Gå til innhold

Typisk mannfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke se at det skal være alvorlig at noen klær ligger på feil plass.

Med vennlig hilsen

Over tid vil slikt irritere. Alle har en mal på hvordan det bør være hjemme. Når den ene ikke klarer å følge denne på en slik måte uten at det bare blir kaos og frustrasjon for den andre, er det et problem.

• Svar 301
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Spirello

12

• Ade|ina

7

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg er feminist, hvilket betyr at jeg er for likestilling og likeverd.

Jeg har overhodet ikke noe med RV å gjøre, mer enn jeg har med Frp.

Ja, men likeverd er at også at man skryter like mye av mannen sin som mannen skryter av konen sin - uansett om man har lagt lista for hvem som gjør hva i huset eller ikke.

Skrevet

Over tid vil slikt irritere. Alle har en mal på hvordan det bør være hjemme. Når den ene ikke klarer å følge denne på en slik måte uten at det bare blir kaos og frustrasjon for den andre, er det et problem.

Men det kan være malen som er problemet.

Hvis man f. eks. irriterer seg over smuler på benken, glass på bordet og doringen oppe, synes jeg malen/standarden er satt for høyt.

Skrevet

Nå tolker du det jeg skriver akkurat som Sør pleier å gjøre det....he-he.

Ja, vi kvinenr er sånn! :)

Skrevet

Ja, vi kvinenr er sånn! :)

he-he...ja Sør har noen androgyne trekk:-)

Skrevet

Hvem definerer malen?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, men likeverd er at også at man skryter like mye av mannen sin som mannen skryter av konen sin - uansett om man har lagt lista for hvem som gjør hva i huset eller ikke.

Som jeg påpekte var det ikke selve skryten som var problemet.

Med vennlig hilsen

Gjest alive&kicking
Skrevet

Som jeg påpekte var det ikke selve skryten som var problemet.

Med vennlig hilsen

kanskje du er så elskverdig å gi med et innblikk i poenget ditt da. For jeg skjønner ikke bæret av det du skriver.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Om samfunnet heller kunne vist en positiv holdning til hjemmeværende og verdsett dem så ville flere kvinner følt seg vel med å være hjemme. Jeg føler jo at andre ser på meg som snylter og latsabb pm jeg blir hjemme med kontantstøtte. Det er skikkelig ekkelt. Men på samme tid vet jeg at i vårt forhold så går det ikke om begge skal jobbe. Den jobben jeg har vil kreve så mye at barn og hjem vel lide. Men jeg prioriterer barna fremfor hva andre måtte mene.

Hun sier vel ikke at hun ikke er fornøyd. Hun er misfornøyd med andres holdninger, men det er en annen sak.

Jeg har ikke lenger inntrykk av at hjemmeværende blir sett ned på.

Skrevet

Hvem definerer malen?

Med vennlig hilsen

Det får begge gjøre sammen.

Er jammen glad jeg ikke lever sammen en grisboms. Hadde aldri holdt ut, men det hadde vel du? ;-)

Skrevet

Det får begge gjøre sammen.

Er jammen glad jeg ikke lever sammen en grisboms. Hadde aldri holdt ut, men det hadde vel du? ;-)

Hei,

Jo, men poenget er at her er det én av partene som har påberopt seg å definere malen, for så å klage over at partneren ikke er enig.

Jeg er også glad jeg ikke bor sammen med en "grisboms". :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jo, men poenget er at her er det én av partene som har påberopt seg å definere malen, for så å klage over at partneren ikke er enig.

Med vennlig hilsen

Det var akkurat det jeg tenkte, du bor ikke sammen med en grisboms ;-) Prøv å forestille deg hvordan du ville ha reagert om damen din var som mannen til innskrivern.

Enkelte personer ser ikke om det er rent eller ikke. Har møtt fire av dem og levd halvveis sammen med den femte. De var ikke late, men de la aldri merke til skitten og rotet.

Skrevet

Det var akkurat det jeg tenkte, du bor ikke sammen med en grisboms ;-) Prøv å forestille deg hvordan du ville ha reagert om damen din var som mannen til innskrivern.

Enkelte personer ser ikke om det er rent eller ikke. Har møtt fire av dem og levd halvveis sammen med den femte. De var ikke late, men de la aldri merke til skitten og rotet.

Hei,

Joda, men da er jo problemet ikke at "han er mann", men at man er uenige i hvor store kybelkaninene kan bli før de må avlives.

Det er altså ikke en "kjønns-diskusjon", men en uenighet om "fredningsstørrelsen".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med andre ord, du gjør dette:

"Jeg mener at vi har altfor stor tendens til å tenke lineært og sette ting i skuffer, båser eller hyller her i den vestlige verden i hvert fall."

;-)

Med vennlig hilsen

Ja selvfølgelig, jeg har mannfolkskuffer hvor jeg sorterer de forskjellige typene. Jeg sa at jeg er en vestlig dame.

Skrevet

Nei nei nei, for guds skyld. Slik er det ikke her.

Ingen svigermor som styrer våre liv. Og han er langt fra en mammadalt.

Ja men dette var jo positivt ment. Alle menn er mammadalter, det finnes ikke unntak. Sier at jeg savner å ikke ha en sønn for å dulle med, og bekymre meg for om svigerdatteren er god nok mot ham.

Skrevet

Hei,

Joda, men da er jo problemet ikke at "han er mann", men at man er uenige i hvor store kybelkaninene kan bli før de må avlives.

Det er altså ikke en "kjønns-diskusjon", men en uenighet om "fredningsstørrelsen".

Med vennlig hilsen

Tror ikke dette har med kjønn å gjøre. Nevnte noen lite nøye personer, for å si det mildt. Fire av disse er damer...

Skrevet

Tror ikke dette har med kjønn å gjøre. Nevnte noen lite nøye personer, for å si det mildt. Fire av disse er damer...

Da er vi jo enige, da!

*skremt*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå tolker du det jeg skriver akkurat som Sør pleier å gjøre det....he-he.

nja du skrev 'gjøre det selv', skal ikke mye til å tolke det slik at da er det hennes ansvar ikke hans

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke se at det skal være alvorlig at noen klær ligger på feil plass.

Med vennlig hilsen

Men hvis hun må gå i hans klær fordi hun ikke finner sine så kan det være vanskelig. Hvorfor skal hun endevende leiligheten for å finne sokkene sine?

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Jeg fikk en tlf. her forleden fra en gråtende dame. Mannen hadde kjeftet på rotet. For min del kan han ryke og reise siden han aldri løfter en finger hjemme, men kjefte det kan han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...