Gå til innhold

Det viktigste i parforhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på det

Hei,

Da tenker jeg på mer voksne forhold som har vart en tid og et barn eller to er involvert.

Hvilke faktorer er viktigst for at begge skal ha det godt?

Hva er viktigst for å bevare dette, de tankene du hadde om den andre/følelsene osv når dere ble sammen?

Personlig synes jeg at det snakkes vel mye om de praktiske tingen, som hjelpe til hjemme, logistikken som er i hverdagen med barnehage trening osv osv...Lurer egentlig litt på hva folk tenker om dette?

Personlig sliter vi egentlig litt med å være ordentig kjærester, venner, samtale partnere. Hun mener jeg må gi litt først, også kanskje jeg litt motsatt. Da jeg mener nærhet og kos er den viktigste faktoren for å få bort små krangling, og hverdagsmas.

Man blir lett kolegaer i MorFarog2Barn A/S der transport, matlaging, hus vask og ymse strøjobber er foretningsideen liksom :-)

Personlig snakker vi veldig åpent om de tingen her altså, så vi er begge klar over vårt problem og er i ferd med å prøve å løse opp.

Morsomt å høre andre sine tanker om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169707-det-viktigste-i-parforhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kjæresten74

Hei !

Vi kvinner går nok og grubler mer på ting enn dere menn gjør, både bagateller og mer seriøse ting. Så det er nok derfor vi er opptatt av å få snakket om ting tror jeg.

Men for meg, så er det viktig at selv om ting går i hundre av og til i Familien AS, så er det viktig å kunne kose seg litt om kvelden når alt har roet seg. Kose med hverandre, le sammen, ta på hverandre osv. Sex er også en viktig faktor for meg, og selv om jeg til tider føler meg skikkelig overarbeidet har jeg aldri mistet sexlysten. Det er heller han som mister den hvis det koker over i perioder.

Så selv om mye av hverdagen går med til praktiske gjøremål, så er det veldig viktig å ikke glemme å være kjærester. Det syns i allefall jeg !

Respekt, god sex, vennskap, orden på tingene, intellektuelle brytekamper, moro.

Tro det eller ei, favn, men her er jeg faktisk enig med deg. *kryss i taket* ;)

(Selv om vi sikkert legger litt forskjellig i enkelte begrep)

I tillegg vil jeg si det er viktig å "se" hverandre, gi bekreftelser, ta på hverandre noen ganger gjennom dagen, og ikke bare rushe gjennom timene og ikke ha vært nær hverandre i løpet av dagen.

Tro det eller ei, favn, men her er jeg faktisk enig med deg. *kryss i taket* ;)

(Selv om vi sikkert legger litt forskjellig i enkelte begrep)

I tillegg vil jeg si det er viktig å "se" hverandre, gi bekreftelser, ta på hverandre noen ganger gjennom dagen, og ikke bare rushe gjennom timene og ikke ha vært nær hverandre i løpet av dagen.

Enig med deg, bekreftelser og suss og gode rompetak er viktige!

Annonse

Mye av det samme som går igjen, ser jeg. Litt artig at en mann for en gangs skyld legger inn et slikt innlegg.

Hos oss/meg er noe av det viktigste å kunne prate sammen om alt selv om ikke det bestadig er lett. Ryddig økonomi og ærlighet rundt dette er også veldig viktig.

Ellers er jeg opptatt av å ikke henge meg opp i småting (sokker på gulvet, melkekartong på bordet osv) Gidder ikke å krangle for sånt.

Og for ikke å glemme kos og sex.

Gjest Lurer litt på det

Hei,

Takk for mange gode innspill. De fleste har vel litt slike tanker som meg anngående dette. Noe som er litt slik læreboksmessig egentlig: Godesamtaler, være venner,ikke skilles/sovne som uvenner, ha god sex osv osv

Det rare er at de fleste egentlig vet hva som skal til? (Eller gjør vi det?) Alikevel er det ikke så lett å gjøre noe med det i hverdagen altså. Vi prøver faktisk, og får det vel til sånn noen lunde. Vi er i alle fall glad i hverandre ennå etter mange år under samme tak. Merker vel også at det fortsatt er felskelse mellom oss bilde, i de rette settingen og omgivlsene.

Så jeg klager absolutt ikke, men synes det er vanskelig å få det til sånn fult ut om dere skjønner.

Høres kanskje ut som jeg lager litt glansbilde av forholdet og hvordan vi jobber med det nå altså. Det er det absolutt ikke, men vi er bevist på de tingen her og snakker om det. Men vi har lell for det flere l gråhverdager i FarMor&2Barn A/S enn øyeblikk hvor man merker at det fortsatt er forelskelse mellom oss..

Hei,

Takk for mange gode innspill. De fleste har vel litt slike tanker som meg anngående dette. Noe som er litt slik læreboksmessig egentlig: Godesamtaler, være venner,ikke skilles/sovne som uvenner, ha god sex osv osv

Det rare er at de fleste egentlig vet hva som skal til? (Eller gjør vi det?) Alikevel er det ikke så lett å gjøre noe med det i hverdagen altså. Vi prøver faktisk, og får det vel til sånn noen lunde. Vi er i alle fall glad i hverandre ennå etter mange år under samme tak. Merker vel også at det fortsatt er felskelse mellom oss bilde, i de rette settingen og omgivlsene.

Så jeg klager absolutt ikke, men synes det er vanskelig å få det til sånn fult ut om dere skjønner.

Høres kanskje ut som jeg lager litt glansbilde av forholdet og hvordan vi jobber med det nå altså. Det er det absolutt ikke, men vi er bevist på de tingen her og snakker om det. Men vi har lell for det flere l gråhverdager i FarMor&2Barn A/S enn øyeblikk hvor man merker at det fortsatt er forelskelse mellom oss..

Riktig!... alle så har vi de riktige svarene, men gjør vi de i det praktiske livet..?

Når du har vært igjennom et langt ekteskap, og er skilt, så ser du ting litt andeledes(får ting på avstand) Når man har små barn, har man lett for å sette de i fokus forann alt, glemmer å være kjærester! utnytt venner og familie, reis bort i ny go ne, finn tilbake til det å "dyrke" hverandre!! Ellers så er jeg enig i at litt rompeklyp og hvisking av hete ord i øret, hjelper masse på både humøret, og sexlivet(hvis at du setter pris på den andre!)

erfaren kvinne;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...