Gå til innhold

er Oslo-avtalen virkelig det verste som har skjedd Midtøsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du er med andre ord Osiris.

Kjekt å vite:-)

???

Nei, jeg er ikke Osiris. Hvorfor skulle jeg være det?

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• Goliath

16

• Osiris

10

• Mr Kahn

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

???

Fordi du svarte Flisa på noe hun spurte Osiris om, vel.

Skrevet

???

Du leser kanskje ikke det du selv skriver, eller hva det er du svarer på?

Det ville jo i så fall forklart en god del...:-)

Skrevet

Jeg tror denne osiris bare er ute etter å provosere. Det vedkommende presterer er for klønete til å følge opp.

Ja, og så svarer jo Sør meg på dennes vegne - så...:)

som om jeg er i mot et Palestina -men hvem gidder vel å forklare! :)

Skrevet

nemlig! :-)?

Skrevet

Ja, og så svarer jo Sør meg på dennes vegne - så...:)

som om jeg er i mot et Palestina -men hvem gidder vel å forklare! :)

Det er vel ingen tvil om at signaturen osiris er hentet inn for anledningen - av signaturen sør. Snakk om å ha behov for publikum'a gitt, når en må skrive støtteinnlegg til seg sjøl.

Må bli stusselig for'n nå, stakkarn.

Skrevet

...at jeg rødmer på hans vegne. Snakk om å bli tatt med buksene nede i sukkertøyglasset, a.

*high five, Goliath*

Skrevet

...at jeg rødmer på hans vegne. Snakk om å bli tatt med buksene nede i sukkertøyglasset, a.

*high five, Goliath*

Men når man ser på det han svarer - så er han ikke osiris likevel -for han sier han er FOR et Israel, osiris er i MOT,

Det sør skulle sagt var; JEG er for....med betoning på JEG altså :)

(analyserer her, men han er nok bare sør han )

hehe

Skrevet

Men når man ser på det han svarer - så er han ikke osiris likevel -for han sier han er FOR et Israel, osiris er i MOT,

hehe

Å, jeg vet ikke, jeg gitt. Denne kommer til å bli klebrig for'n, selv om webbis skulle komme ham ilende til unnsetning.

Egentlig er jeg drit likeglad.

Skrevet

Det er vel ingen tvil om at signaturen osiris er hentet inn for anledningen - av signaturen sør. Snakk om å ha behov for publikum'a gitt, når en må skrive støtteinnlegg til seg sjøl.

Må bli stusselig for'n nå, stakkarn.

Nei, jeg har ingen behov for å skrive som andre enn som "Sør".

Skrevet

Jo, men jeg kan ikke hjelpe at du ikke kan lese norsk.

Skrevet

Fordi du svarte Flisa på noe hun spurte Osiris om, vel.

Hei,

Hva så? Jeg svarer da på masse innlegg som ikke er til meg, og forteller hva jeg måtte mene om saken.

Skrevet

*high five, Goliath*

Beklager, Kahn - som vanlig bæsjet både du og Goliath på leggen.

Skrevet

hehe

Hei,

Jeg er selvsagt ikke Osiris. Hvorfor skulle jeg være det?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvorfor i huleste er du i mot et Israel?

For det første- jeg og Sør er ikke samme person. Jeg aner ikke hvem Sør er, har ikke en gang peiling på fra hvilken kant av landet han er. Jeg er imidlertid en voksen kvinne fra Trondheim, og absolutt ikke hentet inn for anledningen. Har brukt nicket Osiris kjempelenge, etter at mitt gamle nick Kermit kom fram som opptatt en gang rundt 1999/2000.

Det er mulig at det er et sjokk for enkelte at det fins fler enn Sør som uttrykker støtte til palestinerne. Det gjorde også lederen for det Israelske kommunistpartiet (ja de fins) som jeg traff på et møte i Sverige i 2000. Han og representanten fra palestinsk LO var enige om veldig mye de.:o) Før Kahnen skjeller meg ut som kommunist så kan jeg fortelle at det er jeg da ikke.

Når det gjelder Flisa sitt spørsmål om mitt syn på Israel, så var min påstand at det dummeste FN har gjort var å opprette staten Israel. Jeg burde jo ha skrevet mer, nemlig at jeg er i mot måten dette skjedde på. Jeg har ikke noe i mot at folkegrupper har sitt eget land, jeg skulle ønske at vi hadde et Kurdistan og et fritt Vest-Sahara også. Men jeg er imot at land annekteres og overdras til ei gruppe av en utenforstående instans som FN var i dette tilfellet. Andre hadde jo eid jorda der i århundrer, hadde sine røtter sin familie og sitt levebrød der, men hadde plutselig ikke rett til jorda si lengre slik som det skjedde i de palestinske områdene.

Hva om FN hadde bestemt at Finnmark, Troms, Nordland, Østsiden av Trøndelagsfylkene og Hedmark skal være en Samisk Stat med egne grenser og grunnlov?

Norge har faktisk ratifisert ILO-konvensjon nr 100 som gir urfolk rett til land og vann. Jeg syns derfor at dette er sammenliknbart......

Hilsen

Skrevet

Nei det er han ikke- det er jeg som er Osiris.

hilsen

Skrevet

Nei det er han ikke- det er jeg som er Osiris.

hilsen

Jeg er egentlig veldig takknemlig at jeg slipper å være en kvinne fra Trondheim! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

For det første- jeg og Sør er ikke samme person. Jeg aner ikke hvem Sør er, har ikke en gang peiling på fra hvilken kant av landet han er. Jeg er imidlertid en voksen kvinne fra Trondheim, og absolutt ikke hentet inn for anledningen. Har brukt nicket Osiris kjempelenge, etter at mitt gamle nick Kermit kom fram som opptatt en gang rundt 1999/2000.

Det er mulig at det er et sjokk for enkelte at det fins fler enn Sør som uttrykker støtte til palestinerne. Det gjorde også lederen for det Israelske kommunistpartiet (ja de fins) som jeg traff på et møte i Sverige i 2000. Han og representanten fra palestinsk LO var enige om veldig mye de.:o) Før Kahnen skjeller meg ut som kommunist så kan jeg fortelle at det er jeg da ikke.

Når det gjelder Flisa sitt spørsmål om mitt syn på Israel, så var min påstand at det dummeste FN har gjort var å opprette staten Israel. Jeg burde jo ha skrevet mer, nemlig at jeg er i mot måten dette skjedde på. Jeg har ikke noe i mot at folkegrupper har sitt eget land, jeg skulle ønske at vi hadde et Kurdistan og et fritt Vest-Sahara også. Men jeg er imot at land annekteres og overdras til ei gruppe av en utenforstående instans som FN var i dette tilfellet. Andre hadde jo eid jorda der i århundrer, hadde sine røtter sin familie og sitt levebrød der, men hadde plutselig ikke rett til jorda si lengre slik som det skjedde i de palestinske områdene.

Hva om FN hadde bestemt at Finnmark, Troms, Nordland, Østsiden av Trøndelagsfylkene og Hedmark skal være en Samisk Stat med egne grenser og grunnlov?

Norge har faktisk ratifisert ILO-konvensjon nr 100 som gir urfolk rett til land og vann. Jeg syns derfor at dette er sammenliknbart......

Hilsen

Vi bare erta Sør - ikke ta det til deg! :)

Du sier; "Andre hadde jo eid jorda der i århundrer, hadde sine røtter sin familie og sitt levebrød der,"'

Å? jeg trodde det også hadde bodd Israelere der - og jeg trodde også at det var ørken de fikk som de dyrket opp? Israel er vel heller ikke større enn at de kkunne får det? - - - Ja, om Samene ville ha vidda som de bruker til sitt land - hadde ikke jeg satt meg imot, vi hadde vel kunne reist inn og ut av landende våre likevel.

For 100 år siden fikk vi jo faktisk selv et fritt land utskilt fra Sverige - man må nødvendigvis ikke være fiender selv om folk liker å "høre til" et sted.

Jeg er sabla spent på denne ABBAS-fyren må jeg si.

Skrevet

Vi bare erta Sør - ikke ta det til deg! :)

Du sier; "Andre hadde jo eid jorda der i århundrer, hadde sine røtter sin familie og sitt levebrød der,"'

Å? jeg trodde det også hadde bodd Israelere der - og jeg trodde også at det var ørken de fikk som de dyrket opp? Israel er vel heller ikke større enn at de kkunne får det? - - - Ja, om Samene ville ha vidda som de bruker til sitt land - hadde ikke jeg satt meg imot, vi hadde vel kunne reist inn og ut av landende våre likevel.

For 100 år siden fikk vi jo faktisk selv et fritt land utskilt fra Sverige - man må nødvendigvis ikke være fiender selv om folk liker å "høre til" et sted.

Jeg er sabla spent på denne ABBAS-fyren må jeg si.

For 100 år siden så var det folkeavstemming om hvorvidt Norge skulle bli egen nasjon eller ikke, og Sverige hadde akseptert folkeavstemminga. Ingen overnasjonale organ som kom og fortalte svenskene at de måtte gi slipp på oss. Det var en avgivelse med kun verbal duell.

Israelerne har laget grenseoverganger med kontrollposter som medfører at de bestemmer når palestinerne kan reise inn og ut. Mange jobber i Israel, og kommer seg ikke alltid på jobb. Jobbsituasjonen i Palestina er dårlig fordi det er vanskelig å få solgt varene videre. Israel har kontroll med både flyplass og havn slik at de kan kontrollere varestrømmen til og fra Palestina.

Skrevet

For 100 år siden så var det folkeavstemming om hvorvidt Norge skulle bli egen nasjon eller ikke, og Sverige hadde akseptert folkeavstemminga. Ingen overnasjonale organ som kom og fortalte svenskene at de måtte gi slipp på oss. Det var en avgivelse med kun verbal duell.

Israelerne har laget grenseoverganger med kontrollposter som medfører at de bestemmer når palestinerne kan reise inn og ut. Mange jobber i Israel, og kommer seg ikke alltid på jobb. Jobbsituasjonen i Palestina er dårlig fordi det er vanskelig å få solgt varene videre. Israel har kontroll med både flyplass og havn slik at de kan kontrollere varestrømmen til og fra Palestina.

Bare en kort kommentar:

Med tanke på terrorhandlingene så er det vel neppe rart at Israel ser seg nødt til å innføre kontrollposter for å gjøre hva de kan for å beskytte eget folk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...