Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellen er at jeg ikke har noe behov for å bortforklare at jeg støtter Menneskerettighetene.

Og når du ikke har relevante kommentarer til det vi diskuterer, så ror du deg unna med din generelle "jeg støtter mennekserettighetene, og det gjør ikke du så"...?

he-he...patetisk og særdeles "billig" Sør:-)

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• Goliath

29

• Mr Kahn

7

• Ade|ina

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvordan skulle han klart å forsvare noen som helst så lenge prinsippene er viktigere enn noe annet?

Ser ut til at jeg ikke tok feil av hva du er i stand til å forstå i en annen tråd her.

Og det tålte du visst svært dårlig:-)

Hvis det man påstå man sloss for er menneskerettigheter og demokrati, så faller det på sin egen urimelighet at man da ikke følger dem.

Skrevet

he-he...nei når det gjelder den type "besøk" så har nok vesten og den "kristne verden" verden vært blant de verste i klassen i sin tid.

Men går man langt nok bakover i tid, så ser man at dette har vært helt "vanlig" for de land som har vært i fremgang.

Dog har det heldigvis vært en positiv utviling de siste 100 år eller så (med noen unntak).

Og det vi nå ser av "besøkende" er en helt annen problemstilling enn verden noen gang har stått ovenfor.

Det gjelder både vanlig innvandring og internasjonal terrorisme (uten sammenlikning forøvrig).

Og det igjen betyr at vi blir nødt til å tenke helt nytt, og møte de nye utfordringene på helt nye måter.

Da hjelper det lite å vise til historien....

Det er mulig at du er enda yngre enn jeg trodde, men sjekk når Vietnamkrigen og Algeria skjedde. Det er ikke lenge siden.

Skrevet

Det er mulig at du er enda yngre enn jeg trodde, men sjekk når Vietnamkrigen og Algeria skjedde. Det er ikke lenge siden.

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver Sør, eller slår bare ryggmargsrefleksene inn?

Vet du hva unntak betyr?

Slå opp i ordboken, og les så hva jeg skrev en gang til.....og legg ikke minst merke til det som jeg skrev i parentes.

Vi kan gjerne diskutere alder her, men det er lenge siden jeg lærte at man bør lese OG forstå, før man svarer.

Men kanskje det er du som er yngre enn vi tror? Det ville jo i så fall forklart en del...:-)

Skrevet

Hvis det man påstå man sloss for er menneskerettigheter og demokrati, så faller det på sin egen urimelighet at man da ikke følger dem.

Vet du at det finnes annet en sort/hvitt Sør?

Verden er IKKE enten/eller, selv om "noen" gjerne skulle ønske det siden alt ville blitt så mye enklere da.

Men for en som har mistet fargesynet totalt, så forstår jeg at det må være vanskelig å innse....

Skrevet

Hvordan skulle han klart å forsvare noen som helst så lenge prinsippene er viktigere enn noe annet?

Ser ut til at jeg ikke tok feil av hva du er i stand til å forstå i en annen tråd her.

Og det tålte du visst svært dårlig:-)

Hva har denne tråden med andre tråder å gjøre. Hvis du tror jeg er så patetisk, at jeg ikke tåler du har andre meninger enn meg, så får du jo bare tro det. Det plager igrunn ikke meg.

Skrevet

Hva har denne tråden med andre tråder å gjøre. Hvis du tror jeg er så patetisk, at jeg ikke tåler du har andre meninger enn meg, så får du jo bare tro det. Det plager igrunn ikke meg.

Du startet med "sleivspark" mot meg i ditt forrige innlegg, og da forventer jeg ikke annet enn at du tåler et sleivspark tilbake.

Men kanskje jeg tok feil? :-)

Skrevet

Du startet med "sleivspark" mot meg i ditt forrige innlegg, og da forventer jeg ikke annet enn at du tåler et sleivspark tilbake.

Men kanskje jeg tok feil? :-)

Jeg tåler et sleivspark hvis det er berettiget, men ikke barnslig tullpreik.

Men nå skal jeg fjerne meg fra denne tråden, for det vi nå driver med, har ingenting med saken det diskuteres å gjøre.

Den biten overlater jeg til deg å fortsette med...

Skrevet

Jeg tåler et sleivspark hvis det er berettiget, men ikke barnslig tullpreik.

Men nå skal jeg fjerne meg fra denne tråden, for det vi nå driver med, har ingenting med saken det diskuteres å gjøre.

Den biten overlater jeg til deg å fortsette med...

he-he...og dette var ikke barnslig tullpreik?

"Faktisk så tror jeg at Sør hadde trådd til og forsvart hvem det nå måtte vært, men jeg er litt i tvil når det gjelder Goliat."

Men kos deg med noe mer saklig du. For i tråder der Sør og jeg diskuterer, så er det helt vanlig at det bare blir barnslig tullpreik ut av det.

Det blir som regel det når noen hele tiden tyr til ulike personlige sleivspark.

Og det er ikke jeg som begynner når det gjelder Sør - men jeg liker å ta igjen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...