Gå til innhold

Er det uansvarlig av meg som student å bli fadder?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

er det da flere faddere om et barn?b

Det tror jeg de fleste foreningene operer med. I allefall gjør SOS barnebyer det.

Jeg vet ikke hva VB gjør. Send dem en mail og spør.

Skrevet

kan jeg spørre om hvilken forening du støtter?. jeg prøvde tross alt å finne det billigste , men for å støtte et individuelt barn så fant jeg ikke noenting under 200 kronerb

http://www.verdensbarn.no/

Skrevet

kan jeg spørre om hvilken forening du støtter?. jeg prøvde tross alt å finne det billigste , men for å støtte et individuelt barn så fant jeg ikke noenting under 200 kronerb

http://www.verdensbarn.no/

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke!

Vi har et fadderbarn gjennom Plan, og betaler 195,- i mnd.

Vi har tidvis skrapa økonomi, men føler at dette er et minimum av hva vi bør bidra med. Vi har tross alt overflod i forhold til hva han har. Uansett hvor blakke vi er.

Støtt i vei, du!

:o)

Gjest tjohooo
Skrevet

Det handler om prioriteringer for de fleste. Noen studenter har selvsagt spesielt store utgifter til medisiner eller andre ting. Men som student har man 8000 netto å leve på i måneden, ti måneder i året. Med en jobb resten av året der man gjerne får lagt seg opp litt til å ha til ekstrautgifter (klær f.eks) så går det da ganske greit rundt med 8000 kr. Si 3000 i husleie (går fint an å finne noe billigere de fleste steder, i kollektiv f.eks). Da er det 5000 igjen til andre utgifter. Noen har 150 kr i telefonregning, andre har 1000. Noen går på byen hver helg, noen tar seg en pils en gang eller to i måneden. Noen spiser på cafe og går på kaffebar ofte, andre spiser stort sett hjemme. Noen kjøper nye klær med jevne mellomrom, andre bare når det er virkelig nødvendig eller når de har fått penger i bursdagsgave eller hatt sommerjobb. Osv.

5000 etter husleie er ikke mye, men det er ikke lite heller. Veldig mange mennesker i Norge lever på lignende grunnlag. 200 kr av disse 5000 er for de aller fleste et prioriteringsspørsmål.

Jeg bruker den store utbetalingen på klær, bøker og andre nødvendigheter (Her har de nye bøker hvert år omtrent, så det er ikke mulig å kjøpe brukt), og de andre mnd har jeg 2300 å leve for etter husleie og strøm...

Gjest tjohooo
Skrevet

Det er fire halvlitere mindre i måneden det...

En halvliter mindre i uka...

Etter noen år som student i Tromsø virker det som de fleste ikke har vondt av noen halvlitere mindre og heller bruke mer tid på lesesalen :-).

Ok ok da blir det fire halvlitere mindre i mnd heretter :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...