Sør Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Å "blande seg", å gripe inn. Å "intervenere" i en konflikt mellom to parter, betyr å gripe inn i konflikten. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest gripe inn Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=intervenere 0 Siter
Gjest tullingen Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Å "blande seg", å gripe inn. Å "intervenere" i en konflikt mellom to parter, betyr å gripe inn i konflikten. Med vennlig hilsen OK - da tolker jeg det å intervenere tidlig ved en sykdom betyr å starte med behandling tidlig i sykdomsforløpet? 0 Siter
Sør Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 OK - da tolker jeg det å intervenere tidlig ved en sykdom betyr å starte med behandling tidlig i sykdomsforløpet? Hei, Det er korrekt. Ordet på engelsk er "intervene". Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 OK - da tolker jeg det å intervenere tidlig ved en sykdom betyr å starte med behandling tidlig i sykdomsforløpet? Ja. Og i forbindelse med rusmisbruk brukes uttrykket ofte som en sånn konfronterings-ting hvor alle som er glad i vedkommende samles og konfronterer han/henne for å liksom gi en liten oppvekker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.