Gå til innhold

Når pressen lyver bevisst

Anbefalte innlegg

Skrevet

«På nøytral grunn»...that's a laugh.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=261490

Norge er vel neppe å anse som nøytral i konflikten mellom jøder og arabere, det fremgår tydelig av media, og ikke minst pressens dekning av «begivenhetene». Journalister og reportere er vår tids mest betydningsfulle og mektigste politikere!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=261721

Undertegnede beskyldes stadig for å se dette som svart-hvitt, men ingen reagerer når Norges største avis - uten motforestillinger - trykker slikt som, sitat: «...Vi må huske på at dette er en konflikt mellom okkupert og okkupant». Sitat slutt!

Er det så enkelt? Selvsagt ikke, staten «Palestina» har aldri eksistert som noe annet enn en bibelsk myte, og juridisk sett kan ikke myter okkuperes. Araberne angrep også en lovlig opprettet stat (Israel) og tvang jødene til å forsvare landet sitt både i 1948, 1967 og i 1973. Den såkalte okkupasjonen er en følge av arabisk aggreson, som ikke synes å ha noen ende.

Et annet sitat fra VG: «-Palestinerne på sin side sier alt de ønsker er en reel stat, slik at de omtrent 5 millioner flyktningene, som ble fordrevet fra sine hjem da staten Israel ble opprettet i 1948, kan få et sted å bo.-»

Dette er en grov fordreining av virkeligheten. Ca en halv million arabere flyktet unna krigen i 1948, en krig som ARABERNE startet. Disse er idag blitt til fem - 5 - millioner, og kreves repatriert til Israel, ikke til en «palestinsk stat». Samtidig, i 1948, flyktet ca 800 tusen jøder fra øst-euroeiske og arabiske land, uten andre muligheter enn å søke til Israel. Hvilke muligheter har DE til å bli repatriert, om de - gud forby - skulle ønske noe slikt?

I skrivende stund vinner Arafats lapdog, Abu Mazen, «valget» som ny «president» for «det palestinske folket». Han beskrives som en moderat intellektuell uten gjennomslagskraft, en Skipper Skuteløs. Kravet om repatriering av flykninger og kravet om øst-Jerusalem vil bli hans bane av to hovedgrunner: det er mer enn Israel kan gå med på, og det er mindre enn hva islamistiske maktfaktorer forlanger.

Og dermed er det snipp, snapp snute for «den palestinske staten»

Skrevet

Du finner ikke ÉN eneste nasjon som ikke er for opprettelsen av en palestinsk stat.

Både Sharon og Bush har sagt at dette vil komme.

Skrevet

...at det ikke spiller så stor rolle hva verdenssamfunnet mener når det gjelder utfallet av denne krigen. Dette handler om et demokratis skjøre eksistens, der de klemmes mellom etno-teokratiske diktaturer. Gir de araberne en millimeter, så ryker hver eneste kvadratmeter israelsk land. Dette vet hver eneste våkne jøde og hans venner over hele verden.

Og vi har også rett til å bli hørt.

Skrevet

...at det ikke spiller så stor rolle hva verdenssamfunnet mener når det gjelder utfallet av denne krigen. Dette handler om et demokratis skjøre eksistens, der de klemmes mellom etno-teokratiske diktaturer. Gir de araberne en millimeter, så ryker hver eneste kvadratmeter israelsk land. Dette vet hver eneste våkne jøde og hans venner over hele verden.

Og vi har også rett til å bli hørt.

Hva mener så du er løsningen på denne krisen? Har du noen gode forslag? Dette er ikke sarkastisk ment, jeg bare lurer på hva du mener. Hvor har du tenkt at palestinerne skal gjøre av seg?

Skrevet

Hva mener så du er løsningen på denne krisen? Har du noen gode forslag? Dette er ikke sarkastisk ment, jeg bare lurer på hva du mener. Hvor har du tenkt at palestinerne skal gjøre av seg?

De «palestinerne» som ikke kan eller vil leve side om side med jødene bør snarest ta bolig i den opprinnelige palestinske staten: Jordan.

Resten bør få israelsk statsborgerskap og alle sosiale, demokratiske rettigheter når Israel får sine grenser mot Libanon, Egypt, Syria og Jordan anerkjent og ratifisert i FN med mer enn 2/3 dels flertall.

Alternativet er en total krig, der alle taper, eller en stillingskrig som nå, der ingen vinner. Et «Palestina» midt inne i Israel, på jødisk kjerneland, som en belønning for mer enn femti år med terror vil aldri komme på tale, uansett. Heldigvis ser det ut til at flertallet i Israel består av realister - enn så lenge.

Skrevet

De «palestinerne» som ikke kan eller vil leve side om side med jødene bør snarest ta bolig i den opprinnelige palestinske staten: Jordan.

Resten bør få israelsk statsborgerskap og alle sosiale, demokratiske rettigheter når Israel får sine grenser mot Libanon, Egypt, Syria og Jordan anerkjent og ratifisert i FN med mer enn 2/3 dels flertall.

Alternativet er en total krig, der alle taper, eller en stillingskrig som nå, der ingen vinner. Et «Palestina» midt inne i Israel, på jødisk kjerneland, som en belønning for mer enn femti år med terror vil aldri komme på tale, uansett. Heldigvis ser det ut til at flertallet i Israel består av realister - enn så lenge.

Bra skrevet Kahn. Er også lei denne ensidige midtøsten-propagandaen i norske medier. Det er kun motivert ut fra jødehat og arabiske korrupsjonspenger. Papegøyene jodler med på Dol også.

Etter at PLO fikk overtaket på FAFO, fikk de dradd den politisk korrekte nomenklaturaen inn i sitt propagandapparat.

Skrevet

Bra skrevet Kahn. Er også lei denne ensidige midtøsten-propagandaen i norske medier. Det er kun motivert ut fra jødehat og arabiske korrupsjonspenger. Papegøyene jodler med på Dol også.

Etter at PLO fikk overtaket på FAFO, fikk de dradd den politisk korrekte nomenklaturaen inn i sitt propagandapparat.

*ler*

De påstandene må du nesten dokumentere.

Skrevet

...men også NUPI, Norsk Utenrikspolitisk Institutt, PRIO, Institutt for fredsforskning og IMR, Institutt for Menneskerettigheter har kastet seg på denne populistiske hatbølgen. Espen Barth Eide, Hilde Henriksen Waage og Nils Butenschön har tatt klare standpunkter og valgt side i konflikten, og sluses jevnlig inn i NRKs studioer for å øse av sin «visdom» om de fæle jødene og de snille palestinerne.

Palestinakomiteen, Palestinafronten og Fellesutvalget for Palestina, UiO, Den Norske Kirke gjennom Furre-nettverket, LO, SV, RV, AP, SP, alle, bortsett fra et par kristne aviser og tidsskrifter, har kastet seg inn i den politiske drakampen på arabernes side. Og alle snakker de den samme dialekten, bak fredsmaskene, om Arafat-freden, Saddam-freden.

Hvordan kan presumptivt oppegående mennesker tro at PA/PLO/Fatah og deres terrorunderbruk står for fred og frihet, når de skyter enhver opposisjon i filler med sine Kalashnikov'er, stenger sine kvinner inne og sender barna ut for å krige for dem?

Når skal folk få av seg skylappene?

Skrevet

...men også NUPI, Norsk Utenrikspolitisk Institutt, PRIO, Institutt for fredsforskning og IMR, Institutt for Menneskerettigheter har kastet seg på denne populistiske hatbølgen. Espen Barth Eide, Hilde Henriksen Waage og Nils Butenschön har tatt klare standpunkter og valgt side i konflikten, og sluses jevnlig inn i NRKs studioer for å øse av sin «visdom» om de fæle jødene og de snille palestinerne.

Palestinakomiteen, Palestinafronten og Fellesutvalget for Palestina, UiO, Den Norske Kirke gjennom Furre-nettverket, LO, SV, RV, AP, SP, alle, bortsett fra et par kristne aviser og tidsskrifter, har kastet seg inn i den politiske drakampen på arabernes side. Og alle snakker de den samme dialekten, bak fredsmaskene, om Arafat-freden, Saddam-freden.

Hvordan kan presumptivt oppegående mennesker tro at PA/PLO/Fatah og deres terrorunderbruk står for fred og frihet, når de skyter enhver opposisjon i filler med sine Kalashnikov'er, stenger sine kvinner inne og sender barna ut for å krige for dem?

Du skriver: "...men også NUPI, Norsk Utenrikspolitisk Institutt, PRIO, Institutt for fredsforskning og IMR, Institutt for Menneskerettigheter [...] AP, SP, alle, bortsett fra et par kristne aviser og tidsskrifter"

Det må være fryktelig å være paranoid når hele verden forfølger deg!

*ler*

Skrevet

Tja...spør du meg så er det ekstremisme på begge sider. Det at du har et så svart/hvitt syn, og ikke er villig til å se annet enn din egen "sannhet", betyr jo ikke at det samme ikke gjelder på andre siden. Faktisk er jo det en forutsetning for å få en så uløselig konflikt som dette har blitt.

Andre, som ikke er like "farget", "frelste" eller "overbeviste" som deg og dine motstandere, har jo ingenting å lære av noen av dere. Den dag ekstremismen forsvinner - i det minste blant noen få av de som roper og skriker, så kanskje det er mulig for "oss andre" å gjøre oss opp en mening. Til da så oppnår dere ikke noen sympati for hverken den ene eller den andre siden med rallingen deres.

PS: Ta nå ikke dette som et personangrep - jeg er overbevist om at du er oppegående nok til å vite at jeg forteller deg hva jeg mener om det du sier, og hvordan du sier det, og ikke hva jeg mener om deg :-) (på tross av at du, etter eget sigende, ikke gidder å gjøre noe for å forklare deg, eller oppklare misforståelser, overfor "internettfolk")

"..........................."

Skrevet

Tja...spør du meg så er det ekstremisme på begge sider. Det at du har et så svart/hvitt syn, og ikke er villig til å se annet enn din egen "sannhet", betyr jo ikke at det samme ikke gjelder på andre siden. Faktisk er jo det en forutsetning for å få en så uløselig konflikt som dette har blitt.

Andre, som ikke er like "farget", "frelste" eller "overbeviste" som deg og dine motstandere, har jo ingenting å lære av noen av dere. Den dag ekstremismen forsvinner - i det minste blant noen få av de som roper og skriker, så kanskje det er mulig for "oss andre" å gjøre oss opp en mening. Til da så oppnår dere ikke noen sympati for hverken den ene eller den andre siden med rallingen deres.

PS: Ta nå ikke dette som et personangrep - jeg er overbevist om at du er oppegående nok til å vite at jeg forteller deg hva jeg mener om det du sier, og hvordan du sier det, og ikke hva jeg mener om deg :-) (på tross av at du, etter eget sigende, ikke gidder å gjøre noe for å forklare deg, eller oppklare misforståelser, overfor "internettfolk")

Enig med deg - ekstremismen fører ikke til noe godt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, jeg tar ikke din innsigelse som noe direkte personangrep, men du bidrar heller ikke med noe som kan bringe diskusjonen «to the next level». Og jeg må si jeg begynner å bli lei av lese denne sutringen om «oss andre» som ikke er like «frelste» og «farget» som jeg.

Jeg er ikke ute etter din sympati, bifalls- eller mishagsytringer overfor undertegnede har tilnærmet lik verdi. Alt jeg ber om er å bli møtt med saklig argumentasjon, og det har enda ikke skjedd. Ikke én eneste DOLer har tatt meg på faktafeil, likevel skal jeg være den som bøyer av. I 35 år har jeg fulgt med aktivt i politikken, og har Midtøsten som særinteresse ved siden av krigshistorien, er mine argumenter mindre verd bare fordi jeg ikke er ansatt i FAFO, PRIO eller IMR? Med denne logikken er det vel bare Aldrin og Armstrong som kan uttale seg om månen bare fordi de har vært der.

«Den dagen ekstremismen forsvinner»...? Tror du ekstremisme forsvinner av seg selv? Eller insinuerer du at JEG er en ekstremist, fordi jeg påpeker galskapen i at enkelte politiske miljøer i Norge legger sten til våre alliertes byrde, samtidig som de indirekte støtter sinnsjuke etno-teokratiske diktaturer? Er du så feig at du må snu kappen etter den politisk korrekte vinden, selv den flaue vinden som blåser på DOL?

Ingen konflikt er uløselig, men enkelte konflikter krever å bli håndtert på en måte som faller enkelte tungt for brystet. Hvis du er en av de som ikke kan akseptere at frie demokratier har rett og plikt til å demme opp for, eller fjerne diktatorer og terror-regimer, så synes jeg du skal sette sammen en argumentasjonsrekke der du beskriver HVORFOR du mener akkurat det du mener.

Kom gjerne tilbake med noe håndgripelig, jeg gidder ikke diskutere diskusjonen med deg.

Skrevet

"Når skal folk få av seg skylappene?"

Tullebukkene og papagøyene får ikke av selv skylapper uten at en av deres egne blir drept av terrorister.

Denne konflikten kan ikke løses ved forhandlinger eller vanlig militært forsvar. Det ender i et grufullt stort blodbad før eller senere.

Palistina-araberne vil ha sin egen stat og la millioner av eksilpalistinere med deres etterkommere bosette seg i en ny Palistinastat.

Hvor skal så alle disse menneskene få drikkevann fra ? Allerede nå har Israel med Vestbredden store problemer med å skaffe nok drikkevann. Der har du opplegget til mer konflikt.

Løsningen til FAFO og Palistina-kommiteen på drikkevannsproblemet ? De ikke i stand til å tenke så langt....

Skrevet

"Når skal folk få av seg skylappene?"

Tullebukkene og papagøyene får ikke av selv skylapper uten at en av deres egne blir drept av terrorister.

Denne konflikten kan ikke løses ved forhandlinger eller vanlig militært forsvar. Det ender i et grufullt stort blodbad før eller senere.

Palistina-araberne vil ha sin egen stat og la millioner av eksilpalistinere med deres etterkommere bosette seg i en ny Palistinastat.

Hvor skal så alle disse menneskene få drikkevann fra ? Allerede nå har Israel med Vestbredden store problemer med å skaffe nok drikkevann. Der har du opplegget til mer konflikt.

Løsningen til FAFO og Palistina-kommiteen på drikkevannsproblemet ? De ikke i stand til å tenke så langt....

Vannet er bare en del av problemet. Oslo II-avtalen, der det heter i annex III, artikkel 40, at palestina-araberne selv skal sørge for 2/3 deler av sin egen vannforsyning, men like forbanna stjeler araberne vann fra israelske rørledninger og selger til sine egne på svartebørs. Israel har brukt millioner av dollar og leid inn et tysk selskap som allerede har boret brønner for dem både i Gaza og på Vestbredden, takken er terror.

Et av de største problemene som står i veien for en palestinsk stat (som på ingen måte er det samme som en fredelig løsning) er PLOs krav på Jerusalem og repatriering av 5 millioner flyktninger. Det siste ville jo være som å si at vi trenger ingen palestinsk stat, vi overtar bare Israel når jødene blir i mindretall og jaget vekk en gang for alle.

Abu Mazen kommer til å ryke på det samme som Arafat røk på under Camp David-forhandlingene; krav som ikke kan etterkommes. Drar han det for langt, så henger han snart opp-ned fra en lyktestolpe i Gaza.

«Palestinsk justis»...

Skrevet

Vannet er bare en del av problemet. Oslo II-avtalen, der det heter i annex III, artikkel 40, at palestina-araberne selv skal sørge for 2/3 deler av sin egen vannforsyning, men like forbanna stjeler araberne vann fra israelske rørledninger og selger til sine egne på svartebørs. Israel har brukt millioner av dollar og leid inn et tysk selskap som allerede har boret brønner for dem både i Gaza og på Vestbredden, takken er terror.

Et av de største problemene som står i veien for en palestinsk stat (som på ingen måte er det samme som en fredelig løsning) er PLOs krav på Jerusalem og repatriering av 5 millioner flyktninger. Det siste ville jo være som å si at vi trenger ingen palestinsk stat, vi overtar bare Israel når jødene blir i mindretall og jaget vekk en gang for alle.

Abu Mazen kommer til å ryke på det samme som Arafat røk på under Camp David-forhandlingene; krav som ikke kan etterkommes. Drar han det for langt, så henger han snart opp-ned fra en lyktestolpe i Gaza.

«Palestinsk justis»...

Du er underholdende, det skal du ha. Full av løgn, men underholdende.

Skrevet

«Palestinsk justis»...

"Vannet er bare en del av problemet. "

Selvfølgelig. Muslimsk rasisme en annen del.

Arabisk finansiering av terror via såkallte muslimske hjelpeorganisasjoner enda en del osv.

"PLOs krav på Jerusalem og repatriering av 5 millioner flyktninger. Det siste ville jo være som å si at vi trenger ingen palestinsk stat, vi overtar bare Israel når jødene blir i mindretall og jaget vekk en gang for alle."

Nettopp. Og det er en av mine begrunnelser for sannsynlig fremtidig blodbad.

Arafat snakket i sin tid om at de var bundet til Kairoavtalen. PLO har ikke gått bort fra dette så langt jeg vet.

Kairoavtalen skal visst beskrive det samme som du skrev. Har ikke lykkes i å finne mer detaljer om den på nettet. Kanskje du vet mer ?

Gjest vanvittig mange
Skrevet

Du er underholdende, det skal du ha. Full av løgn, men underholdende.

For oss som prøver å lære noe her: hva konkret var løgn i innlegget til Kahn?

Skrevet

"Vannet er bare en del av problemet. "

Selvfølgelig. Muslimsk rasisme en annen del.

Arabisk finansiering av terror via såkallte muslimske hjelpeorganisasjoner enda en del osv.

"PLOs krav på Jerusalem og repatriering av 5 millioner flyktninger. Det siste ville jo være som å si at vi trenger ingen palestinsk stat, vi overtar bare Israel når jødene blir i mindretall og jaget vekk en gang for alle."

Nettopp. Og det er en av mine begrunnelser for sannsynlig fremtidig blodbad.

Arafat snakket i sin tid om at de var bundet til Kairoavtalen. PLO har ikke gått bort fra dette så langt jeg vet.

Kairoavtalen skal visst beskrive det samme som du skrev. Har ikke lykkes i å finne mer detaljer om den på nettet. Kanskje du vet mer ?

Kairoavtalen av 10. februar 1994, som også er innbakt i Gaza-Jerikoavtalen, er vel ikke annet enn detaljer vedr. det såkalte «palestinske selvstyre» og hvordan det skulle fungere etter signeringen av Osloavtalen av sept. 1993.

Det er vel ikke til å underslå at flesteparten, om ikke hver eneste avtale som er inngått med araberne har falt i (råtten) fisk. Påskuddet kom da Ariel Sharon gikk sin berømte tur på Tempelhøyden 28. september i 2000.

Jerusalem, jødenes helligste by skal overtas av muslimer, og et arabisk diktatur skal opprettes midt inne på jødisk kjerneland samtidig som fem millioner arabere skal pøses inn i Israel. Lurer på om det finnes nordmenn, uansett partitilhørighet, som ville likt å få fem millioner arabere deisende inn i landet. Fem millioner mennesker som har hatets oss i 1400 år...

Ville VI godtatt det? Selvsagt ikke.

Om Arafats bortgang er å betrakte som et vendepunkt, det gjenstår å se. Personlig tviler jeg på om det har noen betydning, hans lojale workforce er fortsatt intakt, og Abu Mazen har ikke noe annet valg enn å holde seg inne med dem. Men gudene skal vite at han har fått en Urias-post som ingen bør misunne ham.

Jeg får gå mer detaljert til verks senere, i en egen tråd.

Skrevet

Kairoavtalen av 10. februar 1994, som også er innbakt i Gaza-Jerikoavtalen, er vel ikke annet enn detaljer vedr. det såkalte «palestinske selvstyre» og hvordan det skulle fungere etter signeringen av Osloavtalen av sept. 1993.

Det er vel ikke til å underslå at flesteparten, om ikke hver eneste avtale som er inngått med araberne har falt i (råtten) fisk. Påskuddet kom da Ariel Sharon gikk sin berømte tur på Tempelhøyden 28. september i 2000.

Jerusalem, jødenes helligste by skal overtas av muslimer, og et arabisk diktatur skal opprettes midt inne på jødisk kjerneland samtidig som fem millioner arabere skal pøses inn i Israel. Lurer på om det finnes nordmenn, uansett partitilhørighet, som ville likt å få fem millioner arabere deisende inn i landet. Fem millioner mennesker som har hatets oss i 1400 år...

Ville VI godtatt det? Selvsagt ikke.

Om Arafats bortgang er å betrakte som et vendepunkt, det gjenstår å se. Personlig tviler jeg på om det har noen betydning, hans lojale workforce er fortsatt intakt, og Abu Mazen har ikke noe annet valg enn å holde seg inne med dem. Men gudene skal vite at han har fått en Urias-post som ingen bør misunne ham.

Jeg får gå mer detaljert til verks senere, i en egen tråd.

Godta at fem mill. muslimer pøses inn i landet? Du trenger ikke gå langt for å finne folk som ivrer for en slik utvikling. Vi har jo minst én her på dol.

Skrevet

For oss som prøver å lære noe her: hva konkret var løgn i innlegget til Kahn?

Nå spør du nok om vesentlig mer enn hva Sør kan gi et saklig og sannferdig svar på.

Men mer vås kan nok forventes:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...