Gå til innhold

Dra ned til Asia og hjelpe

Anbefalte innlegg

Gjest Vanity
Skrevet

Er det noen som vet om det er behov for folk som drar ned til flomstedene for å hjelpe? Som for eksempel å dele ut mat og vann?

Jeg er verken lege eller lærer, men kan gjøre annet man ikke trenger særlig utdannelse for.

Hvilke organisasjoner kan jeg ta kontakt med om jeg skal melde meg som frivillig?

Skrevet

Du kan høre med norges røde kors, norsk folkehjelp, kirkens nødhjelp osv (alle de som står på innsamlingslistene med kontonummer.

Tror de først og fremst trenger "fagfolk" (sykepleiere, leger osv), de fleste stedene har rikelig med ufaglært arbeiskraft som gjerne gjør en innsats mot kost og losji, arbeidskraft er vel det de har mest av (til tross for store tap). Men orgaisasjonene vet dette best, det er supert at du vil og kan hjelpe. Ring / send mail og hør!

Skrevet

Ser du fikk veldig bra svar av tips, så jeg har ikke noe mer å komme med bortsett fra:

Kjempebra innstilling! De trenger om ikke annet en hånd å holde i.

Lykke til!!

Gjest Vanity
Skrevet

Ser du fikk veldig bra svar av tips, så jeg har ikke noe mer å komme med bortsett fra:

Kjempebra innstilling! De trenger om ikke annet en hånd å holde i.

Lykke til!!

Takk!

Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i politikk og nyheter og sånn, men denne hendelsen har rørt meg dypt. Jeg begynner å gråte bare jeg tenker på bildene jeg har sett på tv. Hvor gale de innfødte blir når det kommer helikoptre og biler med forsyninger. Og det verste er at det ikke er nok til alle...

Har funnet ut at jeg lever et ganske overflatisk liv i Norge.

Hadde gjort meg godt å kunne hjelpe!

Om jeg får permisjon fra jobben, drar jeg uten å nøle...

Gjest Vanity
Skrevet

Du kan høre med norges røde kors, norsk folkehjelp, kirkens nødhjelp osv (alle de som står på innsamlingslistene med kontonummer.

Tror de først og fremst trenger "fagfolk" (sykepleiere, leger osv), de fleste stedene har rikelig med ufaglært arbeiskraft som gjerne gjør en innsats mot kost og losji, arbeidskraft er vel det de har mest av (til tross for store tap). Men orgaisasjonene vet dette best, det er supert at du vil og kan hjelpe. Ring / send mail og hør!

Tusen takk for gode tips! :-)

Tvillingmamma
Skrevet

Det sto noe om dette i avisen her om dagen.

Alle hjelpeorganisasjoner har fått tilbud fra hundrevis av mennesker som vil gjøre en frivillig innsats i Asia. De trenger stort sett fagfolk, men ingen for øyeblikket.

Alle organisasjonene ga uttrykk for at det bare var å sende en mail med info om deg selv :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...