Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal innrede et nytt soverom og vil gjerne ha noen ideer om hvordan vi skal male og innrede det.

Hvordan er ditt drømmesoverom? Farger på vegger, gardiner, hvordan gulv, hvilken farge/tresort på nattbord etc?

Gjest Dame55
Skrevet

Blått og hvitt. En klar og fin blåfarge på veggene. Parkettgulv i ikke for mørk farge. Hvite gardiner med bånd i blått som veggene. Rammemadrassen må beholdes, også de hvite nattbordene. I hjørnet en hvit pidestall med en bregne.

Blått er fin soveromsfarge, hadde blåmønstret tapet før, da vi pusset opp satte vi opp strie og malte den gul. Ville ha forandring. Angret nesten med en gang, savner veldig det blå.

Altså gjennomført blått og hvitt (mulig ikke helt kritthvit) er min drøm...!

Skrevet

Jeg sitter med de samme tanken i hodet - og jeg ombestemmer meg hele tiden :)

men gjerne i slike farger:

http://www.greatestatesauction.com/auctions/_110503/Master%20bedroom.jpg

parkett på gulvet og mye hvitt! :)

Jeg er også ganske med på denne. Evt å bytte ut med mørkegrå farge på veggene, for at soverommet ikke skal bli for lyst. Det blir ikke så mørkt og trist som det kan høres ut.

Hvor finner du de flotte linkene dine? (need some more help, please)

Skrevet

Jeg er også ganske med på denne. Evt å bytte ut med mørkegrå farge på veggene, for at soverommet ikke skal bli for lyst. Det blir ikke så mørkt og trist som det kan høres ut.

Hvor finner du de flotte linkene dine? (need some more help, please)

jeg har tenkt på at EN vegg kunne vært grå/brun eller sånn .)

Her finner du alt:

http://images.google.com/images?q=master+bedroom&hl=no

det er bare om å skrive de rette søkeordene i søkeruta! :)

Skrevet

Åååå, jeg vil også pusse opp soverommet! Nå er det hverken særlig romantisk eller fint...

Har litt lyst til å ha et "Tusen og en natt"-inspirert soverom.

Gulvbeleggstaver i lys eik, feks. Eller malt tregulv, i en mørk gråtone. Oppå vil jeg ha tepper i orientalsk stil, i alle fall sengeforleggere, ett teppe foran senga. Sånne små. Veggene får en dyyp plomme/rød farge, taket blir malt i en gråtone(litt usikker på hva som blir fint til veggfargen). Samme med listverk og jerikter.

Vi har to vinduer med lys/utsikt ikke innsyn, så gardinene blir i plomme/mørk grønt tynt, lett, gjennomsiktig stoff.

Så vil jeg hive ut furukommoden og furunattbordene, erstatte nattbordene med noe i smijern, Gjerne cafe-bord aktig.

Vil også sette opp noen enkle smijernshyller til bøker og sikre kubbelys-plasser.

Kontinentalsenga overlever, men får dyprød/plomme underlaken, og sengetøy i sateng i mørke farger. Vil også ha et sengeteppe i patchwork i typisk midtøstenske stoffer.Masse myke pynteputer i samme stoff, gjerne et par store til å ha på gulvet.

Eventuelt kan jeg tenke meg fire stolper rundt senga i smijern eller mørkt tre, som spenner opp en himmel av gjennomsiktig, tnt stoff i mørke stoffer basert på rød/plomme/grå/mørk oliven.

Er par store gulvplanter. Evt to smijernsstoler til å legge fra seg klær på, og et ganske stort veggspeil med gullinnramming - eller smijern. Samme med rammer på eventuelle bilder i orientalsk-erotisk stil...

Eller den mer bonderomantiskevarianten:

Malte gulv og tak i hvitt/lys grå. Malte panel vegger i lyyys beige (caffe latte eller lysere). Hvite blondegardiner.

Beholde kontinentalsengen, men friske opp med underlaken og nyttsengetøy med rosenknopper.

Nattbordene litt gammeldagse i hvitmalt tre, kanskje?

Sett med vaskevannsfat og mugge som "pynt" - gjerne med en bukett friske blomster.

Speil og bilderammer i malt hvitt, samme med stoler til å legge klær på. Eventuelt en kommode med sånn "sminkebordspeil" på.

Filleryer i duse farger på gulvene.

Hm..jaja, sover godt sånn som det er nå også, da ;-)

Skrevet

Jeg sitter med de samme tanken i hodet - og jeg ombestemmer meg hele tiden :)

men gjerne i slike farger:

http://www.greatestatesauction.com/auctions/_110503/Master%20bedroom.jpg

parkett på gulvet og mye hvitt! :)

Ganske så amerikansk, men lekkert, dog noe lyst.

Har du et sånt gedigent soverom du eller, siden du søker på "master"?

Mitt er ikke noe bøttekott det heller, men i nærheten av dette - nei :-)

Har do på soverommet da, og det er jeg glad for.

Skrevet

Blått og hvitt. En klar og fin blåfarge på veggene. Parkettgulv i ikke for mørk farge. Hvite gardiner med bånd i blått som veggene. Rammemadrassen må beholdes, også de hvite nattbordene. I hjørnet en hvit pidestall med en bregne.

Blått er fin soveromsfarge, hadde blåmønstret tapet før, da vi pusset opp satte vi opp strie og malte den gul. Ville ha forandring. Angret nesten med en gang, savner veldig det blå.

Altså gjennomført blått og hvitt (mulig ikke helt kritthvit) er min drøm...!

Da kan du få soverommet mitt - vi har blå vegger og hvitt ellers.

Fargen i seg selv er fin nok, og jeg likte den veldig godt med en gang jeg så den (var sånn da vi flyttet inn), men nå får jeg helt angst av den.

Så fort det blir litt mildere skal den males.

Skrevet

Jeg skal pusse opp soverommet om ikke lenge.

Da vil jeg ha en "svabergfarge", altså lys terracotta-beige-aktig på veggene.

Skrevet

Ganske så amerikansk, men lekkert, dog noe lyst.

Har du et sånt gedigent soverom du eller, siden du søker på "master"?

Mitt er ikke noe bøttekott det heller, men i nærheten av dette - nei :-)

Har do på soverommet da, og det er jeg glad for.

Vi skal bygge nytt, så ja - rommet blir stort med walk-in-garderobe...

Men det vi har nå er enda større . . hehe

Gjest Dame55
Skrevet

Da kan du få soverommet mitt - vi har blå vegger og hvitt ellers.

Fargen i seg selv er fin nok, og jeg likte den veldig godt med en gang jeg så den (var sånn da vi flyttet inn), men nå får jeg helt angst av den.

Så fort det blir litt mildere skal den males.

Ja, hver sin smak. Synes blått passer så godt når jeg skal sove, kaldt, og det må jeg ha det på soverommet. Kommer jo an på blåfargen selvsagt. Ikke alle er like pene.

Synes forøvrig blått og hvitt virker så reint.

Har blått andre steder i hjemmet mitt, blir aldri lei det.

Skrevet

Ja, hver sin smak. Synes blått passer så godt når jeg skal sove, kaldt, og det må jeg ha det på soverommet. Kommer jo an på blåfargen selvsagt. Ikke alle er like pene.

Synes forøvrig blått og hvitt virker så reint.

Har blått andre steder i hjemmet mitt, blir aldri lei det.

Jeg er som sagt helt enig i at fargen er pen, men plutselig en dag her våknet jeg opp og kjente at "nå er det nok".

;o)

Skrevet

Vi pusset opp soverommet for snart to år siden og jeg trives godt med resualtatet.

Veggene malte vi lett dus grå-blå og gardinene er i forskjellige gråtoner med tynt creme-faget mønster. Kjølig, men lunt på samme tid.

I den ene sideveggen er det bygget inn garderobe, slik at hele veggen der er speil-dører.

Sengen er i smijern og messing.

På veggen over sengen har vi laget en hylle som er like bred som sengen. Denne står forholdsvis lavt på veggen. På undersiden av hylla skal det være lys, når vi bare får montert dem på...

Nattbord, bilder, speil og annet soveroms-dill er i mørkt, rustikk treverk og smijern.

Smaken er jo som baken, men jeg trives veldig godt på dette rommet. Det innbyr liksom til ro og trivsel :-)

Skrevet

Vi skal bygge nytt, så ja - rommet blir stort med walk-in-garderobe...

Men det vi har nå er enda større . . hehe

Heldig du :-)

Neida, jeg er ikke misunnelig hvis det kan virke sånn altså, for soverommet mitt er greit nok det.

Har kjøpt meg sånn svindyr opp og ned seng også - tut og kjør opp og ned. Men hva fanken skal jeg med det igrunn, når jeg har en mann som ikke får rota seg til å koble til TV- inntak. Kun video og DVD (som jeg ikke har noen av omtrent)

Han er forresten utdannet innen elektronikk, så man kan vel ikke skylde på det heller.

Æsj, jeg er sur :-)

Skrevet

Neida, jeg er ikke misunnelig hvis det kan virke sånn altså, for soverommet mitt er greit nok det.

Har kjøpt meg sånn svindyr opp og ned seng også - tut og kjør opp og ned. Men hva fanken skal jeg med det igrunn, når jeg har en mann som ikke får rota seg til å koble til TV- inntak. Kun video og DVD (som jeg ikke har noen av omtrent)

Han er forresten utdannet innen elektronikk, så man kan vel ikke skylde på det heller.

Hva fanken er en opp og ned-seng? :)

hihi

vi her en Wonderland 180 x 200 - rammemadrass-sak - er det en sånn opp og ned-seng? LOL

Skrevet

Du får ta saken i egne hender, da vet du.

Gjest Dame55
Skrevet

Jeg er som sagt helt enig i at fargen er pen, men plutselig en dag her våknet jeg opp og kjente at "nå er det nok".

;o)

Sånn var det med min gulfarge også.....bare synd det var rett etter vi pusset opp. Er noen år siden nå da så behøver jo ikke ha dårlig samvittighet om vi maler om...bare det at vi har ti tommeltotter vi her:-?

En annen ting er jo at det blir jo aldri slitt her, maler vi så er det kun for forandringen sin del, får kanskje "fri" til de store barna. Koster jo ikke all verden med maling til et rom på 12 kvm.

Skrevet

Sånn var det med min gulfarge også.....bare synd det var rett etter vi pusset opp. Er noen år siden nå da så behøver jo ikke ha dårlig samvittighet om vi maler om...bare det at vi har ti tommeltotter vi her:-?

En annen ting er jo at det blir jo aldri slitt her, maler vi så er det kun for forandringen sin del, får kanskje "fri" til de store barna. Koster jo ikke all verden med maling til et rom på 12 kvm.

Koster ikke allverden, nei.

Her kan du forresten regne ut nøyaktig hvor mye maling du trenger. Brukte den til stua, og den er forbløffende nøyaktig:

http://www.coop.no/ncms.aspx?id=4BEEAB07-BDA3-4342-8AF6-C1E968D8EE0A

fei1365380229
Skrevet

Grønne vegger, hvite lister, tak, gardiner og annet tilbehør har vi. Ble malt på den tiden hvor litt mørkere farger var inn. Det er nok ikke tidens farge nei, men jeg liker det godt allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...