Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sant jenter, at man virkelig får lyst på haguevis med sjokolade og annet digg når man har pms!

Her lå jeg en dag da. Men pms og var skikkelig lei mei, og frøs og var sur og alt var galt. Så ringer jeg til kjæresten min og sier jeg vil ha sjokko. Og selvfølgelig fpr jeg det sier han.

Da han kom hjem sa han at ei på jobben hans hadde sagt at dette var bare tull. Vi kvinner får ikke lyst på sjokko under pms. HA! Det er vel bare tull vel?? Hun kalte det psykisk. Nei og nei. (Teite dama!) Akkurat som jeg ikke var sur nok fra før.

Dessuten frøs jeg og hakket tenner under pleddet. Og trengte ikke høre at dette var psyisk!

Arg!!

Kvinner, vær på min side nå...

Pms hilsen fra,

Skrevet

Om det er fysisk eller psykisk spiller vel liten rolle. Begge deler kan repareres med sjokolade! Det er vel forresten begge deler - fysiske hormoner som fører til at psyken kommer i ulage.

Dessuten er det bevist at mørk sjokolade har en svak antidepressiv effekt. Så det så.

Gjest ikke kravstor
Skrevet

Dette med trang til sjokolade er kjemisk. Vi får da trang etter spesielle stoffer som kroppen har behov for.

Skrevet

De fleste damer som ikke har opplevd det å ha PMS er like dustete på dette som mange mannfolk! Fordi DE har det ikke sånn, og da kan det ikke være sånn! Har nok møtt på sorten ja, og jeg liker de fleste av dem svææært dårlig!

Skrevet

Visste du forresten at de sier at de fleste med kjærlighetssorg tyr til sjokolade fordi der er et av de samme lykkestoffene i sjokolade som vi får i hjernen når vi er forelsket? hehe....

Dette leste jeg i Det Nye for mange år siden... og brukt det som trøst når jeg spiser sjokolade;) hehe

mil1365380270
Skrevet

Eneste forklaringen jeg kan se, er at hun slanker seg, og prøver å overbevise seg selv om at hun ikke har lyst på sjokoloade ;-)

Skrevet

Her i huset er PMS høyt verdsatt! Sambo er _veldig_ klar over mitt sjokolade- og snacksbehov når jeg har PMS for det pleier jo gjerne å gavne han også, siden sjokolade og sånt er liksom bare lov i helger og PMS-tider ;-)

Han er ofte kjappere enn meg til påpeke at det er PMS-tid, og tilfredsstiller mer enn gjerne mine behov i denne perioden ;-p

Og det er ingen tvil om at sjokoladen redder disse dagene! :-)

Skrevet

Jovisst får jeg veldig lyst på sjokolade når jeg skal ha mens - men det har jeg ingen glede av!

Jeg kan ofte oppdage at jeg skal ha mens fordi jeg på handleturen har kjøpt inn mye sjokolade uten å tenke over det.

Men den må jeg bare putte innerst i skapet og prøve å glemme. Om jeg spiser noe søtt når jeg får mensen så forsterker det mens-smertene drastisk.

Og det føles ekstra ille å ha kjempelyst på sjokolade , skapet fullt, men ikke kunne røre det før mensen - og sjokoladesuget er over :(

Gjest rutangis netu
Skrevet

Sjokolade, kaker og alt som er søtt er totalt uimotståelig dagene før mensen! Så du har rett!

Skrevet

Sjokolade, kaker og alt som er søtt er totalt uimotståelig dagene før mensen! Så du har rett!

Takk takk!:)Meget godt å få støtte ja...!

Vennlig hilsen,

Skrevet

Jovisst får jeg veldig lyst på sjokolade når jeg skal ha mens - men det har jeg ingen glede av!

Jeg kan ofte oppdage at jeg skal ha mens fordi jeg på handleturen har kjøpt inn mye sjokolade uten å tenke over det.

Men den må jeg bare putte innerst i skapet og prøve å glemme. Om jeg spiser noe søtt når jeg får mensen så forsterker det mens-smertene drastisk.

Og det føles ekstra ille å ha kjempelyst på sjokolade , skapet fullt, men ikke kunne røre det før mensen - og sjokoladesuget er over :(

Å, så kjipt at du får vondere mens av å spise sjokolade da.. Isj.

Jeg også handler mere sjokolade før mensen, uten å tenke over det:)

Vennlig hilsen,

Skrevet

Her i huset er PMS høyt verdsatt! Sambo er _veldig_ klar over mitt sjokolade- og snacksbehov når jeg har PMS for det pleier jo gjerne å gavne han også, siden sjokolade og sånt er liksom bare lov i helger og PMS-tider ;-)

Han er ofte kjappere enn meg til påpeke at det er PMS-tid, og tilfredsstiller mer enn gjerne mine behov i denne perioden ;-p

Og det er ingen tvil om at sjokoladen redder disse dagene! :-)

Kult!

Ja, det redder helt klart dagene.

Hmm, jeg tror jammen meg jeg skal si til min sambo også, at det lønner seg å handle til meg..:)

Vennlig hilsen,

Skrevet

Eneste forklaringen jeg kan se, er at hun slanker seg, og prøver å overbevise seg selv om at hun ikke har lyst på sjokoloade ;-)

Hehe, helt sikkert! :))

Vennlig hilsen,

Skrevet

De fleste damer som ikke har opplevd det å ha PMS er like dustete på dette som mange mannfolk! Fordi DE har det ikke sånn, og da kan det ikke være sånn! Har nok møtt på sorten ja, og jeg liker de fleste av dem svææært dårlig!

Ja, utrolig dumt å si slik. Mange har jo virkelig store problemer med pms. Så de kan jo ikke utale seg på vegne av alle kvinner..!

Jeg leste også det i Det Nye! Tenker også ofte på det:))

Vennlig hilsen,

Skrevet

http://www.media.uio.no/studier/nettavis2004/na07/na07/l_forleng.html

Magnesium: I en britiske studie ble 70 prosent av kvinnene bedre av sine PMS-plager etter å ha tatt et daglig tilskudd av magnesium. Sjokolade inneholder magnesium, og det er nok derfor vi fyser på sjokolade i dagene før mensen.

Kilde: http://www.maxmedica.no/efamol_pms.html

Tusen takk!! Meget bra info.. Denne skal jeg ta vare på:)

Vennlig hilsen,

Skrevet

Dette med trang til sjokolade er kjemisk. Vi får da trang etter spesielle stoffer som kroppen har behov for.

Takk takk!!:) Det er godt å vite at jeg hadde rett:))

Vennlig hilsen,

mil1365380270
Skrevet

Hehe, helt sikkert! :))

Vennlig hilsen,

Eller så er hun ond. Kun onde mennesker kan nekte en kvinne med PMS sjokolade ;-)

Skrevet

Om det er fysisk eller psykisk spiller vel liten rolle. Begge deler kan repareres med sjokolade! Det er vel forresten begge deler - fysiske hormoner som fører til at psyken kommer i ulage.

Dessuten er det bevist at mørk sjokolade har en svak antidepressiv effekt. Så det så.

Kult, takk!!

Da kan jeg knaske videre, og vite at jeg hadde rett!:)

Vennlig hilsen,

Skrevet

Eller så er hun ond. Kun onde mennesker kan nekte en kvinne med PMS sjokolade ;-)

:)) *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...