Gå til innhold

Typisk mannfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor har en viktig rolle i voksne sønners liv. Har møtt mange single menn fra alle verdenshjørner, og alle har en mor som er bekymret for om de spiser, om de fryser eller er for varme og 'hvem tar egentlig vare på deg gutten min'. synes det er riktig koselig, skulle gjerne hatt en sønn å dulle med sånn.

*ler*

Jeg er en voksen mann, og ville tolerert noe slikt i under 2 minutter.

Jeg kunne heller aldri vært sammen med noen som ikke kunne tenke selv, men måtte ha foreldrene til å gjøre det for seg.

Med vennlig hilsen

• Svar 301
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Spirello

12

• Ade|ina

7

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du hadde vært midtimellom hadde du vært et riktig interessant DNA fenomen :)

Enig, men legene mine sier allerede at det ikke nytter å forske på meg, fordi "resultatene kan ikke overføres til mennesker"! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Vi bor på 45 kvadrat, og når jeg vasker alene her bruker jeg to timer, tre hvis jeg tar badet, men da tas ikke badet fra topp til nå så pirkete.."

Jøye meg, enten så må du være ekstremt pirkete eller så må du da drive med andre ting innimellom? Ta lange pauser e.l.

Ikke spydig ment altså, men så lang tid.

Det tok meg laaaaaaaaaaaaaaaang tid å få vekk en liten flekk på vinduet, og nå er vinduene så skitne igjen......sukk.........

Skrevet

Enig, men legene mine sier allerede at det ikke nytter å forske på meg, fordi "resultatene kan ikke overføres til mennesker"! :D

Med vennlig hilsen

Som betyr at du ikke er engang midtimellom, men noe hinsides :)

Skrevet

Det finnes mange DNA forskjeller på menn og kvinner. Kan godt hende at det finnes 'støv på hjernen' gen i kvinner, og hva gjør vi da med det? Fjerner det?

Hei,

Nei, man lærer seg å leve med forskjellene, akkurat som hvis det var to av samme kjønn som levde sammen. Mennesker er hovedsakelig individer, og ettersom det vitterlig finnes langt større individuelle forskjeller *innen* gruppene "kvinner" og "menn" enn mellom dem, så har det ingen hensikt å fokusere på noen forskjeller man evt. måtte finne.

Selv om kvinner hadde et "gjøre rent" gen, så fritar ikke det menn for å gjøre rent, og selv om menn har et "bil-gen", så fritar ikke det kvinner fra å kjøre bil.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Som betyr at du ikke er engang midtimellom, men noe hinsides :)

Nettopp! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

*ler*

Jeg er en voksen mann, og ville tolerert noe slikt i under 2 minutter.

Jeg kunne heller aldri vært sammen med noen som ikke kunne tenke selv, men måtte ha foreldrene til å gjøre det for seg.

Med vennlig hilsen

Ja men sør hvis du hadde en mor i Asia eller Amerika, og hun hadde spurt deg om noe sånt når du ringte så hadde du blitt varm om hjertet.

En kollega av meg ca. 60 år har en mor på gamlehjem, og hun pleier å ta ham på lårene for å sjekke om han har ullunderbukser. Tror ikke at han liker det, i hvert fall sier han at han må være voksen nok til å styre undertøyet sitt. Hva skal han gjøre, slå henne ned?

Skrevet

Egentlig har de endret seg utrolig lite, og da kommer vi til genene.

Hvis det var genetisk, ville det ikke ha endret seg i det hele tatt, og det ville ikke være noen "unntak", med mindre det var mutasjoner.

De mutasjonene som evt. fantes, ville da sannsynligvis "gå i arv".

Med vennlig hilsen

Gjest eller midt imellom
Skrevet

Egentlig er jeg mann. Hvorfor?

Med vennlig hilsen

Oki.Bare nysgjerrig;)

Skrevet

Ja men sør hvis du hadde en mor i Asia eller Amerika, og hun hadde spurt deg om noe sånt når du ringte så hadde du blitt varm om hjertet.

En kollega av meg ca. 60 år har en mor på gamlehjem, og hun pleier å ta ham på lårene for å sjekke om han har ullunderbukser. Tror ikke at han liker det, i hvert fall sier han at han må være voksen nok til å styre undertøyet sitt. Hva skal han gjøre, slå henne ned?

Hei,

Jeg bodde jo i Sør Amerika, og min mor (da hun var i live) i Europa. Heldigvis var telefonsamtalene vesentlig mer interessante enn om undertøy! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Nei, man lærer seg å leve med forskjellene, akkurat som hvis det var to av samme kjønn som levde sammen. Mennesker er hovedsakelig individer, og ettersom det vitterlig finnes langt større individuelle forskjeller *innen* gruppene "kvinner" og "menn" enn mellom dem, så har det ingen hensikt å fokusere på noen forskjeller man evt. måtte finne.

Selv om kvinner hadde et "gjøre rent" gen, så fritar ikke det menn for å gjøre rent, og selv om menn har et "bil-gen", så fritar ikke det kvinner fra å kjøre bil.

Med vennlig hilsen

Jeg vet ikke om det er større indivduelle forskjeller enn kjønnsforskjeller. Noe er felles for kvinner som menn aldri kan ta del i. F.eks. mens, svangerskap, fødsler, amming, overgangsalder osv.

Skrevet

Oki.Bare nysgjerrig;)

Jeg blir også nysgjerrig, hva er du da?

Skrevet

Hei,

Jeg bodde jo i Sør Amerika, og min mor (da hun var i live) i Europa. Heldigvis var telefonsamtalene vesentlig mer interessante enn om undertøy! :D

Med vennlig hilsen

Men hun ville vel vite hvordan du hadde det,og kanskje siden hun er kvinne og smart nok greide hun å spørre deg uten at du merket det. Er du sikker på om hun aldri spurte deg om ikke det var varmt i Sør-Amerika f.eks.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er større indivduelle forskjeller enn kjønnsforskjeller. Noe er felles for kvinner som menn aldri kan ta del i. F.eks. mens, svangerskap, fødsler, amming, overgangsalder osv.

Jo, selvsagt er det fysiske forskjeller, men ettersom den mest maskuline kvinnen er mer maskulin enn den mest feminine mannen, så er forskjellene internt i gruppene større enn forskjellene mellom gruppene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jo, selvsagt er det fysiske forskjeller, men ettersom den mest maskuline kvinnen er mer maskulin enn den mest feminine mannen, så er forskjellene internt i gruppene større enn forskjellene mellom gruppene.

Med vennlig hilsen

Jeg er uenig i at den mest maskuline kvinne er mer maskulin enn en feminin mann. Ammetåke er ikke et fysisk fenomen, mye av overgangsalderen dreier seg ikke om fysikk helleg.

Skrevet

Men hun ville vel vite hvordan du hadde det,og kanskje siden hun er kvinne og smart nok greide hun å spørre deg uten at du merket det. Er du sikker på om hun aldri spurte deg om ikke det var varmt i Sør-Amerika f.eks.

Jo, det er da vanlig høflighet å spørre om hvordan jeg hadde det, men det gjorde da alle i familien jeg snakket med, og venner også. Av begge kjønn.

Det er dog stor forskjell på å høre hvordan noen har det, og å behandle dem som en unge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg er uenig i at den mest maskuline kvinne er mer maskulin enn en feminin mann. Ammetåke er ikke et fysisk fenomen, mye av overgangsalderen dreier seg ikke om fysikk helleg.

Mener du at overgangsalderen er kun psykisk, og ikke skyldes hormoner, osv?

Med vennlig hilsen

Gjest eller midt imellom
Skrevet

Jeg blir også nysgjerrig, hva er du da?

Det varierer. Når jeg tar på meg håret mitt blir jeg Ruth, ellers er jeg Roger;)

Neida, jeg er nok ei jente, ja-hver dag.

Skrevet

Mener du at overgangsalderen er kun psykisk, og ikke skyldes hormoner, osv?

Med vennlig hilsen

Jeg mener at vi har altfor stor tendens til å tenke lineært og sette ting i skuffer, båser eller hyller her i den vestlige verden i hvert fall. det er på tide å se på de sirkulære sammenhengene og at det er ikke grense i mellom fysikk og psyke.

Skrevet

Jo, det er da vanlig høflighet å spørre om hvordan jeg hadde det, men det gjorde da alle i familien jeg snakket med, og venner også. Av begge kjønn.

Det er dog stor forskjell på å høre hvordan noen har det, og å behandle dem som en unge.

Med vennlig hilsen

Det er ikke snakk om at alle mødre behandler sønnene sine som unger, selvom en senil mor på et aldershjem gjør kanskje det. Og da smiler vi alle sammen. Å spørre sønnen sin om han har det bra er en god ting. Moren til min ekskjæreste fra Sri Lanka spurte om de utroligste ting, og som mor selv så smilte jeg og følte et fellesskap med denne damen som jeg aldri traff.

Moren til min amerikanske ekskjæreste spurte også om han spiste, og om han hadde nok klær på seg. Han hadde vært syk og dette bunnet i ren omsorg. Jeg traff henne aldri, men følte fellesskapet likevel. Min mor har en annen måte overfor guttene enn oss, men innrømmer det aldri. Søsteren min er begynt å ligne på min mor, og det synes jeg er koselig, og savner noen ganger å ikke ha sønner å dulle slik med. Jenter er ikke det samme som gutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...