Gå til innhold

Chihuahua på fly?

Anbefalte innlegg

Gjest hundemamma
Skrevet

Får man ta med hunden inn på flyet hvis den er liten(chihuahua)? Skal ta fly fra Danmark til Norge, og ha med hunden. Men vil ikke plassere ham i lasterommet:(

Skrevet

Lurer på om du må betale billett, men er ikke sikker!

Skrevet

Ja, det går, men du må ha et spesielt bur, og ha avtale med flyselskapet på forhånd.

Er det ikke karanteneregler mellom Danmark og Norge?

tigertrollet
Skrevet

Ja, det gjør du. Hunder inntil ca 5-8kg inkl vanntett bæreveske/-bag kan tas med inn i flyet.

Det kan være inntil tre dyr inne i cabinen på en flight.

Du må reservere plass til hunden når du bestiller billetten din. Er det allergikere ombord kan du risikere å måtte bytte flight. Det skjer nok ikke så ofte. Man får ofte beskjed om å sette seg bakerst i flyet.

Når det gjelder prisen er det i lasterom som prisen av 15kg overvekt. Det var før 50kr per 5kg. innen sør-Norge og 100kr fra sør-nord. Altså f.eks. fra Oslo-Tromsø var det 100kr*3=300kr hver veg.

I cabinen mener jeg å huske (det er lenge siden jeg hadde valp nå..) at det lik prisen av 5kg overvekt.

De siste gangene har jeg imidlertid betalt bare 200kr Oslo-Tromsø for lasterom, så jeg vet ikke sikkert hva det er i cabinen lenger.

Men når det gjelder fly til utlandet vet jeg ikke. Ta kontakt med flysselskapet du skal reise med.

Prisene jeg nevnte er kun når hund reiser med samme fly som eier. Hvis hunden skal reise alene går den som cargo og det beregnes kilopris. Og for min hund på 36kg+14kg bur hadde det kostet antakelig over 5000kr Oslo-Tromsø.

tigertrollet
Skrevet

Priseksemplene jeg ga forresten var SASBraathens innlands.

Og det er riktig som Citoyen sier; det er karantene ved innførsel av hunder fra andre land som ikke er rabiesvaksinert. Rabiesvaksine er jo en prosess som tar noen mndr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...