Gå til innhold

Hvilken hjelpe organisasjon er best?

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Hvilken hjelpe organisasjon bør jeg gi til slik at mest mulig går til offrene?

Har har at det ideelle er at bare 15% går til administrasjon og resten ut til trengende, men at i enkelte organisasjoner går opp til 50% til administrasjon.

Vet dere om hvilken som har lav admin % ?

Skrevet

I følge siste årsmelding til Kirkens Nødhjelp, hadde de i siste avsluttede regnskapsår administrasjonskostnader på 9,1%.

Hvilket må sies å være relativt lavt.

Skrevet

I følge siste årsmelding til Kirkens Nødhjelp, hadde de i siste avsluttede regnskapsår administrasjonskostnader på 9,1%.

Hvilket må sies å være relativt lavt.

Mener å ha hørt at "Leger uten grenser" er billig i drift, men kan ikke dokumentere det:-)

Gjest osiris
Skrevet

Hørte det, men synes de gjør en strålende jobb også andre steder som kanskje er like prekære, dog ikke like mye i media.

Min filosofi er at jeg velger de som har minst organisasjon, for da går minst mulig av mine penger til drift.

Jeg valgte Leger uten grenser og Norsk Folkehjelp. Delvis på grunn av det jeg skrev først, men fordi Norsk Folkehjelp er de beste når det gjelder minerydding, og det ble opplyst om at tsunamien kan ha flyttet miner slik at områder som tidligere ble regnet som sikre, ikke nødvendigvis er det nå lengre.

Jeg tror ikke man kan si at noen av disse organisasjonene er bedre eller dårligere enn andre, man må sjekke og tenke litt selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...