Gå til innhold

B mennesker - trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere egentlig for å kunne fungere i samfunnet??

Er selv et *utpreget* B menneske. Sover gjerne til ett på dagen selv om jeg legger meg 11-12 kvelden før, eller ni-ti for den saks skyld (har hendt noen ganger) om jeg får sjansen. Og når jeg virkelig kan late meg uten unge, kan jeg sove til tre tiden og. På grunn av unge dog så våkner jeg noe motvillig i ni-ti tiden. Kommer meg gjerne ikke ut før ti-halv elleve, om jeg ikke har noen spesielle forelesninger. Som student er jeg rimelig fleksibel de fleste dager, men dette går ikke i lengden, det skjønner jeg jo. Når jeg først er på universitetet kjenner jeg at jeg gjerne skulle ha kommet meg hit tidligere enn elleve, for det blir egentlig litt kort tid å jobbe på, da jobber jeg gjerne til fire-halv fem og er kjempesliten når jeg kommer hjem og det er mørkt og greier - har også litt over en times tur hjem inkl. barnehagehenting.

Trives egentlig med å sove lenge, men innser at jeg bør ordne meg med å stå opp tidlig og sånn, ikke minst fordi det ikke er så lang tid igjen før jeg blir nødt til å ta en pause i studiene (gravid) og vil gjerne jobbe effektivt og mest mulig til da. Men motivasjonen til å stå opp om morgenen er helt på bånn :(

Noen tips? Ikke snakk om kaffe, klarer ikke kaffe. Og ja. Jeg har da greid det før, men urk...for et slit :( Er egentlig ute etter en lettvidt løsning smo ikke krever alt for stor egenvilje/selvdisiplin, om det finnes i det hele tatt? :(

Skrevet

Har desverre ingen løsning til deg men jeg har det akkurat på samme måten og det er ganske slitsomt. Vi har jo alle forskjellige døgnrytmer og noen fungerer derfor bedre senere ut på dagen (slik som meg og deg).

Jeg foretrekker f.eks. å jobbe kveld fremfor å jobbe dag, og forelesningene mine følger jeg på nettet ;)

Skrevet

Har desverre ingen løsning til deg men jeg har det akkurat på samme måten og det er ganske slitsomt. Vi har jo alle forskjellige døgnrytmer og noen fungerer derfor bedre senere ut på dagen (slik som meg og deg).

Jeg foretrekker f.eks. å jobbe kveld fremfor å jobbe dag, og forelesningene mine følger jeg på nettet ;)

Mjo hadde det vært opp til meg kunne jeg jo bare sittet her og jobbet til kvelden..men har unge i barnehage og mann som skal ha mat hjemme (jada han *kan* lage mat selv men jeg liker å lage mat og han er som regel sliten om han har jobbet og skal på trening :P). Ungen er også i universitetsbarnehage i byen så henting etc faller på meg siden det ikke er noe vits for min mann å bruke 70 kr i bompenger på å kjøre inn til byen og hente ungen for at jeg kan sitte her og jobbe :(

Så bleh. Trenger shortcut løsninger, motivasjonen for å stå opp tidligere er på topp akkurat nå men *ikke* når jeg ligger der i senga og tenker "urk bare litt til" =)

Skrevet

Siden du er gravid har du nok svaret der. :o) Selv var jeg usannsynlig trøtt en tid i det første trimesteret husker jeg.

Skrevet

Mjo hadde det vært opp til meg kunne jeg jo bare sittet her og jobbet til kvelden..men har unge i barnehage og mann som skal ha mat hjemme (jada han *kan* lage mat selv men jeg liker å lage mat og han er som regel sliten om han har jobbet og skal på trening :P). Ungen er også i universitetsbarnehage i byen så henting etc faller på meg siden det ikke er noe vits for min mann å bruke 70 kr i bompenger på å kjøre inn til byen og hente ungen for at jeg kan sitte her og jobbe :(

Så bleh. Trenger shortcut løsninger, motivasjonen for å stå opp tidligere er på topp akkurat nå men *ikke* når jeg ligger der i senga og tenker "urk bare litt til" =)

Syns synd på deg, for det er faktisk et ganske stort problem i mitt liv også ;)

Når jeg MÅ stå opp tidlig så er jeg trøtt hele dagen (selv om jeg har sovet mer enn nok) og fungerer ikke som jeg burde. Det er nok verre for deg siden du har en unge, så du kan jo prøve å oppsøke en lege og se om h*n har noe mirakelkur ;)

Skrevet

Siden du er gravid har du nok svaret der. :o) Selv var jeg usannsynlig trøtt en tid i det første trimesteret husker jeg.

Mjo, graviditeten er en litt for lett unnskyldning da. Har alltid vært et utpreget B menneske...bare kanskje litt verre nå? Måtte sove "middag" i begynnelsen..heldigvis har det gitt seg nå iallefall.

Skrevet

Når jeg MÅ stå opp tidlig så er jeg trøtt hele dagen (selv om jeg har sovet mer enn nok) og fungerer ikke som jeg burde. Det er nok verre for deg siden du har en unge, så du kan jo prøve å oppsøke en lege og se om h*n har noe mirakelkur ;)

Ja akkurat sånn har jeg det og :( Men når jeg kommer meg opp litt sent.... og endelig kommer i gang på universitetet...så føler jeg det som om jeg ikke er ferdig når jeg må gå hjem igjen..har så mange tanker og vinkler jeg gjerne skulle skrevet ned og jobbet videre med..kunne godt sittet der til kvelden...men kan ikke for jeg må gå bleh :(

Tror jeg tar og spør legen litt om det neste gang jeg skal på kontroll ja..

Bitis Gabonica
Skrevet

Dette kunne jeg nesten skrevet om meg selv. Å stå opp er et reint helvete for meg, for å si det rett ut. Den eneste måten jeg kommer meg opp på er å ha fler vekkerklokker stilt til å ringe etter hverandre, og plassert langt borte fra senga. Slik må jeg stå opp for å skru av, samtidig med at det ikke nytter å legge seg igjen fordi en av de andre klokkene vil begynne om kort tid. En kald dusj kan hjelpe litt. Og ja... Jeg drikker MYE kaffe om morgenen...

Skrevet

Jeg jobber for meg selv slik at jeg slipper å stå opp for tidlig.

Passer imidlertid på at det ikke blir altfor mye syvsoving, men morgenene er rolige og bedagelige.

Skrevet

Ja akkurat sånn har jeg det og :( Men når jeg kommer meg opp litt sent.... og endelig kommer i gang på universitetet...så føler jeg det som om jeg ikke er ferdig når jeg må gå hjem igjen..har så mange tanker og vinkler jeg gjerne skulle skrevet ned og jobbet videre med..kunne godt sittet der til kvelden...men kan ikke for jeg må gå bleh :(

Tror jeg tar og spør legen litt om det neste gang jeg skal på kontroll ja..

Tror faktisk jeg tar å spør legen og ;) så for vi heller dele rådene de kommer med ;)

Skrevet

Dette kunne jeg nesten skrevet om meg selv. Å stå opp er et reint helvete for meg, for å si det rett ut. Den eneste måten jeg kommer meg opp på er å ha fler vekkerklokker stilt til å ringe etter hverandre, og plassert langt borte fra senga. Slik må jeg stå opp for å skru av, samtidig med at det ikke nytter å legge seg igjen fordi en av de andre klokkene vil begynne om kort tid. En kald dusj kan hjelpe litt. Og ja... Jeg drikker MYE kaffe om morgenen...

hehe, kjenner til det å plassere vekkerklokker rundt om kring i rommet ;) En kald dusj hjelper litt, men jeg kan sovne rett etter en kald dusj og jeg. Det verste er når det er mørkt ute og det er drittvær, det går litt bedre når det er lyst ute.

Vi må nok bare innse at de fleste er morgen mennesker og at samfunnet er derfor tilpasset dem ;(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...