Gå til innhold

katten står bare utenfor og mjauer

Anbefalte innlegg

Gjest har en kattepus
Skrevet

Blir gal av katten! Vi fikk den i sommer, en voksen katt. Pleier å være ute og inne. Nå vil den kun være inne! Står utenfor døra og mjauer... Hvordan få den til å springe litt rundt ute? Jeg synes det er enklest å slippe den inn, for da er den rolig.. Mannen min vil at den kun er inne kveld/natt. Og det er jeg enig i. Men det er så irriterende med majuingen!!

Fortsetter under...

Gjest er ikke katter nattdyr, da?
Skrevet

Alle kattene jeg kjenner er inne (og sover / spiser) nesten hele dagen, og er ute om natten. De er da nattdyr?

lalala1365380457
Skrevet

synes det er litt bakfrem! Katter er jo nattedyr, så kattens beste ville vel være om dere hadde den inne på dagen og lot den springe ut på natten.......Kan jo virke som det er det katten vil også...

Gjest har en kattepus
Skrevet

synes det er litt bakfrem! Katter er jo nattedyr, så kattens beste ville vel være om dere hadde den inne på dagen og lot den springe ut på natten.......Kan jo virke som det er det katten vil også...

Skal prøve det.. takk for svar! Vi prøvde en stund, men den mjauet og ville inn hele tiden. Jeg våknet av det.

Gjest har en kattepus
Skrevet

Alle kattene jeg kjenner er inne (og sover / spiser) nesten hele dagen, og er ute om natten. De er da nattdyr?

Skal prøve, takk for svar:)

Gjest la den være inne om dagen
Skrevet

La den være ute om natten, ta den inn med en gang dere våkner, og la den få mat. Hvis den trives med det, (og bruker kasse eller har egen utgang), kan den vel være inne på dagen? Så slipper dere den ut når dere kommer hjem, lar den gjøre fra seg / være litt ute, før den kommer inn og koser med dere om ettermiddagen / tidlig kveld. Om natten går den ut igjen.

Annonse

Skrevet

Kattedør om dere har mulighet til det, så kan katten selv bestemme.

Gjest la den bestemme selv
Skrevet

Hvorfor anskaffer dere katt hvis dere ikke vil ha den da? Katter er forskjellige, og slett ikke alle trives med å være utekatter (årevis med avl har endret villkattens opprinnelige instinkter). La katten være inne hvis den vil! Sett inn en kattedør i veggen eller døra, så kan den gå ut og inn som den vil.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Kanskje den ikke liker å være ute når det er kaldt? Min mormor hadde en katt som ble frivillig innekatt når tempen gikk under 0 grader.

Hva med å skaffe en slik katteluke i døren?

Gjest katteeier
Skrevet

Noen katter like ikke å være ute når det er vinter og/eller kaldt. Det må man bare akseptere.

Skrevet

Har selv en voksen innekatt som jeg fikk for et par. mnd. siden. Den liker å gå ut på altanen og blir der i maks en halvtime. Men når det regner/snør foretrekker den å holde seg inne.

Jeg mener at når man først får en voksen katt er det vi som må tilpasse oss dem. De har tilegnet seg vaner/uvaner hos tidligere eier som er vanskelig å kvitte seg med.

Lykke til ;)

matildes mor
Skrevet

Han vil vel være inne da?! Vår katt har vi hatt i mange år og den bestemmer selv.Når det er mildt i veret vil den gjerne ligge inne om dagen og ut på natta.Når kulden og gråveret kommer sigende vil den ikke ut i hele tatt.Da ligger den inne som regel hver eneste natt!

Ja katter er gjerne natt dyr,men tror nok det gjelder mest i "vill "tilstand.

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Kan sagtens lurer på hvorfor dere har en kattepus..

Skrevet

Du kan da for pokker ikke forlange at katten skal rette seg etter når DU vil at den skal være inne eller ute? Ærlig talt - jeg håper dere har vett nok til å få noen sympatiske mennesker til å overta katten. Hvis det er som det høres ut, så er dere ikke skikket til å ha husdyr. Makan!

Vær glad for at jeg ikke kjenner dere og kan melde dere til dyrebeskyttelsen.

".........................."

Skrevet

Kanskje den ikke liker å være ute når det er kaldt? Min mormor hadde en katt som ble frivillig innekatt når tempen gikk under 0 grader.

Hva med å skaffe en slik katteluke i døren?

Det hjelper jo ikke det, når både hun og mannen "vil at den skal være inne da og da", og vil bestemme dette.

"..........................."

Gjest har en kattepus
Skrevet

Skal si dere ble sinte! Ikke tro den står utenfor å mjauer hele døgnet, for det gjør den ikke!! Jeg slipper den inn og ut når den vil det.

Gjest har en kattepus
Skrevet

Det hjelper jo ikke det, når både hun og mannen "vil at den skal være inne da og da", og vil bestemme dette.

Selvsagt ville det hjulpet. Det er ikke slik at vi vil at den kun er inne klokken da og da. Den bestemmer jo selv, og jeg slipper den inn og ut. Men jeg synes det er irriterende å stå opp om natta...

Skrevet

Selvsagt ville det hjulpet. Det er ikke slik at vi vil at den kun er inne klokken da og da. Den bestemmer jo selv, og jeg slipper den inn og ut. Men jeg synes det er irriterende å stå opp om natta...

Ok, da misforsto jeg. Beklager :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...