Gå til innhold

Dra ned til Asia og hjelpe

Anbefalte innlegg

Gjest Vanity
Skrevet

Er det noen som vet om det er behov for folk som drar ned til flomstedene for å hjelpe? Som for eksempel å dele ut mat og vann?

Jeg er verken lege eller lærer, men kan gjøre annet man ikke trenger særlig utdannelse for.

Hvilke organisasjoner kan jeg ta kontakt med om jeg skal melde meg som frivillig?

Skrevet

Du kan høre med norges røde kors, norsk folkehjelp, kirkens nødhjelp osv (alle de som står på innsamlingslistene med kontonummer.

Tror de først og fremst trenger "fagfolk" (sykepleiere, leger osv), de fleste stedene har rikelig med ufaglært arbeiskraft som gjerne gjør en innsats mot kost og losji, arbeidskraft er vel det de har mest av (til tross for store tap). Men orgaisasjonene vet dette best, det er supert at du vil og kan hjelpe. Ring / send mail og hør!

Skrevet

Ser du fikk veldig bra svar av tips, så jeg har ikke noe mer å komme med bortsett fra:

Kjempebra innstilling! De trenger om ikke annet en hånd å holde i.

Lykke til!!

Gjest Vanity
Skrevet

Ser du fikk veldig bra svar av tips, så jeg har ikke noe mer å komme med bortsett fra:

Kjempebra innstilling! De trenger om ikke annet en hånd å holde i.

Lykke til!!

Takk!

Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i politikk og nyheter og sånn, men denne hendelsen har rørt meg dypt. Jeg begynner å gråte bare jeg tenker på bildene jeg har sett på tv. Hvor gale de innfødte blir når det kommer helikoptre og biler med forsyninger. Og det verste er at det ikke er nok til alle...

Har funnet ut at jeg lever et ganske overflatisk liv i Norge.

Hadde gjort meg godt å kunne hjelpe!

Om jeg får permisjon fra jobben, drar jeg uten å nøle...

Gjest Vanity
Skrevet

Du kan høre med norges røde kors, norsk folkehjelp, kirkens nødhjelp osv (alle de som står på innsamlingslistene med kontonummer.