Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var sutring da kommunismen måtte knekkes. Det er sutring når aggressive muslimer må settes på plass.

Alltid gneldrer sør og andre posørsosialister over USA's innsats for demokrati og frihet.

Skulle man fulgt sørs oppskrift, hadde taliban regjert og terrorisert, Saddam hadde kost seg verre i Kuwait og på Balkan hadde Slobodan tatt over hele greia. Dertil kommer at de bildet sikkert hadde sultet i hjel.

Slik har venstresiden og radikalerne alltid oppført seg overfor "øvrigheta" - uansett om det gjelder det nasjonale politiet eller "verdenspolitiet".

Vi får bare håpe at det er de selv eller deres nærmeste som blir ofre neste gang det smeller.

For da får pipa som regel en helt annen låt.....

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• Goliath

29

• Mr Kahn

7

• Ade|ina

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dine sammenlikninger er stadig like morsomme Sør.

Det er veldig enkelt å finne store likhetstrekk mellom deg og fundamentalistiske muslimer.

Ikke rart du har blitt omtalt som "Taliban-sør" en rekke ganger her.

For du legger jo opp til det selv med dine stadige idiotiske sammenlikninger mellom alt fra nazismen og kristendom til norske motstandbevegelser under 2.VK. og palestinske terrorister....

I mellom disse to eksempler finnes hundrevis andre - like avskyelige og idiotiske.

Ikke rart du blir omtalt som Nazist-Goliath, og bla. bla. bla.

Har du noe relevant å komme med, eller er det bare enda et patetisk forsøk på å bortforklare din og fundamentalistenes enighet om Menneskerettighetene?

Skrevet

Hver gang drittjobber skal gjøres, folk skal reddes, terrorister knekkes etc. skrikes det på USA. Til pliktskyldig applaus fra sør med sleng.

Men så glemmer man og tar snart opp igjen gneldringen...som småsure kommodebikkjer.

Hvem er det som har skreket til USA?

Skrevet

Bildet er nok noe mer nyansert enn hva du forsøker å få det til å se ut som.

De fleste uskyldige irakere som drepes nå og som har blitt drept etter den innledende invasjonen, blir drept av andre irakere eller muslimske opprørere/terrorister fra andre land.

Svært mange irakere setter stor pris på den bistand de nå får av UK og USA, men selvfølgelig ønsker svært få USA som en varig okkupant - og det ønsker heller ikke USA.

Du vet like godt som jeg hvorfor det fremdeles er nødvendig med amerikansk og britisk nærvær i Irak.

Og skylden for det ligger hos fundamentalistiske muslimer/terrorister - som "vanlig".

Og de er det vesentlig flere av enn hva du forsøker å gi inntrykk av....

Terroristene var ikke der før - det er USA som har "åpnet dørene" for dem.

Skrevet

Ja, men ikke når man i samme innlegg trekker inn 20% av verdens befolkning. Det blir like idiotisk som å kritisere alle kristne for å støtte nazismen.

Man kan tolke det meste av det som skrives.

Og enten tolker man det slik man vet det er ment,

Eller så tolker man det slik at man får argumenter til egne påstander/kritikk - selv om man vet at det ikke var slikt ment.

Jeg gjør vanligvis det første, og du gjør vanligvis det siste.

Så enkelt er den saken.

Skrevet

Det var sutring da kommunismen måtte knekkes. Det er sutring når aggressive muslimer må settes på plass.

Alltid gneldrer sør og andre posørsosialister over USA's innsats for demokrati og frihet.

Skulle man fulgt sørs oppskrift, hadde taliban regjert og terrorisert, Saddam hadde kost seg verre i Kuwait og på Balkan hadde Slobodan tatt over hele greia. Dertil kommer at de bildet sikkert hadde sultet i hjel.

*ler*

Det var USA som støttet og bevæpnet både Saddam og fundamentalistene i Afghanistan.

Skrevet

Nåja - har du tenkt på hvor mange europeere har slått seg ned i andre land?

Igen en dårlig sammenlikning.

De europeerne du viser til har gjort det ut i fra helt andre behov - og nok en gang så vet du det like godt som jeg.

Skrevet

Man kan tolke det meste av det som skrives.

Og enten tolker man det slik man vet det er ment,

Eller så tolker man det slik at man får argumenter til egne påstander/kritikk - selv om man vet at det ikke var slikt ment.

Jeg gjør vanligvis det første, og du gjør vanligvis det siste.

Så enkelt er den saken.

Grip skriver rett ut at han likestiller nazisme og islam, som er like idiotisk (om ikke mer) som å påstå at "alle kristne er nazister", basert på at nazistene jo var kristne (i all hovedsak).

Skrevet

Igen en dårlig sammenlikning.

De europeerne du viser til har gjort det ut i fra helt andre behov - og nok en gang så vet du det like godt som jeg.

Ja, selvsagt! De er jo europeere og vi flytter jo kun av totalt uegoistiske grunner. Egentlig slaktet vi f. eks. folk i Algeria og Vietnam for deres eget beste!

Skrevet

Grip skriver rett ut at han likestiller nazisme og islam, som er like idiotisk (om ikke mer) som å påstå at "alle kristne er nazister", basert på at nazistene jo var kristne (i all hovedsak).

Nazisme og islamisme har mange felles trekk, spesielt hvis du ser bort i fra de "moderate muslimers" etterlevelse av Islam.

Derfor er det ikke på noen måte galt å vise til de ideologiske likheter mellom disse to "ismer" når de etterleves slik de gjør/har blitt gjort.

Skrevet

Ja, selvsagt! De er jo europeere og vi flytter jo kun av totalt uegoistiske grunner. Egentlig slaktet vi f. eks. folk i Algeria og Vietnam for deres eget beste!

Grip skrev at trygdeytelser var grunnen til at så mange flytter til vesten, og jeg kommenterte at det i hvert fall ikke var grunnen til at europeere flytter fra vesten.

Hva du blander inn i dette og hvordan du klarer å tolke det sett i forhold til dine svar, aner jeg over hode ikke - fordi det ikke henger på greip....

Skrevet

Nazisme og islamisme har mange felles trekk, spesielt hvis du ser bort i fra de "moderate muslimers" etterlevelse av Islam.

Derfor er det ikke på noen måte galt å vise til de ideologiske likheter mellom disse to "ismer" når de etterleves slik de gjør/har blitt gjort.

Samtidig som du "glemmer" at nazismen vokste utifra kristendommen, godt rotfestet i hva den protestantiske kirkes "pappa" mente om jøder.

Ja, selvsagt kan du sammenligne islam og kristendommen med nazisme. Det er bare idioti å gjøre det.

Det menneskesynet som du forfekter likner mye mer på totalitær ideologi.

Skrevet

Grip skrev at trygdeytelser var grunnen til at så mange flytter til vesten, og jeg kommenterte at det i hvert fall ikke var grunnen til at europeere flytter fra vesten.

Hva du blander inn i dette og hvordan du klarer å tolke det sett i forhold til dine svar, aner jeg over hode ikke - fordi det ikke henger på greip....

Ja, og europeere (og nasjoner) koloniserte India "for å være snille med de søte inderene"?

Du er grenseløs naiv!

Skrevet

Ikke rart du blir omtalt som Nazist-Goliath, og bla. bla. bla.

Har du noe relevant å komme med, eller er det bare enda et patetisk forsøk på å bortforklare din og fundamentalistenes enighet om Menneskerettighetene?

Menneskerettigheter er bra det Sør, og de bør selvfølgelig etterleves så langt det er mulig.

Men når man møter terrorister som ikke skyr noen midler når det gjelder å drepe og skade så mange uskyldige som mulig - og de rettigheter vi har kjempet så hardt for å oppnå blir til et stort hinder i kampen mot terrorisme - så vil man bli nødt til å justere på disse rettigheter hvis man ønsker å komme terroren til livs.

For meg er det prinsipielt så "enkelt" som at de som utfører en terrorhandling og blir tatt for det der og da, bør skytes på stedet som det skadedyr de er.

Og de som finnes skyldige etter en rettergang bør snarest henrettes.

Du må gjerne synes at det sidestiller meg med terroristene og fundamentalistene hvis du mener det.

Det har jeg intet i mot, selv om jeg selfølgelig er svært uenig.

For meg er det stor forskjell på aksjon og REaksjon. Det er så enkelt som at man rett og slett selv må ta konsekvensene av sine egne frie handlinger og initiativ.

Skrevet

Samtidig som du "glemmer" at nazismen vokste utifra kristendommen, godt rotfestet i hva den protestantiske kirkes "pappa" mente om jøder.

Ja, selvsagt kan du sammenligne islam og kristendommen med nazisme. Det er bare idioti å gjøre det.

Det menneskesynet som du forfekter likner mye mer på totalitær ideologi.

Nå tolker du igjen det jeg skriver som om du ikke har lest noe av det jeg de siste to dager har skrevet om dette - og som du har svart på i de aller fleste tilfellene (og derfor lest).

Jeg ser derfor ingen grunn til å gjenta meg selv til det kjedsommelige om hvorfor og hvordan du tar så veldig feil her.

Skrevet

Ja, og europeere (og nasjoner) koloniserte India "for å være snille med de søte inderene"?

Du er grenseløs naiv!

he-he...jeg trodde vi snakket om våre dager jeg Sør, og ikke om hva som har hendt tidligere i historien?

Hadde du snakket om det samme som oss, så hadde vi sikkert vært mye enigere.

Men det passer deg nok ikke:-)

Skrevet

Igjen legger du skylden for terroristenes handlinger over på USA.

Selvfølgelig fantes både terroristene og fundamentalistene både der og andre steder fra før.

At de har funnet det "hensiktsmessig" å benytte Irak som sin slagmark kan ikke USA skyldes for.

Dog skal vi være glade for det, for nå bruker de sine ressurser der i stedet for i vesten....og forhåpentligvis blir vi kvitt en del av dem.

Skrevet

Slike korte artikler som dette kan du finne daglig fra Irak:

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/irak_konflikten/4399713.html

Det er alltid fundamentalistiske muslimer som står bak, og det er i all hovedsak irakere som er ofre.

Hvorfor kritiserer eller kommenterer du aldri disse handlinger?

Du er da raskt nok ute hvis Israel eller USA utfører en handling som går ut over uskyldige sivile....?

Sier det noe om hvor dine sympatier egentlig ligger Sør?

Skrevet

Nå tolker du igjen det jeg skriver som om du ikke har lest noe av det jeg de siste to dager har skrevet om dette - og som du har svart på i de aller fleste tilfellene (og derfor lest).

Jeg ser derfor ingen grunn til å gjenta meg selv til det kjedsommelige om hvorfor og hvordan du tar så veldig feil her.

Bortsett fra at du aldri klarte å påvise noen "feil". Som vanlig.

Skrevet

Slike korte artikler som dette kan du finne daglig fra Irak:

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/irak_konflikten/4399713.html

Det er alltid fundamentalistiske muslimer som står bak, og det er i all hovedsak irakere som er ofre.

Hvorfor kritiserer eller kommenterer du aldri disse handlinger?

Du er da raskt nok ute hvis Israel eller USA utfører en handling som går ut over uskyldige sivile....?

Sier det noe om hvor dine sympatier egentlig ligger Sør?

I motsetning til deg fordømmer jeg ALL terrorisme, uavhengig av hvem som begår den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...