Gå til innhold

For høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

I øyeblikket har jeg altfor høyt blodtrykk. Noen tips og råd? Jeg vet at gjennomsnittet er 80/120, men hvor går grensen for medisinering?

Gjest bestemåte
Skrevet

trening og atter trening for å øke kondisjonen.

Skrevet

trening og atter trening for å øke kondisjonen.

jeg vet alt om å spise sunt, trene, leve normalt, sove godt osv. Men hvor går grensen for medisinering

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg banner på at det er det IKEA-besøket som er skyld i dette:-)

Skrevet

Jeg banner på at det er det IKEA-besøket som er skyld i dette:-)

Ja kanskje det, det hadde jeg faktisk glemt så nei det er vel ikke det.

Gjest bestemåte
Skrevet

jeg vet alt om å spise sunt, trene, leve normalt, sove godt osv. Men hvor går grensen for medisinering

Er det ikke bedre å få lavere blodtrykk på en naturlig måte enn å stappe i seg allverdens piller for å sette det ned kunstig?

Skrevet

Er det ikke bedre å få lavere blodtrykk på en naturlig måte enn å stappe i seg allverdens piller for å sette det ned kunstig?

Jo helt sikkert, det var bare ikke det jeg spurte om.

Skrevet

140/90 er en vanlig grense for medikamentell behandling.

Skrevet

Hvor lang tid må blodtrykket ha vært slik?

Skrevet

160-180 og 100 står det i den artikkelen noen her henviser til.

Blodtrykk har jo også noe med alder å gjøre. Jeg hørte en gang at 120 er normalt for en 20-åring, 160 for en 60-åring.

Gjest blodtrykka
Skrevet

Jeg hadde høyt blodtrykk i 2 år før jeg begynte med medisiner. Er 45+ år, slank, spiser sundt trener 2-3 ganger i uken både kondis og styrke. Prøvde div. helsekostpreparater som skulle virke blomtrykksenkende. Ingenting hjalp - trykket holdt seg på ca. 160/95. Nå har det holdt seg konstant på 135/85 siden medisineringen startet, og det er bra.

Skrevet

Leger bruker forskjellige tall før medisinoppstart synes jeg. Tror nok de fleste gir medisiner om blodtrykket er over 140/90, noen også 85 i undertrykk. Noen leger er raskere enn andre med å skrive resepten også. Man skal sjekke blodtrykket noen ganger før man begynner med medisiner for kan variere.

Hadde jeg ligget på grensa vill jeg først forsøkt noe som heter Sirkulinum i helsekosten. Vet om flere som har klart å få ned blodtrykket med dette.

Er man overvektig hjelper det å gå ned i vekt, spise mindre salt og i det hele tatt et sunnere kosthold samt mosjon.

Skrevet

Hvor lang tid må blodtrykket ha vært slik?

En enkelt måling er jo ikke nok Noen får jo høyt blodtrykk bare av å dra til legen og måle det...

Men jeg kan tenke meg at det bør behandles om det måles høyt ved gjentatte målinger over noen måneder.

Skrevet

160-180 og 100 står det i den artikkelen noen her henviser til.

Blodtrykk har jo også noe med alder å gjøre. Jeg hørte en gang at 120 er normalt for en 20-åring, 160 for en 60-åring.

Blodtrykket bør ikke være så høyt som 160/100 før det behandles. Hvis man over tid går med det trykket vil man med stor sannsynlighet utvikle organskader.

Jeg jobber sammen leger som har veldig god greie på dette, og de er ganske så enige om at det ihvertfall bør være under 140/90. Og at det er lurt å behandle det før det oppstår organskader.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...