Gjest bebba Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 I øyeblikket har jeg altfor høyt blodtrykk. Noen tips og råd? Jeg vet at gjennomsnittet er 80/120, men hvor går grensen for medisinering? 0 Siter
Gjest bestemåte Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 trening og atter trening for å øke kondisjonen. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 trening og atter trening for å øke kondisjonen. jeg vet alt om å spise sunt, trene, leve normalt, sove godt osv. Men hvor går grensen for medisinering 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Jeg banner på at det er det IKEA-besøket som er skyld i dette:-) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Jeg banner på at det er det IKEA-besøket som er skyld i dette:-) Ja kanskje det, det hadde jeg faktisk glemt så nei det er vel ikke det. 0 Siter
Gjest bestemåte Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 jeg vet alt om å spise sunt, trene, leve normalt, sove godt osv. Men hvor går grensen for medisinering Er det ikke bedre å få lavere blodtrykk på en naturlig måte enn å stappe i seg allverdens piller for å sette det ned kunstig? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Er det ikke bedre å få lavere blodtrykk på en naturlig måte enn å stappe i seg allverdens piller for å sette det ned kunstig? Jo helt sikkert, det var bare ikke det jeg spurte om. 0 Siter
Beatrize Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 140/90 er en vanlig grense for medikamentell behandling. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 140/90 er en vanlig grense for medikamentell behandling. Hvor lang tid må blodtrykket ha vært slik? 0 Siter
fresja Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 140/90 er en vanlig grense for medikamentell behandling. 160-180 og 100 står det i den artikkelen noen her henviser til. Blodtrykk har jo også noe med alder å gjøre. Jeg hørte en gang at 120 er normalt for en 20-åring, 160 for en 60-åring. 0 Siter
Gjest blodtrykka Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Er det ikke bedre å få lavere blodtrykk på en naturlig måte enn å stappe i seg allverdens piller for å sette det ned kunstig? Jeg hadde høyt blodtrykk i 2 år før jeg begynte med medisiner. Er 45+ år, slank, spiser sundt trener 2-3 ganger i uken både kondis og styrke. Prøvde div. helsekostpreparater som skulle virke blomtrykksenkende. Ingenting hjalp - trykket holdt seg på ca. 160/95. Nå har det holdt seg konstant på 135/85 siden medisineringen startet, og det er bra. 0 Siter
Gjest Dame55 Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Leger bruker forskjellige tall før medisinoppstart synes jeg. Tror nok de fleste gir medisiner om blodtrykket er over 140/90, noen også 85 i undertrykk. Noen leger er raskere enn andre med å skrive resepten også. Man skal sjekke blodtrykket noen ganger før man begynner med medisiner for kan variere. Hadde jeg ligget på grensa vill jeg først forsøkt noe som heter Sirkulinum i helsekosten. Vet om flere som har klart å få ned blodtrykket med dette. Er man overvektig hjelper det å gå ned i vekt, spise mindre salt og i det hele tatt et sunnere kosthold samt mosjon. 0 Siter
Beatrize Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Hvor lang tid må blodtrykket ha vært slik? En enkelt måling er jo ikke nok Noen får jo høyt blodtrykk bare av å dra til legen og måle det... Men jeg kan tenke meg at det bør behandles om det måles høyt ved gjentatte målinger over noen måneder. 0 Siter
Beatrize Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 160-180 og 100 står det i den artikkelen noen her henviser til. Blodtrykk har jo også noe med alder å gjøre. Jeg hørte en gang at 120 er normalt for en 20-åring, 160 for en 60-åring. Blodtrykket bør ikke være så høyt som 160/100 før det behandles. Hvis man over tid går med det trykket vil man med stor sannsynlighet utvikle organskader. Jeg jobber sammen leger som har veldig god greie på dette, og de er ganske så enige om at det ihvertfall bør være under 140/90. Og at det er lurt å behandle det før det oppstår organskader. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.