dota Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Nå er det snart 1 år siden jeg fant min store kjærlighet, trodde jeg. Det er nå et avstands forhold siden hun studerer. Det hele startet 4 år siden, da traff jeg en vakker dame på skolen og vi holdt kontakten lenge. Vi fant ut at vi var ganske like og vi fant tonen. Siden jeg liker å være aktiv med fiske,jakt og dykking så kan jeg ikke ha ei dølle som ikke tåler noe. Vi ble kjærester og hun hadde sommerferie. Det ble den beste sommerferien jeg har hatt, vi koset oss med hverandre. Så startet skolen og hun dro, hun kom tilbake 5 uker senere for å være hos meg over helga. Jeg merket at noe var rart og hun sa hun hadde fått usikkre følelser. Jeg ble knust og ble veldig lei meg, hun sa det ikke var meg men henne som var feilen. Jeg fant ut at hun hadde psykiske problemer som innebar at hun var veldig usikker på seg selv, noe jeg hadde ant en stund siden hun aldri klarer å bestemme seg for noe, eller ta annsvar. Så det var hun som var halen i forholdet. Men etter noen uker så ble vi kjærester igjen siden hun kom seg på beina igjen. Siden hun gikk på skolen så så vi hverandre ikke så ofte. Men så gikk det en stund og hun skulle hjem til meg igjen og jeg merket på nytt at noe var galt og da fikk jeg den samme regla igjen. Da ble jeg lei meg men gikk til hennes mor og snakket med henne alene. Da fikk jeg vite at det lå i slekta hennes og hun var ikke alene om det. Men dem gikk på medisiner og hadde det bra. problemet er at jeg blir usikker selv når jeg er sammen med henne for at jeg vet jo aldri hvordan hun er fra dag til dag. Jeg er fryktelig glad i henne på alle måter og vil hjelpe henne. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke lyst til å miste henne selv om venner og familie mener jeg skal trekke meg unna. Kan noen gi meg råd? takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169653-jeg-var-en-glad-gutt-engang-men-n%C3%A5-s%C3%A5-er-jeg-trist-og-depresiv-fordi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 1 år, 4 år, er det flere jenter inne i bildet her, eller hva skjer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169653-jeg-var-en-glad-gutt-engang-men-n%C3%A5-s%C3%A5-er-jeg-trist-og-depresiv-fordi/#findComment-1111436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dota Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 1 år, 4 år, er det flere jenter inne i bildet her, eller hva skjer? det er samme jenta, jeg traff henne for 4 år siden men ble først kjærester det siste året. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169653-jeg-var-en-glad-gutt-engang-men-n%C3%A5-s%C3%A5-er-jeg-trist-og-depresiv-fordi/#findComment-1112010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Det er tøft og kan også være veldig vondt å være kjæreste med noen som sliter med slike psykiske problemer. Hvis du velger å fortsette forholdet, så vær samtidig klar over at du da også aksepterer de konsekvenser/problemer det vil medføre fremover. Dette er en enten/eller situasjon for velger du henne så følger også hennes problemer med på lasset. Hvis du tviler på om dette uansett vil kunne vare lenge, så ville jeg heller ha valgt å avslutte det så raskt som mulig. Først og fremst for din egen skyld, men også kanskje for hennes - selv om jeg vet for lite om hennes situasjon og problemer til å kunne uttale meg om hva hun har mest behov for. Men uansett er det deg selv og din situasjon du er ansvarlig for, og det er ditt eget beste du bør ha i tankene. For du vil ha liten kontroll over hennes "svingninger" i tiden fremover, og det er som sagt særdeles tøft å bare "henge med" og samtidig forsøke å gjøre ditt beste ut av noe du ikke kan kontrollere eller påvirke i noen særlig grad. Lykke til - uansett hva du bestemmer deg for. Jeg har vært der, og tror jeg vet hvor vanskelig det er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169653-jeg-var-en-glad-gutt-engang-men-n%C3%A5-s%C3%A5-er-jeg-trist-og-depresiv-fordi/#findComment-1112022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei! Jeg forstår at du er redd for å miste kjæresten din, selv det er usikkerhet i forholdet. Men det behøver ikke bety at du ikke kan ta opp det som gjelder helse og trivsel med henne. For dette kan ikke ligge uberørt, slik jeg ser det. Det er jo vanskelig for deg å leve med et kjæresteforhold som svinger ofte, og det må det være for henne også. For kjærester virker på hverandre. Når hun er usikker og nede, så blir du det også. Og hva slags fellesskap blir det? Ikke bra for noen av dere. Jeg oppfordrer deg til å ta saken opp med kjæresten din. Fortell henne åpent slik du forstår situasjonen og hvordan det virker på deg. Kanskje hun liker at du bryr deg og vil dele dette med henne. Du henviser til familien som har liknende problemer med ustabilt følelsesliv. Det kan jo være at kjæresten din skulle ta spørsmålet opp med legen sin eller en annen fagperson? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169653-jeg-var-en-glad-gutt-engang-men-n%C3%A5-s%C3%A5-er-jeg-trist-og-depresiv-fordi/#findComment-1112944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dota Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Det er tøft og kan også være veldig vondt å være kjæreste med noen som sliter med slike psykiske problemer. Hvis du velger å fortsette forholdet, så vær samtidig klar over at du da også aksepterer de konsekvenser/problemer det vil medføre fremover. Dette er en enten/eller situasjon for velger du henne så følger også hennes problemer med på lasset. Hvis du tviler på om dette uansett vil kunne vare lenge, så ville jeg heller ha valgt å avslutte det så raskt som mulig. Først og fremst for din egen skyld, men også kanskje for hennes - selv om jeg vet for lite om hennes situasjon og problemer til å kunne uttale meg om hva hun har mest behov for. Men uansett er det deg selv og din situasjon du er ansvarlig for, og det er ditt eget beste du bør ha i tankene. For du vil ha liten kontroll over hennes "svingninger" i tiden fremover, og det er som sagt særdeles tøft å bare "henge med" og samtidig forsøke å gjøre ditt beste ut av noe du ikke kan kontrollere eller påvirke i noen særlig grad. Lykke til - uansett hva du bestemmer deg for. Jeg har vært der, og tror jeg vet hvor vanskelig det er. jo takk for svaret, jeg pratet med henne og vi eller jeg avsluttet det vi hadde igjen.Det er utrolig trist men jeg må tenke på meg selv. takk skal du ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169653-jeg-var-en-glad-gutt-engang-men-n%C3%A5-s%C3%A5-er-jeg-trist-og-depresiv-fordi/#findComment-1113481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkarina1 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hvis kjæresten din har problemer med selv selv så skal du vite at slike ting forsvinner ikke over natta. hun kan si at hun er "kurert" men innerst inne sitter det igjen. jeg tror nok at du må ta en standpunkt i forholdet deres og tenke over om du er villig til å ha det på det viset. ja, at du ikke helt vet hvordan hun er fra den ene dagen til den andre. alle har dårlige dager, men hun har kanskje fler enn "normalt". har dere planer om å flytte nærmere hverandre eller noe slikt? hvis ikke så er hvertfall ikke forholdet på noen slags vei. men uansett så må du støtte henne.. hun har det tydeligvis ikke bra med seg selv og det beste er å ha noen som bryr seg...du! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169653-jeg-var-en-glad-gutt-engang-men-n%C3%A5-s%C3%A5-er-jeg-trist-og-depresiv-fordi/#findComment-1122479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.