SafranLaca Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Min søster sliter med smerter i urinveiene. Hun har hatt det i 10 måneder og de legene hun har gått til finner ikke noe galt med henne. Det begynte med urinveisbettenelse. For det fikk hun antibiotika. Det kom tilbake så hun fikk en fire til fem kurer alt i alt. På slutten så viste det seg at hun ikke hadde noe betennelse men smertene vedvarte. Hun har bli tatt celle dyrkings prøve på å de har kommet tilbake negative. Samme med kjønssykdommer. Smertene utarter seg slik at hun har vondt i urinveiene når det samler seg urin. Tidvis har smertene minket mye rett etter hun har vært på do. Men nå så har hun smerter konstant. Hun har vært hos spesialist som tok en kamera undersøkelse. Det eneste han fant ut av var at hun ikke hadde noen skader i urinveiene. Hodepinen startet for fire måneder siden. Det var i sammenheng med begynnelse sermonien til universitetet hun gikk hele dagen uten mulighet til å gå på do. Nå er hun sykemeldt fra skolen pgahodepinen. Vi står ganske råd ville tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169981-min-s%C3%B8ster19-sliter-med-smerter-i-urinveiene-og-konstant-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Det er nok ikke sammenhang mellom hodepinen og hennes urinveissymptomer, er hennes blodtrykk sjekket? Med hensyn til urinveissymptomene, så kan det være det man betegner for interstitiell cystitt hvor det er kronisk betennelse i blæren uten at det er bakterier til stede. Det hjelper da ikke med antibiotikum. Det er en tilstand som er vanskelig å behandle, men det er nå kommet en del nye ting på markedet som kan innstilleres i blæren, og det er også andre medikamenter som nervemedisin som kan hjelpe. Se vedlagte artikkel: w.legemidlerogsamfunn.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=331 Jeg synes hun bør snake med en urolog igjen og ev. forsøke noe for urinveisproblemet. Hodepinen bør fastlegen vurdere, ev. henvise til nevrolog. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169981-min-s%C3%B8ster19-sliter-med-smerter-i-urinveiene-og-konstant-hodepine/#findComment-1115634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.