Gå til innhold

sykemelding, hva må jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

skal sykemeldes f.o.m. lørdag, i 3-6 uker. Jobber 2 plasser.

På den ene plassen er jeg deltidsansatt ca 30 t mnd + tilkallingshjelp hvis de trenger det (jobbet over 100 timer i desember der).

På den andre plassen er jeg kun tilkallingshjelp, så hvor mye jeg jobber der varierer veldig mye.

Det jeg lurer på er, skal jeg ta kontakt med noen offentlig etat ang sykepenger, i og med at jeg har så varierende timeantall? Hvordan fungerer dette? Har aldri vært sykmeldt før..

Blir veldig takknemmelig om noen har noen kloke svar å komme med :)

Gjest trønderen
Skrevet

Du dender inn en del av sykemeldingen din til trygdekontoret og den regner ut av inntekten hva du får i sykepenger.

lalala1365380457
Skrevet

Du dender inn en del av sykemeldingen din til trygdekontoret og den regner ut av inntekten hva du får i sykepenger.

ah =) så genialt. Så jeg trenger ikke ringe å snakke med de eller noe? Skal jeg også levere en del av sykmeldingen til hver av arbeidsgiverne eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...