Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om denne saken

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=261544

Har selv litt blandede følelser. På den ene siden så føler jeg at det er riktig at han må sone sin straff hvis han blir dømt, men på den andre side føler jeg at det er litt sent å sette en mann i fengsel som 80-åring for drap som ble begått for 40 år siden og syns, (blir vel lynsjet nå) rett og slett synd på mannen.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• Mistera

5

• Jeg er en annen

4

• Mr Kahn

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest qxibil
Skrevet

Det er ikke synd på mannen - han har nektet hele tiden og fratok tre unge menn muligheten til å bli både 30, 50 og 80 år (hvis han er skyldig). Er han skyldig, bør han dømmes. Men som kristen (antar at han ennå er det, "predikanten"), vet han vel at Guds straff venter på ham - og det kan vel ikke være direkte oppløftende. Er han virkelig kristen, må jo tanken på dette trolig holde på å drive fyren til vanvidd. Men som sagt, han bør dømmes av en verdslig domstol også, synes nå jeg. Får han dødsstraff, må de jo sannsynligvis uansett snike i køen for å rekke å henrette ham før han dør en naturlig død...

Skrevet

Det er flott at de har tatt fyren.

Trippelmord og KKK... jeg må si at synes synd på er det siste jeg gjør.

Gjest Vinteren
Skrevet

Det er ikke synd på denne mannen. Om han føles det som en ekstra påkjenning/straff fordi han er så gammel, så er det bare bra!!

Skrevet

Han burde absolut vært fømt for 40 år siden, og ikke nå.. men bedre sent enn aldri. Han har tatt tre unge liv og fortjener straff. Også en predikant som tror hans liv er verdt mer enn andres fordi han er av hvit rase??? Kvalmt! Nei sett han i den elektriske stolen, eller la noen hevne de som ble drept i fengselet. Han burde ikke slippe så billig unna.

Skrevet

Da jeg så filmen Mississippi i flammer for mange år siden, gjorde den et særdeles inntrykk på meg fordi jeg visste den var sann!

Det denne mannen har gjort er helt horribelt, og man skal ikke syntes synd i mennesker bare fordi de har blitt gamle... hva hadde du sagt om hitler om han fortsatt hadde levd? At nei huff... nå er han så gammel at nå er det synd i ham...

Syntes ikke alder skal ha noe å si på hvilke handlinger som har blitt gjort, det er ikke automatisk synd i de gamle!

Mennesker bør dømmes for det de har gjort og ikke etter alder, slik burde det også ha vært med de som er mindreårige og som begår alvorlige lovbrudd! Er min mening!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig bør faenskapet dømmes. Han bør helst brenne. Først i fengsel, så i helvete.

Du burde se Missisippi Burning.

Skrevet

...hvis du vet bitte litte grann om KKK så synes du ikke synd på mannen.....han representerer ondskap, og ingen ting annet....

Gjest true_love
Skrevet

Bedre sent enn aldri, skal folk bare slippe unna drap feks fordi de har blitt eldre? Nei de bør straffes så lenge de lever enda.

Skrevet

Jeg er prinispielt motstander av dødsstraff, men ikke for livsvarig fengsel. Bur ham inne om han er skyldig!

Skrevet

Øye for øye, tann for tann.

Det er jo strengt tatt mulig at fyren ikke har så mange tenner igjen?

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Han bør selvsagt bures inne. De eneste det er synd på er de titusenvis av ofrene for det gruppen gjør.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg er prinispielt motstander av dødsstraff, men ikke for livsvarig fengsel. Bur ham inne om han er skyldig!

Når du nærmer deg 80 med stormskritt er livsvarig fengsel en alt for mild straff...

Skrevet

Han bør selvsagt bures inne. De eneste det er synd på er de titusenvis av ofrene for det gruppen gjør.

Til din opplysning er foreldelsestiden for drap i Norge 25 år.

"Flott" å se at USA-hater Sør er helt på linje med deres kriminalpolitikk, og tilsvarende (som vanlig) i utakt med norsk.

Skrevet

Til din opplysning er foreldelsestiden for drap i Norge 25 år.

"Flott" å se at USA-hater Sør er helt på linje med deres kriminalpolitikk, og tilsvarende (som vanlig) i utakt med norsk.

Og det var selvfølgelig veldig viktig å få sagt til Sør, og ikke til noen av alle de andre i tråden med samme mening...

Går det ikke an å la én tråd være i fred...?

Skrevet

Og det var selvfølgelig veldig viktig å få sagt til Sør, og ikke til noen av alle de andre i tråden med samme mening...

Går det ikke an å la én tråd være i fred...?

Jeg vet ikke om noen av de andre representerer en slik dobbelmoral. Vet du?

Skrevet

Jeg vet ikke om noen av de andre representerer en slik dobbelmoral. Vet du?

Mulig det, men Sørs eventuelle dobbelmoral var ikke tema i denne tråden.

Kan du ikke bare svare på hovedinnlegget eller holde kjeft?

Jeg er ikke interessert i å herpe denne tråden videre, så jeg gidder ikke si mer enn dette.

Skrevet

Når du nærmer deg 80 med stormskritt er livsvarig fengsel en alt for mild straff...

Hva skal en ellers gjøre? Å straffe drap med nytt drap ser jeg virkelig ikke logikken i.

Skrevet

I Norge settes i praksis aldri oldinger som snart skal dø allikevel i fengsler, og i alle fall ikke for forbrytelser som skjedde for en mannsalder siden.

I og med at jeg er norsk, og tilhenger av norsk rettspraksis bygd på noenlunde humanistiske tradisjoner er svaret et klinkende klart NEI.

Til samtlige av de som har svart under: Hvorfor ikke organsisere dere? Gå i demontrasjonstog og fremme forslag for stortinget om en primitivisering av lovverket i det landet dere bor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...