Gå til innhold

Hjelp ang student/sykep.

Anbefalte innlegg

Gjest sstudent
Skrevet

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Jeg er student på fulltid, har 60 % fast jobb i kommunen og jobber (minst) 40 % ekstravakter.

Er nå blitt sykemeldt og panikken har tatt meg! 60 % fastlønn får jeg fra kommunen, det er greit, men de 40 % som jeg normalt sett ville ha jobbet ekstra, får jeg det fra trygdekontoret? Hva må jeg i såfall foreta meg? Har sendt sykemld til arb. giver, ikke gjort noe annet.

Har det noe å si for sykepengene (trygdekontoret) at jeg er fulltidsstudent? (Ingen ytelser fra lånekassen) Blir jo å gå på skolen selv om jeg er sykemeldt...

Og til slutt: Er det noe "karantenetid" når det gjelder sykpenger? At man må ha jobbet en viss tid etter en sykemelding for å ha rett til sykepenger hvis man skulle bli sykemeldt på nytt?

Har prøvd å lete på trygdeetaten.no, men er så skrekkelig dårlig til å finne frem...

Håper noen der ute vet noe om dette...:)

Mvh

Skrevet

Dette ville jeg ha kontaktet trygdekontoret og spurt om.

Da jeg selv var deltidsstudent (50%)og hadde en fast stilling (50%) ble jeg sykemeldt fra jobben og tok kontakt med TK for og spørre on jeg kunne fortsette og studere samtidig som jeg fikk sykepenger. Den eneste grunnen til at jeg fikk dette invilget fra TK var at jeg var sykemeldt fra en 50% stilling og ikke studerte mer enn 50% slik at det ikke var snakk om mer enn 100% tilsammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...