Gjest vilværeanonymnå Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei Jeg og min kjære har vært sammen i snart 2 år. Vi er 38 og 39 år. Bor fortsatt hver for oss, men er stort sett sammen enten hos den ene eller den andre. Etter snart 4 uker uten sex, måtte jeg spørre ham i romjula om det var noen problemer mellom oss. Jeg har tatt initiativ flere ganger til sex, men blitt avvist med at han var trett. Han sier at han føler vi har det kjedelig sammen nå i forhold til tidligere, og at han ikke føler for sex nå. Men han presiserer at han er fortsatt masse glad i meg det er ikke det han er bare sliten, trett, slapp, feit, og uten gnist. Og at forhold går opp og ned, og akkurat nå føler han at han er nede. Nå skal det sies at jeg fra vi ble sammen nok har større behov for sex enn ham. Vi har aldri vært ”kaniner” for å si det sånn, selv om jeg kunne tenkt meg det den første tiden. Men de gangene vi har hatt det, har nå jeg hatt det bedre enn noen ganger tidligere i livet, og han har da gitt uttrykk for at han også har likt det meget godt. Det har ikke vært kjedelig. Vi har prøvd både det ene og det andre, og lektøyene har han vært like ivrig til å hente frem som meg. Elsker denne mannen mer enn jeg trodde var mulig. Men nå er jeg redd for at han er på vei ut av forholdet. Antydet dette for ham, men da sier han at det har han da aldri sagt, at han fortsatt mener at det skal være oss to. Prøver å ikke nevne dette såre temaet. Han er som vanlig ellers, føler ingen endring i atferd for øvrig. Jeg sliter nå. Vil ikke ta initiativ til noe så lenge han ikke vil. Er redd for å bli avvist igjen. Har også tenkt på at når den dagen forhåpentligvis kommer at han vil, så tror jeg at jeg vil lure på om han nå gjør dette fordi han egentlig vil selv, eller fordi han vet at jeg er frustrert.. Føler at dette har ødelagt noe, som vi nok må bruke tid på å bygge opp på nytt. Er det vanlig at menn kan miste lysten sånn helt uten videre, uten at det ligger andre ting bak, og at det har gått seg til igjen etter ei stund? Har spurt om han ikke synes jeg er attraktiv lenger. (har lagt litt på meg), men da blir han nesten irritert, og sier at dette har ikke noe med meg å gjøre. Det er ham som er problemet.. ??? I hodet mitt er det mange tanker nå.. Liker han meg ikke lenger. Har han fått følelser for andre.. Føler meg helt frustrert.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169602-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si. Det er tidlig å miste gnisten etter bare to år sammen. Men det kan jo være som han sier at han bare er trøtt og slapp. Det kan også hende at han hele tida har følt at dere har hatt sex litt oftere enn han ville ha valgt, og at dette kan ha tappet ham litt for overskudd i forhold til sex. Slik sett vil nok en sexpause bare gjøre godt, og gjøre at han får tilbake lysten. Jeg synes du skal se det hele an og gjøre det klart for ham at du er klar når han er klar, og at du har veldig lyst på ham. Men at det nå må være han som tar initiativet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169602-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-1110800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
psst Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Tja, det er ikke godt å si hva det kan være. Kanskje han er forelsket i noen andre, har du spurt han om det? Du sier at han er glad i deg fortsatt, men elsker han deg.Det er stor forskjell på det å være glad i kona si, kontra det å elske sin kjære. Du lurer på om det går an å miste den seksuelle lysten. Jeg kan bare svare utfra egne erfaringer, at jo oftere jeg elsker med kona mi jo mer lyst får jeg på henne. Jeg tror ikke lysten blir borte, men kan gå i dvale hvis det går lang tid mellom elskovstundene. Men da er det snakk om uker, ja kanskje mnd mellom hver gang man koser seg ilag.Men dette vet jeg lite om, da jeg aldri har prøvd det skikkelig ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169602-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-1110809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei! Jeg forstår at du virkelig er lei deg og usikker. Når den ene i forholdet ønsker ro, og forklarer det med trøtthet eller andre utydelige grunner, skaper det enda mer usikkerhet hos den som ikke forstår. Det er viktig å vise respekt for hverandre og ikke true frem hverken nærhet eller sex mot den andres vilje. Men når det er så lenge som siden romjula at dere snakket sammen om saken, synes jeg ikke det er urimelig at du bringer spørsmålet opp på nytt. Fortell ham at du ønsker å snakke med ham om forholdet deres, fordi du er så urolig og redd for det. Spør om hvilket tidspunkt som passer. Snakk mest om deg selv. Unngå forhør av ham. Ingen par kommer utenom kommunikasjon. Og alle kan snakke hvis de vil. Men det kan jo hende at han ikke vil snakke. Det er ikke noe godt tegn. Hva ønsker han å skjule for deg tro? Nå kan det hende at han ganske enkelt er på etterskudd med søvn, eller sliter med helsa, eller med økonomien eller med forholdet til øvrig familie? Ta ham på ordet når han sier noe. Ikke mistolk det han sier. Tillit er sentralt for at et samliv skal være godt og trygt. Å avvise en partner som vil snakke og komme i dialog gjør at problemene blir enda større. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169602-han-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-1111043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.