Gå til innhold

trygdespørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

er det noen som vet om det er 12 uker eller 3mnd man får utbetalt engangsstønad??? de på trygdekontoret sier 3mnd før men regner de uker eller mnd tro??? noen som vet dette?

Skrevet

"Når et svangerskap har vart i 26 uker, regnes forløsning etter dette tidspunkt som en fødsel. Engangsstønaden kan da utbetales, selv om det ennå ikke er skjedd noen fødsel."

http://rundskriv.trygdeetaten.no/rtv/lpext.dll/Infobase7/r14/r14-01/r14-d01/r14-p14-12?fn=document-frame.htm&f=templates

takk for svaret det hjalp og lese dette... er i uke 26 nå. har søkt men ikke fått noe brev om dette ennå,skal man få et vedtak før utbetaling? eller går dette automatisk

Skrevet

takk for svaret det hjalp og lese dette... er i uke 26 nå. har søkt men ikke fått noe brev om dette ennå,skal man få et vedtak før utbetaling? eller går dette automatisk

Ofte kommer vedtaket etter pengene, så det er bare å sjekke kontoen. Dersom trygdekontoret har rukket å behandle saken kommer nok pengene i løpet av uke 27. Hvis ikke kan du jo ringe og purre.

Skrevet

Ofte kommer vedtaket etter pengene, så det er bare å sjekke kontoen. Dersom trygdekontoret har rukket å behandle saken kommer nok pengene i løpet av uke 27. Hvis ikke kan du jo ringe og purre.

ok takk for at du tok deg tid til og svare på spørsmålene mine,så seint på natta.

kansje du kan svare på dette også?

venninen min er 25+5dager burde ikke hun også få disse pengene i neste uke...? jeg mener hun er 26uker på tirsdag. hva tror du? hun har ikke internet og lurte på om jeg kunne spørre om dette.

Skrevet

ok takk for at du tok deg tid til og svare på spørsmålene mine,så seint på natta.

kansje du kan svare på dette også?

venninen min er 25+5dager burde ikke hun også få disse pengene i neste uke...? jeg mener hun er 26uker på tirsdag. hva tror du? hun har ikke internet og lurte på om jeg kunne spørre om dette.

Det eneste kravet jeg ser trygdekontoret kan stille er pengene ikke skal betales ut før _etter_ 26. svangerskapsuke.

Ellers beror det selvfølgelig fremdeles på saksbehandlingstiden på trygdekontoret, når man søkte osv.

Vær obs på at det er mulig å miste papirer, min sak ble glemt. Da jeg purret på dem viste det seg at hele saken hadde blitt borte, og jeg måtte søke på nytt. Til gjengjeld behandlet de da saken på rekord-tid, jeg hadde pengene 2 dager etter.

Skrevet

Det eneste kravet jeg ser trygdekontoret kan stille er pengene ikke skal betales ut før _etter_ 26. svangerskapsuke.

Ellers beror det selvfølgelig fremdeles på saksbehandlingstiden på trygdekontoret, når man søkte osv.

Vær obs på at det er mulig å miste papirer, min sak ble glemt. Da jeg purret på dem viste det seg at hele saken hadde blitt borte, og jeg måtte søke på nytt. Til gjengjeld behandlet de da saken på rekord-tid, jeg hadde pengene 2 dager etter.

ok takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...