Gå til innhold

Forskudd på arv - rundt 100.000

Anbefalte innlegg

Skrevet

I slutten av måneden får jeg forskudd på arv fra min far, som har solgt en leilighet. Regner med at det er ca 100.000 kr.

Renta er jo lav nå, så det er vel ikke om å gjøre å betale ned lån? Vi skal kjøpe ny PC (10.000), nye panelovner (11.000) og så skal jeg til syden neste år (8.000). Hva bør gjøres med resten? Settes på sparekonto (vi har rundt 100.000 i bakhånd på aksjefond fra før) eller brukes til oppussing o.l.?

Vi kommer til å ha lavere inntekt enn normalt første halvår i år, så det er kanskje lurt å la resten gå inn i den vanlige driften av familien?

Hva synes dere? Vi er en familie med to voksne og tre små barn.

Gjest bankansatt
Skrevet

Jeg vil anbefale å sette det på sparekonto og ha det som en reserve i "trange tider" (vaskemaskin ryker, bil på verksted ol)

Det er lav rente for tiden så det er ikke så mye å hente ved å ha dem der, men det er dumt å binde dem for flere år og kanskje tape på kursnedgang. I og med at dere allerede er inne i aksjefond sprer dere sparepengene litt mer.

Det var iallefall velmenende tips fra en

Skrevet

I og med at dere har lavere inntekt en periode fremover ville jeg nok har spart dem. Man vet aldri hva som dukker opp;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...