,jeg skal ta kontakt med de snarest mulig! Skjønner ikke helt hvordan de skal få sett i munnen på henne da men... Det blir vel med makt (uff)

Har han misfaret tenner han og`? Er det pga flaske? (Beklager at jeg spør og maser!)

Lykke til med gutten din, håper det går bra!!

*Klem*

Gjest Dulcinea

Ja,jeg skal ta kontakt med de snarest mulig! Skjønner ikke helt hvordan de skal få sett i munnen på henne da men... Det blir vel med makt (uff)

Har han misfaret tenner han og`? Er det pga flaske? (Beklager at jeg spør og maser!)

Lykke til med gutten din, håper det går bra!!

*Klem*

Yepp, han har brune flekker på alle 1-års jekslene. Så da han kom til vanlig kontroll da han fylte tre, var det ikke akkurat en overraskelse at det også var hull.

Han har fått (og får enda) flaske på senga. Vi var på sykehuset med han da han var ca 1 år fordi han hadde falsk krupp. Da fikk han medisiner som visst ødelegger tenna, og saft på senga en stund. Sannsynligvis er det derfor det har skjært seg - tror vi.

Han får ikke godteri, vi pusser tenna morgen og kveld og han får fluor, så vi tror det er flaska.

Vi får prate skikkelig med tannlegen på mandag!

Det er forøvrig ikke sikkert de vil engang kikke i munnen på jenta di, kanskje de venter til hun er litt større. Eller kanskje du også får en sånn beroligende til henne (huff, her kunne mor trengt en også..jeg er litt nervøs for at han skal til tannlegen og bore...!)

hilsen

Annonse

Yepp, han har brune flekker på alle 1-års jekslene. Så da han kom til vanlig kontroll da han fylte tre, var det ikke akkurat en overraskelse at det også var hull.

Han har fått (og får enda) flaske på senga. Vi var på sykehuset med han da han var ca 1 år fordi han hadde falsk krupp. Da fikk han medisiner som visst ødelegger tenna, og saft på senga en stund. Sannsynligvis er det derfor det har skjært seg - tror vi.

Han får ikke godteri, vi pusser tenna morgen og kveld og han får fluor, så vi tror det er flaska.

Vi får prate skikkelig med tannlegen på mandag!

Det er forøvrig ikke sikkert de vil engang kikke i munnen på jenta di, kanskje de venter til hun er litt større. Eller kanskje du også får en sånn beroligende til henne (huff, her kunne mor trengt en også..jeg er litt nervøs for at han skal til tannlegen og bore...!)

hilsen

Ja, jeg kunne også ha trengt endel beroligende!! Jeg har jo så tannlegeskrekk! : /

Jeg har fått time hos tannpleier 24.april, så vi får se da...

Igjen, lykke til med den vesle gutten din!! Høres sikkert litt rart ut, siden jeg ikke kjenner dere, men jeg skal alikavel krysse fingrene for dere!!

Kan jeg spør hvor gammel du er? Jeg er 23.

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...