karrianne Skrevet 26. januar 2001 Del Skrevet 26. januar 2001 Hei, jeg er 19 år. Var til gyn.und. i dag....er jomfru. Det jeg lurte på er om man kan ha jomfruhinna i behold etter en sånn undersøkelse...med sånn derre plastikkdings og sånn..eller om den ryker da... Ho skulle ta kreftprøve fordi jeg har klumpete, seig utflod med litt blod i innimellom, noe levra/brunt annet friskt...men ho fikk det ikke til, fordi det var for mye brun utflod oppi der, og "heldige meg" må blotte meg igjen på mandag....men jeg er jo bare 19, og har ikke liggi med noen, og jeg vil jo ha barn...er det liten sjans for at det er kreft? Hva annet kan være årsaken? Jeg syntes det var kjempevondt når ho hadde satt inn den derre plastikktingen og "dro" den nedover...det var sårt og vondt, og jeg følte det som om ho holdt på å kløyve meg på midten...hvorfor? Er det hinna? Eller hadde den ryki før, siden det ikke var vondt å sette inn plastikkgreia? Jeg får jo inn tre fingre uten problemer, men... På forhånd, takk for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16988-drmoenjomfrugynundredd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 29. januar 2001 Del Skrevet 29. januar 2001 Det er sjelden nødvendig å ta kreftprøve av kvinner som ikke har hatt samleie, spesielt ikke når du bare er 19 år. Kreft i livmorhalsen er nesten ikke forekommende da, annen kreft er også sjelden Hvis du får inn tre fingre er det nok ikke så mye igjen, men smertene kan tyde på at noe av jomfruhinnen er tilbake. Har du fortalt legen at du ikke har hatt samleie? Spør legen om hvor mye som er igjen og be henne være meget varsom, det er mulig å bruke slanke instrumenter. Det er legen som avgjør om en undersøkelse bør gjøres, følg legens råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16988-drmoenjomfrugynundredd/#findComment-78778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.