Gå til innhold

Typisk mannfolk?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Nei, ingen har påstått at det bare finnes én løsning.

Tvertimot - hele poenget med likestilling er jo nettopp at man skal kunne finne den løsningen som er best, uavhengig av hvilket kjønn man har.

Med vennlig hilsen

Ok, da må jeg ha misforstått grundig.

• Svar 301
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Spirello

12

• Ade|ina

7

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Det går sannsynligvis ikke, så lenge det er lettere for ham å la deg gjøre jobben...

Med vennlig hilsen

Nei det går ikke.

Og jeg har fått det bedre med meg selv, når jeg innså det, og tok valg ut i fra det.

Skrevet

Ok, da må jeg ha misforstått grundig.

Hei,

Likestilling går jo KUN på at man skal få velge "rollen sin", uavhengig av hvilket kjønn man er. Altså, en kvinne skal få bli "bilmekaniker eller sykepleier", alt etter hva hun ønsker, og en mann skal få velge på samme grunnlag.

INGEN har noensinne påstått at alle kvinner skal bli bilmekanikere, og alle menn skal bli sykepleiere. Det er ting som blir påstått av en gjeng reaksjonære som er imot likestilling.

Med vennlig hilsen

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Men mannen kan vel tenke selv, uansett hva moren hans måtte mene om det denne uken?

Med vennlig hilsen

Han "tar" henne litt for det, og minner henne på hva hun tidligere har sagt.

Han kan jo tenke selv, men for han er det viktigste nå firmaet ha driver selv.

Penger,penger og penger er det viktigste.

Skrevet

Nei det går ikke.

Og jeg har fått det bedre med meg selv, når jeg innså det, og tok valg ut i fra det.

Det er isåfall ni-trist, både for deg og ham, fordi du har gitt opp å være likeverdig, med mindre du har en særlig interesse for å "vaske gulv".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Han "tar" henne litt for det, og minner henne på hva hun tidligere har sagt.

Han kan jo tenke selv, men for han er det viktigste nå firmaet ha driver selv.

Penger,penger og penger er det viktigste.

Men du må sette grenser, og kreve noe du også, med mindre du virkelig ønsker å ha det slik resten av livet.

Med vennlig hilsen

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Hei,

Likestilling går jo KUN på at man skal få velge "rollen sin", uavhengig av hvilket kjønn man er. Altså, en kvinne skal få bli "bilmekaniker eller sykepleier", alt etter hva hun ønsker, og en mann skal få velge på samme grunnlag.

INGEN har noensinne påstått at alle kvinner skal bli bilmekanikere, og alle menn skal bli sykepleiere. Det er ting som blir påstått av en gjeng reaksjonære som er imot likestilling.

Med vennlig hilsen

Men jeg fikk bare inntrykk av at du mente var at det eneste riktige var å være ute i full jobb uansett liksom.

Var man hjemme noen år, eller valgte jobbe deltid noen år, så ville man bli værende der.

Ihvertfall var det en stor fare for det, at man da ble lenket til kjøkkenbenken for alltid.

Skrevet

Ok, takk for tips.. skal prøve det neste gang, drittlei den hersens nalen som lager striper.. Men innvendig er det på en måte fettlag nederst som jeg MÅ bruke skurekrem for å få bort - vet det er fy fy, men det driter jeg i.. prøvd alt annent, men ikkenoe får det bort! bare oppvaskbørste med jif!

Ikke Zalo + salmiakk engang?

Det er min tantes universaloppskrift, funker bra både på dusjkabinett og ugjennomsiktige vinduer :-)

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Det er isåfall ni-trist, både for deg og ham, fordi du har gitt opp å være likeverdig, med mindre du har en særlig interesse for å "vaske gulv".

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke det er nitrist med dette livet for en tid nei. Jeg har det bra jeg.

Det ville vært trist hvis jeg bare skulle gå hjemme. Men nå har jeg overskudd til å hjelpe med lekser, og følge opp fritidsaktiviter, være med i styret osv.

Det er ikke nitrist.

Men jeg synes det er deilig å gå på jobb, har hyggelige kolleger og trives godt, og det er deilig å få tid til andre ting også.

Pleie seg selv f.eks.

Har vel ikke lest så mange bøker som jeg har gjort de to siste årene.

Skrevet

Har du vurdert å skaffe deg jobb på et laboratorium?

Du høres "noget fanatisk" ut! ;-)

Med vennlig hilsen

at hun bør bli forskningsobjekt, mener du? :-)

Skrevet

Men jeg fikk bare inntrykk av at du mente var at det eneste riktige var å være ute i full jobb uansett liksom.

Var man hjemme noen år, eller valgte jobbe deltid noen år, så ville man bli værende der.

Ihvertfall var det en stor fare for det, at man da ble lenket til kjøkkenbenken for alltid.

Hei,

Det siste du nevner er sant nok (det ER vanskelig å komme seg ut i jobb etter at man har vært hjemme i mange år), men det har jo ikke noe med "likestilling" å gjøre.

Det jeg er imot er et statlig system som legger opp til at (i praksis kvinner) skal gå hjemme i årevis. Det er ikke noe gale med å gå hjemme, men det er noe gale når staten legger opp til det.

Med vennlig hilsen

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Men du må sette grenser, og kreve noe du også, med mindre du virkelig ønsker å ha det slik resten av livet.

Med vennlig hilsen

Jada jeg vet det.

Han var 3 uker før jul på kosetur til Sør-afrika.

Jeg har sagt at jeg skal gjøre det samme.Han har også sagt at jeg bare skal gjøre det.

Men han ble litt skremt da jeg sa at jeg kom til å gjøre det snart.

Du skal vel ta med minstemor spurte han da.

Da kunne jeg ikke annet enn le altså. Nei det skal jeg ikke sa jeg.

Men jeg greier jo aldri å reise fra ungene i 3 uker jeg.

Toppen en uke, og det skal jeg gjennomføre.

Skrevet

at hun bør bli forskningsobjekt, mener du? :-)

Ja, hun kan få en dobbelrolle - både rengjøre laboratoriene ned til minste nanometer, og så kan de forske på henne mens hun gjør det!

Meget praktisk løsning!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Han har sikkert områder der dine evner ikke strekker til, eller hva?

Jeg kjenner litt igjen situasjonen med min samboer, men jeg vet at han som regel gjør så godt han kan. Han har samvittighet i hele kroppen, og ville ikke gjøre en dårlig jobb med vilje.

Vi pirkekjerringer må bare innse at alle har sine styrker og svakheter, uansett hvordan man definerer dem. Er han kanskje en kløpper på tekniske finesser, mens du bare klør deg i hodet hvis du måtte overta disse oppgavene? :-)

Skrevet

Ja, hun kan få en dobbelrolle - både rengjøre laboratoriene ned til minste nanometer, og så kan de forske på henne mens hun gjør det!

Meget praktisk løsning!

Med vennlig hilsen

Kanskje mannen til hovedinnlegger burde bli student på dette laboratiriet ;-)

Skrevet

Jada jeg vet det.

Han var 3 uker før jul på kosetur til Sør-afrika.

Jeg har sagt at jeg skal gjøre det samme.Han har også sagt at jeg bare skal gjøre det.

Men han ble litt skremt da jeg sa at jeg kom til å gjøre det snart.

Du skal vel ta med minstemor spurte han da.

Da kunne jeg ikke annet enn le altså. Nei det skal jeg ikke sa jeg.

Men jeg greier jo aldri å reise fra ungene i 3 uker jeg.

Toppen en uke, og det skal jeg gjennomføre.

Du bør selvsagt også reise i 3 uker; du klarer det fint. Du kan ringe hjem til ungene, og ironisk nok blir trolig turen din meget lærerik for mannen din! ;-)

Hvis du vil ha råd om gode reisemål så får du si ifra.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jo, men hvis "damen" har tatt ansvaret, så har hun nettopp tatt ansvaret. Da kan hun begripeligvis ikke klage over at han ikke har gjort det.

Jeg er forsåvidt enig i at det ofte er damene som gjør det, men det er irrelevant i denne diskusjonen; det kunne like gjerne vært omvendt, og/eller samme diskusjon mellom to homofile.

Poenget er at hvis man utroper seg selv til "sjef" innen et område, så får man ofte være det. På godt eller vondt.

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner ingen homofile par, bare enkeltpersoner, så jeg vet ikke hvordan det fungerer der. Jeg vet bare at det ikke er damen som 'påtar' seg ansvaret, det bare blir slik. Det er ikke bare å bestemme seg for at dette skal vi endre på, slik er det med alle menneskelige relasjoner. Bevisstgjøring er viktig, og den skjer ikke over natta.

Skrevet

Hadde jeg hatt så små problemer, skulle ihvertfall jeg vært sjeleglad. Akkurat sånne bagateller har jeg aldri tenkt over.

Sånne bagateller blir ofte store, samme med tannpastatuben som ikke blir brukt på 'riktig' måte. Når en blir syk så oppdager en hvor viktige de små tingene i hverdagen er, og når jeg har flyttet (jeg har flyttet mye og bodd i mange land), så savner jeg de enkelte øyeblikkene, ikke helheten. Når jeg flytter herfra hvor jeg bor nå så kommer jeg til å savne vinterkveldene ved kjøkkenvinduet hvor jeg ser en trolsk måne over østmarka og stjernehimmelen. Da lager jeg mange eventyr i tankene som da jeg var barn på Island og viste knapt nok hva et tre var og enda mindre hva en skog var.

Skrevet

"Det er ganske mange som har denne problematikken"

Jeg sikter selvsagt da til om dolokket skal være oppe eller nede. Mener du det var et problem for deg - i og med du sier det er deilig at dere bare er kvinner under samme tak.

Si du tøyser da, ingen bryr seg vel om sånne filleting?

Jeg fleiper litt, men jeg kranglet faktisk på slutten av ekteskapet med min eks om netopp dette. Det er mange som irriterer seg over det, og jeg pleier å få meg en god latter når jeg hører det for da husker jeg min egen irritasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...