Gå til innhold

Jeg vil ha ei sexy berte med personligheten til et takras

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dr. Frankenstein

Jeg kjenner en. Hun bor i Stavanger.

Så det er bare til å reise ned der og spørre etter Lene.

Lykke til!

Takk for tipset, plæibåi! Men jeg tenkte ikke på så konkrete tips, men snarere mer generelle sådanne.

Dr. Frankenstein

hva har dette med sex å gjøre? søker du ei jente å ha sex med? dette er ingen side for sexannonser..

Det har alt med sex å gjøre. Faktisk ingenting annet. Men dette er langt i fra en kontaktannonse. Jeg etterlyser bare tips.

Annonse

Dr. Frankenstein

Er det bare sex du er ute etter? Isåfall; hvorfor har personligheten noe å si da?? :-)

Jeg er ikke bare ute etter sex. Hvis ikke hadde jeg gitt fullstendig faen i personligheten til sexy berter. Problemet er bare at sex er en essensiell del av et forhold, men samtidig heller ikke alt.

En Gordisk knute, med andre ord. ;-)

Samme fremgangsmåte som man normalt bruker hvis man skal lete etter en "partner".

Det er en myte at det er en bestemt sammenheng mellom utseende og personlighet. Dette bekreftes ubestridelig av det faktum at både personlighet og skjønnhet er subjektivt.

".........................."

Dr. Frankenstein

Samme fremgangsmåte som man normalt bruker hvis man skal lete etter en "partner".

Det er en myte at det er en bestemt sammenheng mellom utseende og personlighet. Dette bekreftes ubestridelig av det faktum at både personlighet og skjønnhet er subjektivt.

Jeg bestrider på det sterkeste at synet på skjønnhet og personlighet er subjektivt. Disse er universelle i jordisk forstand. Bare i svært få tilfeller, hos enkeltstående stammekulturer, finner man eksempler på unntak. At for eksempelt en sexy berte er attraktiv både for hetrofile menn og lesbiske kvinner er jo et solid tegn på attrativitetens universalitet.

Faktisk så har vitenskapen kommet fram til at attraktivitet er det samme som symetri. Mennesker som folk flest finner attrakrive har symetrisk ansikts- og kroppsprofil. Darwinisitisk vil det også være slik at det er naturlig at mennesker finner det attraktivt å parre seg med individer med gode gener. Hvilket betyr at de mennesker majoriteten finner attraktive, er mennesker med gode arveegenskaper som vil komme de kommende slekter til gode. Hvilket jo da innebærer at attraktivitet slettes ikke er individuelt, men universelt.

Jeg bestrider på det sterkeste at synet på skjønnhet og personlighet er subjektivt. Disse er universelle i jordisk forstand. Bare i svært få tilfeller, hos enkeltstående stammekulturer, finner man eksempler på unntak. At for eksempelt en sexy berte er attraktiv både for hetrofile menn og lesbiske kvinner er jo et solid tegn på attrativitetens universalitet.

Faktisk så har vitenskapen kommet fram til at attraktivitet er det samme som symetri. Mennesker som folk flest finner attrakrive har symetrisk ansikts- og kroppsprofil. Darwinisitisk vil det også være slik at det er naturlig at mennesker finner det attraktivt å parre seg med individer med gode gener. Hvilket betyr at de mennesker majoriteten finner attraktive, er mennesker med gode arveegenskaper som vil komme de kommende slekter til gode. Hvilket jo da innebærer at attraktivitet slettes ikke er individuelt, men universelt.

"Disse er universelle i jordisk forstand."

Nei. Mye er objektivt og kulturellt, men å si at det ikke er subjektivt er helt feil. Vi har alle vår subjektive tolkning og versjon av de kulturellt betingede rammene.

"Bare i svært få tilfeller, hos enkeltstående stammekulturer, finner man eksempler på unntak."

Bah. At andre kulturer kan ha helt andre retningslinjer og oppfatninger betyr ikke at det er mer eller mindre subjektivt.

"Faktisk så har vitenskapen kommet fram til at attraktivitet er det samme som symetri."

Det er velskjent, men du har ikke skjønt det helt. Vi snakker her om retningslinjer og tendenser, ikke noe som utelukker subjektivitet.

Noe annet er at mange ikke har nok selvstendighet til å gjøre annet enn å "rette seg" etter flertallet. Dette gjelde nok i større grad menn, men ikke bare.

Gjest tjohooo

Nei nei, her har du misforstått.

Det viktigste er å finne en som har flest mulig liknende gener som en selv, for da vil man ha større sjans til å få et friskt avkom.

Så...du må nok dessverre finne deg noen på ditt eget nivå, stakkars deg.

Men som en klok kvinde sa her forleden: Det finnes lokk til enhver kjele :P

Gjest tjohooo

Det har alt med sex å gjøre. Faktisk ingenting annet. Men dette er langt i fra en kontaktannonse. Jeg etterlyser bare tips.

Åh, så det ER det du gjør?

Ok, her er to. Gratis til og med :)

1. Stikk fingern i jorda.

2. Ta springfart og skall hodet i veggen. Så kanskje du merker en forandring.

Annonse

Tja... Prøver å forestille meg personligheten takras.

Takras kan være et tak som har rast sammen, eller en mengde snø som har rast ned fra et tak.

Er det noen med personlighet som et tak som har rast sammen, så er det vel en nedbrutt person du vil ha. Legg deg i så fall inn på en psykriatisk klinikk.

Er det et lass med snø du er ute etter, så ser jeg for meg en overveldende person. Kanskje en hønemor som akkurat har måttet gi slipp på sin store ungeflokk da er tingen for deg?

Sexy-berte-delen finner du ved å gå etter utseendet.

• 2 uker senere...
Dr. Frankenstein

Åh, så det ER det du gjør?

Ok, her er to. Gratis til og med :)

1. Stikk fingern i jorda.

2. Ta springfart og skall hodet i veggen. Så kanskje du merker en forandring.

Ellers kan du jo gi meg en kule ingravert med ditt eget navn. Så skal jeg sørge for å returnere kula til avsenderens legeme.

Dr. Frankenstein

"Disse er universelle i jordisk forstand."

Nei. Mye er objektivt og kulturellt, men å si at det ikke er subjektivt er helt feil. Vi har alle vår subjektive tolkning og versjon av de kulturellt betingede rammene.

"Bare i svært få tilfeller, hos enkeltstående stammekulturer, finner man eksempler på unntak."

Bah. At andre kulturer kan ha helt andre retningslinjer og oppfatninger betyr ikke at det er mer eller mindre subjektivt.

"Faktisk så har vitenskapen kommet fram til at attraktivitet er det samme som symetri."

Det er velskjent, men du har ikke skjønt det helt. Vi snakker her om retningslinjer og tendenser, ikke noe som utelukker subjektivitet.

Noe annet er at mange ikke har nok selvstendighet til å gjøre annet enn å "rette seg" etter flertallet. Dette gjelde nok i større grad menn, men ikke bare.

Å rette seg etter flertallet, vil i dette tilfellet bety det samme som å frasi seg muligheten til å sette seg sin egen realistiske standard for hva man er villig til å akseptere. Dette er slettes ikke et argument mot universell skjønnhet, da det helt klart er en felles standard for hva som er attraktivt.

Uten en slik felles standard for attraktivitet, ville fotomodeller aldri blitt rike og berømte. En som hevder at en fotomodell ikke er seksuelt attraktiv, er ikke annet enn en løgner og bedrager. ALLE vil knulle en fotomodell.

Å rette seg etter flertallet, vil i dette tilfellet bety det samme som å frasi seg muligheten til å sette seg sin egen realistiske standard for hva man er villig til å akseptere. Dette er slettes ikke et argument mot universell skjønnhet, da det helt klart er en felles standard for hva som er attraktivt.

Uten en slik felles standard for attraktivitet, ville fotomodeller aldri blitt rike og berømte. En som hevder at en fotomodell ikke er seksuelt attraktiv, er ikke annet enn en løgner og bedrager. ALLE vil knulle en fotomodell.

"En som hevder at en fotomodell ikke er seksuelt attraktiv, er ikke annet enn en løgner og bedrager. ALLE vil knulle en fotomodell."

Der har du jo ganske effektivt fratatt deg seøv ethvert spor av seriøsitet, ved å benekte unntakene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...