Angela1365380318 Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Hvilken hjelpe organisasjon bør jeg gi til slik at mest mulig går til offrene? Har har at det ideelle er at bare 15% går til administrasjon og resten ut til trengende, men at i enkelte organisasjoner går opp til 50% til administrasjon. Vet dere om hvilken som har lav admin % ? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 I følge siste årsmelding til Kirkens Nødhjelp, hadde de i siste avsluttede regnskapsår administrasjonskostnader på 9,1%. Hvilket må sies å være relativt lavt. 0 Siter
G-bo Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 I følge siste årsmelding til Kirkens Nødhjelp, hadde de i siste avsluttede regnskapsår administrasjonskostnader på 9,1%. Hvilket må sies å være relativt lavt. Mener å ha hørt at "Leger uten grenser" er billig i drift, men kan ikke dokumentere det:-) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Mener å ha hørt at "Leger uten grenser" er billig i drift, men kan ikke dokumentere det:-) De ønsker ikke å motta mer støtte bundet opp mot tsunamiofrene nå - de ønsker primært penger til andre prosjekter http://www.leger-uten-grenser.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1013 0 Siter
G-bo Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 De ønsker ikke å motta mer støtte bundet opp mot tsunamiofrene nå - de ønsker primært penger til andre prosjekter http://www.leger-uten-grenser.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1013 Hørte det, men synes de gjør en strålende jobb også andre steder som kanskje er like prekære, dog ikke like mye i media. 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Hørte det, men synes de gjør en strålende jobb også andre steder som kanskje er like prekære, dog ikke like mye i media. Min filosofi er at jeg velger de som har minst organisasjon, for da går minst mulig av mine penger til drift. Jeg valgte Leger uten grenser og Norsk Folkehjelp. Delvis på grunn av det jeg skrev først, men fordi Norsk Folkehjelp er de beste når det gjelder minerydding, og det ble opplyst om at tsunamien kan ha flyttet miner slik at områder som tidligere ble regnet som sikre, ikke nødvendigvis er det nå lengre. Jeg tror ikke man kan si at noen av disse organisasjonene er bedre eller dårligere enn andre, man må sjekke og tenke litt selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.