Gå til innhold

Typisk mannfolk?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Når han ikke er hjemme (fordi han går på jobb) så står vel doringen nede, fordi da er vel du den siste som har brukt toalettet?

Kan ikke helt tro at jeg fremdeles diskuterer doringer! *ler*

Med vennlig hilsen

*skrattler* Dette var den morsomste diskusjonen jeg noen gang har sett her på dol.

At det går an å få til så mye,pga av så lite.

• Svar 301
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

77

• Spirello

12

• Ade|ina

7

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jaaaaa når han f.eks. går på jobb om morgenen og doringen står oppe og kniven på kjøkkenet står der hvor den er farlig for små barn, og han bare glemte seg. Det ene barnet falt i do, det andre skjærte seg på kniven, og etter det så står mor alltid opp og fyker rundt i huset for å passe på å rette på forholdene siden stakkars mannen med sin viktige jobb er så glemsk.

Du lager ihvertfall underholdning. Det skal du ha.

Skrevet

Du lager ihvertfall underholdning. Det skal du ha.

Dette er en tragikomisk diskusjon. Dødsens alvor på den ene siden, men litt humoristisk også. Ingen har klaget på humoren min noen gang.

Skrevet

Tror ikke du forsto hva jeg skrev, og ikke orker jeg å forklare det igjen.

Joda, jeg forsto meget godt hva du skrev. Jeg forstår bare ikke problemet ditt med dolokket - som enkeltting.

Men greit nok, noen MÅ bare ha ting på sin måte, ellers er det verdt rabalder.

Jeg syntes ikke det ville vært verdt det uansett.

Skrevet

Joda, jeg forsto meget godt hva du skrev. Jeg forstår bare ikke problemet ditt med dolokket - som enkeltting.

Men greit nok, noen MÅ bare ha ting på sin måte, ellers er det verdt rabalder.

Jeg syntes ikke det ville vært verdt det uansett.

Jeg bryr meg egentlig veldig lite om du forsto eller ikke forsto. Så viktig er ikke denne diskusjonen for meg. Jeg prøver å si at de små tingene i hverdagen er viktige, og så kommer det alltid noen som prøver å motbevise. Jeg skulle også ønske at jeg var født perfekt, men den eneste jeg har hørt om er Jesus Kristus og jeg vet ikke om jeg tror på det at han var perfekt heller. Hvis jeg hadde vært fornuftig i alle sammenhenger hadde jeg ikke vært menneske, og hva hadde jeg vært da? Hvis jeg hadde levd fornuftig, ja da hadde jeg ikke hatt altfor høyt blodtrykk nå. Hvis jeg alltid hadde tatt alt med et smil og sagt javel, da hadde jeg ikke nådd langt (som jeg for øvrig sikkert ikke har gjort uansett). Mange mennesker liker meg netopp fordi jeg har følelser, ellers så ville de ikke ha gjort det. Jeg er et menneske og prøver ikke å gjøre meg til noe annet.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jeg har meget stor erfaring med ikke å irritere meg over at ikke alle er enige med meg; jeg forventer det heller ikke.

Men det nytter ihvertfall ikke å "skylde på kjønn", og å si at "han er sånn fordi han er mann (og kan ikke endre på det)". Med mindre du forventer en kjønnskifteoperasjon, så har du jo bare argumentert for at situasjonen må være som den er.

Hvis du derimot påpeker at "her er vi uenige, og må finne en løsning" så er det mulig å gå fremover.

Med vennlig hilsen

Det er jo ikke helt riktig at ikke har noe med kjønn å gjøre.

Det har med interesser å gjøre. Jeg har null interesse av bilen og båten f.eks.

Annet enn at det er veldig koselig å dra på båttur. Og så har jeg lært meg å ta ut og inn fenderne. Men utover det, så er jeg ikke videre interesert.

Du nekter vel ikke for at dette har noe med kjønn å gjøre, selv om det finnes unntak?

Jeg har to jenter og en gutt.

Du ser det allerede fra dem er bittesmå.

Jentene mine har aldri vært interesert i biler, mens gutten var det fra han var liten. Dette er ikke noe vi har dyttet på dem heller.

Skrevet

Det er jo ikke helt riktig at ikke har noe med kjønn å gjøre.

Det har med interesser å gjøre. Jeg har null interesse av bilen og båten f.eks.

Annet enn at det er veldig koselig å dra på båttur. Og så har jeg lært meg å ta ut og inn fenderne. Men utover det, så er jeg ikke videre interesert.

Du nekter vel ikke for at dette har noe med kjønn å gjøre, selv om det finnes unntak?

Jeg har to jenter og en gutt.

Du ser det allerede fra dem er bittesmå.

Jentene mine har aldri vært interesert i biler, mens gutten var det fra han var liten. Dette er ikke noe vi har dyttet på dem heller.

Men poenget er at med mindre du kan bevise at det er "i DNAen din", så er det sannsynligvis tillært. Det er ingen "båt-interesse" gener hos menn, og heller ingen som har oppdaget "støvsuger-gener" hos kvinner.

Det som er tillært (i samfunnet) kan også avlæres.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Akkurat det der tenkte jeg også. Når han ikke er/var der, så kan det da neppe ha vært store problemet.

Milde moses, så lite å lage problemer ut av, men det er klart. Det ligger sikkert langt mer bak - det er bare noe med fremføringen her som er så latterlig :-)

Trenger diskusjonen her og være dødsens alvorlig og kjedelig.

Skrevet

Det er ikke alltid det beste å ha rett for enhver pris. Mye kunne vært annerledes hvis flere enn deg innså det, og ikke sammenlignet seg med naboer/venner hele tiden.

Jeg tror mange forhold blir ødelagt av press fra andre, som kommer med velmenende råd som "det der må du ikke finne deg i osv".

Enhver familie må finne ut hva som er best for DEM. Det mener nå jeg.

Mitt problem var alle de velmenende venninnene som kom og fortalte meg hvor heldig jeg var,og hvor godt gift osv. Hvis de bare hadde hatt en slik mann.......så hadde de ikke hatt noen problemer......begynte noen ganger å lure på om de hadde videoovervåking hjemme hos meg. Til slutt ble jeg overbevist om at jeg var gal, dum, nyttesløs, utakknemlig og mye mer.

Livet er ikke så enkelt, og heldigvis bor jeg nå med doringen nede hele tiden. Min ekskjæreste satte den aldri ned, og innrømmet at hans to ekskoner hadde irritert seg over det begge to. Da fikk jeg meg en ordentlig latter, for han sa det uten at jeg hadde kommentert det. Han var overrasket over at jeg ikke hadde gjort det.

Livet er komplisert.

Skrevet

IKKE typisk mannfolk, om det er en trøst. Har nå iallefall en mann som nok er den mest ansvarlige av oss to når det gjelder unge, og den som er flinkest til å forklare ham ting og roe ham ned når han er hysterisk. Tar sin del av 'drittarbeidet' og.

Det gjør også de 'unge' fedrene jeg kjenner.

Hva med å ta det opp med ham, sånn forsiktig..ikke anklage men bare forklre hvordn du synes det bør være i det minste=

Gjest KariKruskali.
Skrevet

Men poenget er at med mindre du kan bevise at det er "i DNAen din", så er det sannsynligvis tillært. Det er ingen "båt-interesse" gener hos menn, og heller ingen som har oppdaget "støvsuger-gener" hos kvinner.

Med vennlig hilsen

Nei, der er jeg ikke helt enig med deg.

Dette er så tydelig når man har barn av begge kjønn.

Greit det der med at jenter ikke har støvsugergener, men det ligger mer i oss allikevel det der med å ville ha det rent og ryddig.

Det der med at jenter liker å dalle seg med kjoler, liker rosa,stjeler mors sminke osv.Det starter tidlig.

Jeg har aldri opplevd at sønnen min har gjort det.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Det finnes mange DNA forskjeller på menn og kvinner. Kan godt hende at det finnes 'støv på hjernen' gen i kvinner, og hva gjør vi da med det? Fjerner det?

Skrevet

Greit det der med at jenter ikke har støvsugergener, men det ligger mer i oss allikevel det der med å ville ha det rent og ryddig.

Det der med at jenter liker å dalle seg med kjoler, liker rosa,stjeler mors sminke osv.Det starter tidlig.

Tror ikke Sør gjør det heller, selv om vi kan aldri vite.

Skrevet

Men kjære deg, ungene dine har jo deg og mannen din som forbilder! De lærer jo av dere!

Du ser selv hvordan kjønnsrollemønsterene har endret seg de siste 50 årene; det ville aldri vært mulig hvis det hadde vært genetisk, og ikke tillært.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men mannen kan vel tenke selv, uansett hva moren hans måtte mene om det denne uken?

Med vennlig hilsen

Mor har en viktig rolle i voksne sønners liv. Har møtt mange single menn fra alle verdenshjørner, og alle har en mor som er bekymret for om de spiser, om de fryser eller er for varme og 'hvem tar egentlig vare på deg gutten min'. synes det er riktig koselig, skulle gjerne hatt en sønn å dulle med sånn.

Skrevet

Men kjære deg, ungene dine har jo deg og mannen din som forbilder! De lærer jo av dere!

Du ser selv hvordan kjønnsrollemønsterene har endret seg de siste 50 årene; det ville aldri vært mulig hvis det hadde vært genetisk, og ikke tillært.

Med vennlig hilsen

Egentlig har de endret seg utrolig lite, og da kommer vi til genene.

Gjest eller midt imellom
Skrevet

Med vennlig hilsen

Sør: Er du egentlig mann eller dame?

Skrevet

Hmmm...et lite spørsmål: Har dere noen gang satt av tid til å kartlegge hvor dere har deres sterke og svake sider når det gjelder husarbeid? Og ut fra hva man kommer frem til der, satt opp en fordeling av husarbeidet ut fra sterke/svake sider?

Eller er det slik at du beordrer ham til å gjøre ditten og datten - og kritiserer ham om han ikke makter å oppfylle dine krav til hvordan dette skal gjøres?

Om du svarer ja på sistnevnte, har dere - og ikke minst du - en stor jobb å gjøre når det gjelder arbeids- og ansvarsfordeling av husarbeidet...

Skrevet

Sør: Er du egentlig mann eller dame?

Egentlig er jeg mann. Hvorfor?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Egentlig er jeg mann. Hvorfor?

Med vennlig hilsen

Hvis du hadde vært midtimellom hadde du vært et riktig interessant DNA fenomen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...