Gå til innhold

Typisk mannfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis hun må gå i hans klær fordi hun ikke finner sine så kan det være vanskelig. Hvorfor skal hun endevende leiligheten for å finne sokkene sine?

Joda, men da kan hun kanskje spørre ham?

Det er overhodet ikke vanskelig å finne ting man ikke liker. Du trenger ikke overbevise noen om det; hvis "Jeg gir opp" ikke liker det, så får hun ta konsekvensen og flytte ut. Jeg regner med at hun flyttet sammen med denne personen frivillig.

Med vennlig hilsen

• Svar 301
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Spirello

12

• Ade|ina

7

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja men dette var jo positivt ment. Alle menn er mammadalter, det finnes ikke unntak. Sier at jeg savner å ikke ha en sønn for å dulle med, og bekymre meg for om svigerdatteren er god nok mot ham.

Som du generaliserer, bebba. Noen av oss er faktisk voksne. Heldigvis.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda, men da kan hun kanskje spørre ham?

Det er overhodet ikke vanskelig å finne ting man ikke liker. Du trenger ikke overbevise noen om det; hvis "Jeg gir opp" ikke liker det, så får hun ta konsekvensen og flytte ut. Jeg regner med at hun flyttet sammen med denne personen frivillig.

Med vennlig hilsen

Forelskelsen gjør menneskene blinde, håper at han duger til noe på andre områder. Spørre og få høre 'neeeeeei det husker jeg da ikke'.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Det tviler jeg stort på, sør:) Forstår du virkelig ikke poenget, håper i hvert fall at du er glad i moren din, for din egen og hennes skyld. Det er ikke noe negativt i det selvom du er voksen.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Hvem lager malen for hva som er mammdalt? jeg, du eller mammadaltene?

Skrevet

Forelskelsen gjør menneskene blinde, håper at han duger til noe på andre områder. Spørre og få høre 'neeeeeei det husker jeg da ikke'.

Joda - men det får da være grenser for hvor små ting man skal henge seg opp i. Når problemene består av fargene på ungenes sokker, så...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det tviler jeg stort på, sør:) Forstår du virkelig ikke poenget, håper i hvert fall at du er glad i moren din, for din egen og hennes skyld. Det er ikke noe negativt i det selvom du er voksen.

Det er en stor forskjell mellom å være "mammadalt", og å være glad i noen.

Jeg hadde heldigvis ikke noen slikt forhold til min mor da hun levde. Vi hadde et godt forhold, men ikke noe "mammadalt"-opplegg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda - men det får da være grenser for hvor små ting man skal henge seg opp i. Når problemene består av fargene på ungenes sokker, så...

Med vennlig hilsen

Små ting kan være riktig irriterende når det blir mye av dem, og når de kombineres med de store. Hovedproblemet er mangelen på respekt for hverandre når man ikke kan komme til enighet, og når et par har kjørt seg inn i et spor og har små barn og hendene fulle døgnet rundt så er det et stort problem når irritasjonene vokser.

Skrevet

Det er en stor forskjell mellom å være "mammadalt", og å være glad i noen.

Jeg hadde heldigvis ikke noen slikt forhold til min mor da hun levde. Vi hadde et godt forhold, men ikke noe "mammadalt"-opplegg.

Med vennlig hilsen

Der ser du nå kan vi begynne å definere ordet 'mammadalt'. Må det være negativt, hvem har malen for det.

Skrevet

Hvem lager malen for hva som er mammdalt? jeg, du eller mammadaltene?

Du skrev: "Alle menn er mammadalter, det finnes ikke unntak."

Med mammadalt forstås vanligvis en som er meget avhengig av sin mor.

Skrevet

Små ting kan være riktig irriterende når det blir mye av dem, og når de kombineres med de store. Hovedproblemet er mangelen på respekt for hverandre når man ikke kan komme til enighet, og når et par har kjørt seg inn i et spor og har små barn og hendene fulle døgnet rundt så er det et stort problem når irritasjonene vokser.

Joda, men da må man slutte å irritere seg over slikt, og heller ta det opp med partneren.

Og hvis det "verste eksempelet" man har er "feil sokker" så bør man heller le av seg selv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Der ser du nå kan vi begynne å definere ordet 'mammadalt'. Må det være negativt, hvem har malen for det.

Ja, en person som "dalter etter mamma" er negativt, hvis man snakker om en voksen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skrev: "Alle menn er mammadalter, det finnes ikke unntak."

Med mammadalt forstås vanligvis en som er meget avhengig av sin mor.

ja og det er de fleste uten at det trenger å være negativt

Skrevet

Joda, men da må man slutte å irritere seg over slikt, og heller ta det opp med partneren.

Og hvis det "verste eksempelet" man har er "feil sokker" så bør man heller le av seg selv.

Med vennlig hilsen

hvem har sagt at det er det verste eksemplet?

Skrevet

Ja, en person som "dalter etter mamma" er negativt, hvis man snakker om en voksen.

Med vennlig hilsen

det må vi kunne bestemme oss for å snu på akkurat som med sokkene som skal være i samme farge og helst i riktig fasong, for ikke å snakke om at det skal helst være sokker i skuffen når jeg drar på jobb og trenger rene sokker. Faktisk så tror jeg ikke at jeg tok fram ordet mammadalt først.

Gjest Karikruskakli.
Skrevet

Ja men dette var jo positivt ment. Alle menn er mammadalter, det finnes ikke unntak. Sier at jeg savner å ikke ha en sønn for å dulle med, og bekymre meg for om svigerdatteren er god nok mot ham.

"Alle menn er mammadalter, det finnes ikke unntak"

Ikke enig i det der nei.

Tror like så gjerne det kan være kvinner som er mammadalter. Jeg er avhengig av å ringe å skravle med moren min med gjevne mellomrom. Brødrene mine ringer aldri. Det er moren min som må ringe dem.

Mannen min ringer heller aldri til moren sin. Det er hun som må ringe.

Skrevet

Har ingen barn ennå, men en på vei..så vet ikke hvordan gubben min er i forhold til barnestell. Men han er flink til husarbeid, men hender han slurver ja... Eks: jeg bruker 2 timer på å vaske badet, han bruker 15 min. Han vasker ikke gulvet engang! Slitsomt å vaske og rydde etter de liksom har gjort det ja.. Er latskap og lite intersse tror jeg. de driter i om det blir igjen litt lort, det er ikke så nøye liksom..

At mannen din ikke klarer å kle på ungen uten skrik og ikke tørker bort grøt synes jeg var verre enn litt småslurv! DET hadde jeg ikke akseptert.. Han må da skjønne at det ikke går an selv???

Dette innlegget og svarene på det sier jo en del om problemstillingen som diskuteres her.

Du synes mannen din bruker for lite tid på vasking av badet, men de fleste kvinner som har svart deg mener du bruker for mye tid. Det er altså klart at dette er individuelt.

Det er ikke slik at du har rett og han feil. På samme måte som hun som skrev inn først mener hun selv sitter med fasiten, så ville nok de fleste vært uenig i denne.

Kvinner bør bli flinkere til å innse at ting kan gjøres på mange måter og ingen er mer rett enn andre.

Skrevet

Ingen her inne kjenner verken deg eller din mann og vi kan derfor kun uttale oss på et generelt grunnlag.

Jeg kjenner både menn og kvinner som totalt mangler evnen til å rydde/vaske. De klarer fint å leve i en svinesti (og det sier jeg som slett ikke har støv på hjernen).

Kanskje er mannen din en sånn.

Men det har ikke noe med kjønn å gjøre.

En av hovedgrunnene til problemer i et forhold angående vasking o.l. er at kvinnen, evt begge, ser på det som hennes ansvar. Han kan evt hjelpe til. Det er feil, dette er begges ansvar.

Men det innebærer også at han er med å bestemme hva som skal gjøres og hvordan det skal gjøres.

Så et interessant program på TV sist uke, NANNY 911 på TVN. Kona klagde på at mannen ikke gjorde nok hjemme, men det kom fort fram at grunnen til dette var at hun alltid tok over, hun klarte ikke å akseptere at han gjorde ting på sin måte.

Kvinner har ikke enerett på sannheten. Det er ikke slik at deres måte er den riktige.

La mannen din ta mer ansvar og la han gjøre det som han vil. Det kommer godt fram i dine innlegg at du kritiserer han når han ikke gjør ting på din måte.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jeg kan virkelig ikke se at det skal være alvorlig at noen klær ligger på feil plass.

Med vennlig hilsen

Det er lett å si hvis man bare er 2 stykker.

Men når man er 5 stykker slik som hos oss, MÅ klærne og andre ting ligge på riktig plass, eller blir det et forferdlig kaos om morgenen. Man går rundt leter og leter, får panikk, så ender man opp med å brøle og kjefte, fordi bussen går om to minutter,man må rekke jobben og kjeledressen til Lillemor er borte.

Skjønner? Ting må ligge på riktig plass, ellers kan det bli katastrofe de luxe.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Det er lett å si hvis man bare er 2 stykker.

Men når man er 5 stykker slik som hos oss, MÅ klærne og andre ting ligge på riktig plass, eller blir det et forferdlig kaos om morgenen. Man går rundt leter og leter, får panikk, så ender man opp med å brøle og kjefte, fordi bussen går om to minutter,man må rekke jobben og kjeledressen til Lillemor er borte.

Skjønner? Ting må ligge på riktig plass, ellers kan det bli katastrofe de luxe.

Vi rydder etter barna har lagt seg, så det er strøkent om morgenen. Kanskje et tips det?

Om du på død og liv skal ha det så ordentlig, så får du gå ut om morgenen og dra på jobb og la ungene og mannen være igjen og se hvordan han løser det da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...