Gå til innhold

arb.ledig uten dagpenger/amokurs?

Anbefalte innlegg

Gjest må gjøre noe snart.
Skrevet

Jeg har dessverre hvert arbeidsledig lenge og får ikke lenger dagpenger, da tiden for det er ute.

For tiden har jeg abselutt ingen inntekt og det lysner ikke av jobbtilbud akkurat.

Jeg søker hver dag!

Nå er jeg også dritt lei av å gå hjemme!

Noen som vet om jeg kan starte på amo-kurs? Skulle gjerne hatt mer erfaring for å få sjangs på jobb..

Eller er disse kursene til Aetat bare for de som får dagpenger?

Skrevet

Hei,

Nei, AMO kurs er for alle som er registret arbeidsledige.

Ta deg en tur ned på AETAT og snakk med dem om hva som finnes. Jeg så også en annonse i avisen om at det finnes noen kurs for å starte sitt eget firma. Hvis du har mulighet for det, ta kurset selv om du ikke skal starte eget firma. Kunnskapen er nemlig nyttig selv om du skal jobbe for andre.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Gjest må gjøre noe snart.
Skrevet

Hei,

Nei, AMO kurs er for alle som er registret arbeidsledige.

Ta deg en tur ned på AETAT og snakk med dem om hva som finnes. Jeg så også en annonse i avisen om at det finnes noen kurs for å starte sitt eget firma. Hvis du har mulighet for det, ta kurset selv om du ikke skal starte eget firma. Kunnskapen er nemlig nyttig selv om du skal jobbe for andre.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Tusen takk for svar Sør! :-)

Skrevet

Tusen takk for svar Sør! :-)

Bare hyggelig!

Et tips: Hvis du kjenner noen du kan jobbe for, så kan AETAT betale lønnen din i 3 + 3 måneder, slik at du blir "gratis" for den nye arbeidsgiveren din.

Med vennlig hilsen

Gjest sjokkert over aetat
Skrevet

Bare hyggelig!

Et tips: Hvis du kjenner noen du kan jobbe for, så kan AETAT betale lønnen din i 3 + 3 måneder, slik at du blir "gratis" for den nye arbeidsgiveren din.

Med vennlig hilsen

Kan ja, men de er flinke til å avslå.

"Nei, vi gir bare sånne tilbud til ungdom opp til 24, eldre over 40, utlendinger og SINGLE sosialhjelpsmottakere"

Hva hjelper det da at min samboer blir nektet hjelp av sosialkontoret fordi jeg kan ta opp studielån og forsørge ham med, og ikke er singel (vi har barn).

De sier nei til alle tiltak, selv om han har vært arbeidsledig til/fra i 4,5 år. Jobbet 13-14 mnd i løpet av den perioden, og er i denne runde på 9. måned arbeidsledighet - og har ikke lengre rett til de 3000 i mnd i dagpenger han hadde før.

En representant fra departementet var innom og snakket med de arbeidsledige her. Spurte om de hadde fått saksbehandler (nei, ingen hadde fått det), om de hadde fått en tiltaksplan (nei), informasjon om rettigheter og tilbud (nei, fremdeles ingen) o.l.

Han ble sjokkert. Men har ting blitt bedre etter det? Nei.

Gjest kurspenger
Skrevet

Her jeg bor praktiseres en ordning for de som av ulike grunner ikke har rett på dagpenger(perioden ute, tidligere studenter osv) som ønsker å gå på arbeidsmarkedstiltak som gjør at de får "kurspenger" mens de deltar i tiltaket, ca. 270 kr pr arbeidsdag, tror jeg, ikke all verden - men hjelper jo. Jeg vet ikke hvor lett det er å få, men har gått på tiltak sammen med flere som har slike ordninger (er selv langtidsledig - men får antagelig en deltidsjobb med muligheter for utvidelse fra neste uke - HURRA, er så LEI av å søke og søke, finpusse CV, følge opp vikarbyrå osv)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...