Gå til innhold

Typisk mannfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv? så det er HENNES barn og hus? hehe

Nå tolker du det jeg skriver akkurat som Sør pleier å gjøre det....he-he.

• Svar 301
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Spirello

12

• Ade|ina

7

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Karikruskakli
Skrevet

Men kjære deg, ungene dine har jo deg og mannen din som forbilder! De lærer jo av dere!

Du ser selv hvordan kjønnsrollemønsterene har endret seg de siste 50 årene; det ville aldri vært mulig hvis det hadde vært genetisk, og ikke tillært.

Med vennlig hilsen

Jo, men jeg liker jo ikke rosa.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Mor har en viktig rolle i voksne sønners liv. Har møtt mange single menn fra alle verdenshjørner, og alle har en mor som er bekymret for om de spiser, om de fryser eller er for varme og 'hvem tar egentlig vare på deg gutten min'. synes det er riktig koselig, skulle gjerne hatt en sønn å dulle med sånn.

Nei nei nei, for guds skyld. Slik er det ikke her.

Ingen svigermor som styrer våre liv. Og han er langt fra en mammadalt.

Gjest Jeg gir opp
Skrevet

Han blir ikke som DEG - mener du? - mulig du har én standard - og han har en annen - og unga har det akkurat like bra! :)

Like etter fødselen i fjor var han nødt til å hjelpe til. Det var rot over alt i leiligheten. Da jeg kom hjem var mye av tøyet lyseblått og rosa. Jeg fann ikke igjen klær. Fann en bh i sokkeskuffen, en svart sokk sammen med kjøkkenhånklær. Flere av min eplagg lå i hans skap. Det var bare rot og kaos. Jeg tuller ikke det er helt sant. Så om ting skal bli gjort på hans måte så hadde det ikke blitt system på noe som helst skal jeg si deg.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

*ler*

Jeg er en voksen mann, og ville tolerert noe slikt i under 2 minutter.

Jeg kunne heller aldri vært sammen med noen som ikke kunne tenke selv, men måtte ha foreldrene til å gjøre det for seg.

Med vennlig hilsen

Jeg kan bare fortelle, at moren hans har ingen innflytelse på han.

Hun har bodd i utlandet i mange år, og flyttet hjem for kort tid siden. Vi ser henne svært skjelden.

Skrevet

Like etter fødselen i fjor var han nødt til å hjelpe til. Det var rot over alt i leiligheten. Da jeg kom hjem var mye av tøyet lyseblått og rosa. Jeg fann ikke igjen klær. Fann en bh i sokkeskuffen, en svart sokk sammen med kjøkkenhånklær. Flere av min eplagg lå i hans skap. Det var bare rot og kaos. Jeg tuller ikke det er helt sant. Så om ting skal bli gjort på hans måte så hadde det ikke blitt system på noe som helst skal jeg si deg.

Jeg kan virkelig ikke se at det skal være alvorlig at noen klær ligger på feil plass.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva var poenget da??? er du rødstrømpe eller??

Poenget er at hvis en av partene markerer "vasking" som sitt domene, så har denne personen allerede tatt ansvar for det.

Hva er din definisjon av rødstrømpe?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Din uansvarlige, uanstendige, skitne, barnemishandlende, uhygieniske, umoralske, krigshissende og upatriotiske latsabb!

Så det så!

Med vennlig hilsen

*gjemmer meg under dyna (som sikkert ikke er ren nok den heller)*

;o)

Gjest Jeg gir opp
Skrevet

Det er som man velger.

Men som sagt, dette handler mer om at den ene personen mener det er skadelig å ha forskjellig farge sokker på i barnehagen, mens den andre ser litt stort på slikt.

Så lenge man ikke snakker om omsorgssvikt så bør det være plass for begge deler.

Med vennlig hilsen

Ungen kan bli ertet for det. Barn skal selvsagt ha like sokker. Slikt kunne min mann også funnet på. Ikke ondt ment men så sløvt og det er ikke bra for noen.

Det blir mye irritasjon også om vi må gå å leite etter alt mulig fordi den ene ikke er opptatt av noe som helst system. For meg er slikt viktig for at vi skal trives. For noen går nok ikke det slik som du ønsker deg det må du bare innse. Jeg kommer ikke til å klare full stilling når jeg vet at 95 prosent av arbeidet hjemme ligger på meg.

Gjest hos oss
Skrevet

Vasker man inni vaskemaskinen?

Har jeg aldri gjort...

Vi oppdaget plutselig noen striper på hvitvasken, og det kom av mange års såperester og skitt som hadde samlet seg inni gummilisten rundt vaskemaskindøren. Mannen min vasket inni denne (og tømte filter osv), og maskinen vasket mye renere!

Jeg tror det var fort gjort (men vet ikke, for jeg var ikke hjemme).

Gjest Jeg gir opp
Skrevet

Hei,

Det siste du nevner er sant nok (det ER vanskelig å komme seg ut i jobb etter at man har vært hjemme i mange år), men det har jo ikke noe med "likestilling" å gjøre.

Det jeg er imot er et statlig system som legger opp til at (i praksis kvinner) skal gå hjemme i årevis. Det er ikke noe gale med å gå hjemme, men det er noe gale når staten legger opp til det.

Med vennlig hilsen

Om samfunnet heller kunne vist en positiv holdning til hjemmeværende og verdsett dem så ville flere kvinner følt seg vel med å være hjemme. Jeg føler jo at andre ser på meg som snylter og latsabb pm jeg blir hjemme med kontantstøtte. Det er skikkelig ekkelt. Men på samme tid vet jeg at i vårt forhold så går det ikke om begge skal jobbe. Den jobben jeg har vil kreve så mye at barn og hjem vel lide. Men jeg prioriterer barna fremfor hva andre måtte mene.

Skrevet

Selv om jeg er mann, ser jeg at badet ser penere og mer innbydende ut med doringen nede. Nå har jeg drevet i rørlegger / sanitær-bransjen, men jeg tror de fleste er enige i det, egentlig.

Og vi menn bruker jo daglig toalettet med ringen nede også, når vi driter. Så det er flere grunner til at det greieste er at ringen ligger nede.

Uten at det dermed er et (stort) problem at den står oppe innimellom.

Jeg elsker å komme inn på badet og finne doringen oppe. Fordi det minner meg om at jeg bor sammen med en mann med pikk.

Skrevet

Om samfunnet heller kunne vist en positiv holdning til hjemmeværende og verdsett dem så ville flere kvinner følt seg vel med å være hjemme. Jeg føler jo at andre ser på meg som snylter og latsabb pm jeg blir hjemme med kontantstøtte. Det er skikkelig ekkelt. Men på samme tid vet jeg at i vårt forhold så går det ikke om begge skal jobbe. Den jobben jeg har vil kreve så mye at barn og hjem vel lide. Men jeg prioriterer barna fremfor hva andre måtte mene.

Du har tatt ditt valg, men du er jo åpenbart ikke fornøyd med det...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, nei, ikke bare vær der, for der er ikke jeg *snufs* 10+0 allerede? Det er ikke så lenge siden du løp avgårde for å kjøpe testen. Så fort det går.

Jeg har time hos legen om en uke. Det er ikke sikkert at han kan gjøre noe fra eller til, men jeg vil i hvertfall høre med ham. Det er tross alt snart et halvt år siden siste p-pille, så såpass ustabile sykluser syns jeg er litt rart. Leser du på det nye forumet også?

Ja tiden flyr! ; ) bare håper det går fort til uke 20 jeg.. for da er jeg halvveis! ; ) Skjønner godt at du vil til lege.. kan hende du trenger en hormonkur, så ordner det seg.

er å¨det nye forumet og.. forlater nok ikke DOL på maange år... : )

Gjest vise hva man har
Skrevet

Jeg elsker å komme inn på badet og finne doringen oppe. Fordi det minner meg om at jeg bor sammen med en mann med pikk.

Er den liten,da?

De jeg kjenner som lar doringen står oppe etter seg, er stort sett gutter under 10 år..

De store / voksne klarer stort sett å senke ringen etterpå selv om de har stått og tisset. Men de klarer kanskje å vise at de har pikk på andre måter.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Poenget er at hvis en av partene markerer "vasking" som sitt domene, så har denne personen allerede tatt ansvar for det.

Med vennlig hilsen

vi har da ikke "markert" noe som vårt område. Vi deler på alt har i huset.

Jeg mener bare det at det ikke er så mye som er typisk mannfolk. I alle fall ikke noe mer enn hva som er typisk kvinnfolk.

Def. på rødstrømpe? En som krangler om alt og som stemmer RV. Og som skal ha likestilling på alt.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Med vennlig hilsen

Forresten: hva ville være galt om man har ansvaret for f.eks. badet. Det er da nok av rom å ta av i huset....Kanskje mannen i huset vasker resten for alt du vet?

Skrevet

vi har da ikke "markert" noe som vårt område. Vi deler på alt har i huset.

Jeg mener bare det at det ikke er så mye som er typisk mannfolk. I alle fall ikke noe mer enn hva som er typisk kvinnfolk.

Def. på rødstrømpe? En som krangler om alt og som stemmer RV. Og som skal ha likestilling på alt.

Jeg er feminist, hvilket betyr at jeg er for likestilling og likeverd.

Jeg har overhodet ikke noe med RV å gjøre, mer enn jeg har med Frp.

Skrevet

Er den liten,da?

De jeg kjenner som lar doringen står oppe etter seg, er stort sett gutter under 10 år..

De store / voksne klarer stort sett å senke ringen etterpå selv om de har stått og tisset. Men de klarer kanskje å vise at de har pikk på andre måter.

Noen mangler pikk, og noen mangler nick.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...