Gå til innhold

Noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig!

Ja, hvordan skal jeg starte,

Jeg er forlovet med en nydelig jente, hun er helt fantastisk og det er ingen som er meg nærmere hjerte enn henne. Det har seg slik at hun er plaget av røykallergi, på skolen hun går på blir hun hele tiden utsatt for dette, og får allergi, som medfører at hun blir så trøtt og sliten, at hun ikke orker noe som helst. Dette fører til at hun blir mye lei seg, dette har smittet over til meg også, vi er så lite lykkelig for tiden. Sex er ett fremmedord nærmest, jeg savner sånn begjæret, kjærligheten og lykken vi har hatt sammen. Vi bor sammen i en leilighet, nå for tiden er det eneste vi gjør å sitte her å deppe, jeg har begynt å bli giddalaus, gidder ikke finne på noe osv. Slik kan vi ikke ha det, noen som har vært borti noe lignende som kan komme med gode råd for hva vi skal gjøre for å overleve dette problemet? Hun kommer til å slutte på skolen hun går på om det ikke kan gå ann å få en løsning hvor hun kan gjøre det meste hjemme, så hun ikke blir eksponert for røyk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16984-noen-som-har-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei ulykkelig!

Så leit og tungt dere må ha det.

Her kommer noen tanker fra meg.

Er den medisinske siden av saken sjekket ut? Evt. bruk av medisiner osv. Kostomlegging.

Har røykplagene utløst et samlivsproblem hos dere som har ligget på lur?

Snakk om det du lurer på. Taushet kan inneholde mye makt fordi det skaper usikkerhet om hva vedkommende mener. Vi har dessverre en tendens til å tolke det værste fremfor det gode.

Forsøke å bryte deppe-sirkelen med å bruke naturen og kroppen. Gjerne sammen.

Gjest ulykkelig!

Hei ulykkelig!

Så leit og tungt dere må ha det.

Her kommer noen tanker fra meg.

Er den medisinske siden av saken sjekket ut? Evt. bruk av medisiner osv. Kostomlegging.

Har røykplagene utløst et samlivsproblem hos dere som har ligget på lur?

Snakk om det du lurer på. Taushet kan inneholde mye makt fordi det skaper usikkerhet om hva vedkommende mener. Vi har dessverre en tendens til å tolke det værste fremfor det gode.

Forsøke å bryte deppe-sirkelen med å bruke naturen og kroppen. Gjerne sammen.

Heisann, takk for svaret.

For å svare på dem spørsmålene du spurte, joda, det medisinske er sjekket ut, det er ingen effektiv medisin mot dette problemet. Den beste medisin er å holde seg vekke fra eksponering av røyk. Om det er noe samlivsproblem som har ligget på lur tror jeg ikke er tilfellet. Hadde det ikke vært for plagene hennes er jeg helt sikker på at vi haddet hatt det helt fint. Det har vært en vanskelig høst, hvor det var andre element som var inne i bildet som holdt på å ta knekken på forholdet, vi hadde pause noen uker. Da var det jeg som hadde sviktet henne, slik at hun følte seg tilsidesatt, at hun ikke var den viktigste i mitt liv osv. Men dette har vi ryddet opp i, men helt ferdig med saken er vi ikke. Men det er ikke på grunn av det at vi sliter slik vi gjør nå. Vi har mistet mye kontakten vi hadde med venner før, helt vekke er den ikke, men det er ikke slik det var før. For hennes vedkommende så er hun hverken lykkelig om vi gjør det slutt å flytter hver for oss, eller om vi fortsetter slik vi gjør med dagens situasjon, det er ikke jeg heller, men fortsetter det slik det gjør nå, blir ikke bare forholdet våres ødelagt, men også vennskapet. Jeg vil heller bevare vennskapet enn å ha henne som en partner i noen måneder før det blir helt krise mellom oss. Vi får se hva som skjer, neste uke skal hun ha ett møte med skolen, hvor de skal se hva som skal gjøres for å bedre hennes situasjon. Om det blir bare slik det er idag kommer hun til å slutte på skolen, da er vi igrunn kvitt problemt sånn sett, ihvertfall det at hun er så trøtt og slik hver dag. Jeg tror ihvertfall om hun hadde vært opplagt til å finne på ting sammen, så hadde vi hatt det mye bedre sammen enn vi har idag. For å bare leve sammen i en leilighet uten noe konkret å gjøre, det holder ingen ut med. Ihvertfall ikke jeg. Før trente jeg veldig mye, men det er det lite med nå, det er noe jeg vet påvirker meg, jeg liker å være i bevegelse og holde meg i form. Og trening er jo også en god terapi for depresjoner osv. men når man ikke gidder noe da blir det vanskelig å komme seg ut. Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, jeg setter ihvertfall pris på svarene dine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...