Gå til innhold

3 minutters stillhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at det skal være 3 minutters stillhet i dag, og respekterer det som den lydige samfunnsborger jeg er.

Må likevel innrømme at jeg har problemer med å skjønne hvilken hjelp det er i å stoppe samfunnet vårt i 3 minutter i dag. Finnes det ikke andre og billigere måter å markere vår medfølelse og sorg over katastrofen i Asia på?

Stillheten etter de som aldri kom hjem igjen må da uansett føles øredøvende for de pårørende.

Hva om vi heller bestemte at det bedriften Norge produserer i 3 minutter i dag skal gå uavkortet til denne flomkatastrofen og dens ofre?

Gjest tonjeanette
Skrevet

Fordi stillhet gir rom for ettertanke!

Skrevet

Fordi stillhet gir rom for ettertanke!

Synes du det er riktig at noen mektige menn i EU skal bestemme at onsdag 5. januar kl. 1200 skal folket tenke på tragedien vi har fått så nært inn på oss i jula. Kan vi ikke bruke fritiden til ettertanke?

Skrevet

Synes du det er riktig at noen mektige menn i EU skal bestemme at onsdag 5. januar kl. 1200 skal folket tenke på tragedien vi har fått så nært inn på oss i jula. Kan vi ikke bruke fritiden til ettertanke?

I bedriften her samlet alle seg i kantina og hadde 3 minutters stillhet.

Synes det var en fin måte å markere på.

Skrevet

I bedriften her samlet alle seg i kantina og hadde 3 minutters stillhet.

Synes det var en fin måte å markere på.

Vi samlet både ansatte og de kundene som var innom lokalet. Ikke en sur mine fra kundene pga ekstra venting.

Veldig rørende selv for oss som ikke er direkte berørt.

Gjest forståelig
Skrevet

Nei men herregud da!! Det er en markering! Du kan da sørge i fred aleine ellers når du måtte ønske.

Dust!

Skrevet

Kanskje vi også skulle nekte ansatte å gå på do i arbeidstiden, og sende det de produserer til Asia?

Det er vanlig å være stille en liten stund for å vise respekt for døde i slike sammenhenger, selvom denne er usedvanlig stor.

Skrevet

Nei men herregud da!! Det er en markering! Du kan da sørge i fred aleine ellers når du måtte ønske.

Dust!

Jeg skjønner at det ikke er stuerent å stille spørsmål ved - og diskutere enkelte ritualer, spesielt ikke når det er i forbindelse med død. Men å bli kalt dust fordi jeg deler mine tanker synes jeg ikke noe om.

Jeg synes likevel at en sånn påtvunget 3 minutters stillhet er hyklersk og pådyttet oss alle. Hvis vi først skal ha 3 minutters stillhet kan vi vel ha det også for alle de sulterammede i Etiopia som nå er totalt i skyggen av denne katastrofen som har rammet europeere? Det blir vel lite nødhjelp til Etiopia nå regner jeg med.

Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er stuerent å stille spørsmål ved - og diskutere enkelte ritualer, spesielt ikke når det er i forbindelse med død. Men å bli kalt dust fordi jeg deler mine tanker synes jeg ikke noe om.

Jeg synes likevel at en sånn påtvunget 3 minutters stillhet er hyklersk og pådyttet oss alle. Hvis vi først skal ha 3 minutters stillhet kan vi vel ha det også for alle de sulterammede i Etiopia som nå er totalt i skyggen av denne katastrofen som har rammet europeere? Det blir vel lite nødhjelp til Etiopia nå regner jeg med.

Helledussen, er det ingen grenser for hva folk kan finne på å kritisere...

Skrevet

Kanskje vi også skulle nekte ansatte å gå på do i arbeidstiden, og sende det de produserer til Asia?

Det er vanlig å være stille en liten stund for å vise respekt for døde i slike sammenhenger, selvom denne er usedvanlig stor.

At du sammenligner denne stillheten med å gå på do synes jeg sier ganske mye om din respekt for både ofrene og pårørende.

Skrevet

Helledussen, er det ingen grenser for hva folk kan finne på å kritisere...

Jeg kritiserer ikke, jeg stiller spørsmål.

Skrevet

Jeg kritiserer ikke, jeg stiller spørsmål.

Å stille spørsmål er i høyeste grad kritikk.

Skrevet

Å stille spørsmål er i høyeste grad kritikk.

Nei, det er jeg ikke enig i. Jeg har ikke ment å kritisere disse 3 minuttene, jeg synes bare det er et merkelig rituale som jeg ikke ser noen mening i.

Skrevet

Nei, det er jeg ikke enig i. Jeg har ikke ment å kritisere disse 3 minuttene, jeg synes bare det er et merkelig rituale som jeg ikke ser noen mening i.

Men det gir mening i å skrive disse innleggene, kanskje?

Gjest respektløst
Skrevet

Det er viktig for oss som ikke har funnet våre.

Ha kritikken din for deg selv i en sådan stund!

Skrevet

Det var jaggu en mye bedre ide, hvis man først skal ha en offentlig markering.

Skrevet

Men det gir mening i å skrive disse innleggene, kanskje?

Jeg er en ensom sjel her jeg sitter, så det hender jeg deler mine mer eller mindre dype tanker med andre i håp om å få innspill og diskusjon ja. Mange diskusjoner jeg har vært med på her på disse fora har fått meg til å se på ting på andre måter enn jeg gjorde. Jeg har tro på at det er verdifullt å diskutere og utveksle meninger, kunnskap og erfaringer, og personlig tror jeg aldri vi er for gammel til å lære og høste av andres kunnskap.

Trodde dette forumet var ment for det.

Jeg kunne skjønt at jeg blir hengt hvis jeg skrev et sint innlegg hvor jeg kritiserer disse 3 minuttene, jeg har ikke kritisert, jeg skrev i min første setning at jeg _respekterer_ dette. Men enkelte ting kan man visst ikke diskutere, vi skal bare godta at sånn er det for det har våre foreldre og EU fortalt oss.

Skrevet

Det er viktig for oss som ikke har funnet våre.

Ha kritikken din for deg selv i en sådan stund!

Hvor finner du kritikk i mitt innlegg?

Skrevet

Jeg er en ensom sjel her jeg sitter, så det hender jeg deler mine mer eller mindre dype tanker med andre i håp om å få innspill og diskusjon ja. Mange diskusjoner jeg har vært med på her på disse fora har fått meg til å se på ting på andre måter enn jeg gjorde. Jeg har tro på at det er verdifullt å diskutere og utveksle meninger, kunnskap og erfaringer, og personlig tror jeg aldri vi er for gammel til å lære og høste av andres kunnskap.

Trodde dette forumet var ment for det.

Jeg kunne skjønt at jeg blir hengt hvis jeg skrev et sint innlegg hvor jeg kritiserer disse 3 minuttene, jeg har ikke kritisert, jeg skrev i min første setning at jeg _respekterer_ dette. Men enkelte ting kan man visst ikke diskutere, vi skal bare godta at sånn er det for det har våre foreldre og EU fortalt oss.

For all del, jeg setter pris på det meste du skriver - men det var noe med mening og meningsløshet som skurret.

Ellers støtter jeg ditt forslag om tre minutters Norges-omsetning til nødstedte.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

den miliarden som ble bevilget ble ikke tatt av bistandsbudsjettet fordi det ville ha gått ut over hjelpearbeid andre steder i verden. Så da regner jeg med at det ikke blir mindre hjelp til Etiopia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...