Gå til innhold

Er trojanere virus?

Anbefalte innlegg

Gjest Skjønne Helena
Skrevet

Og hvordan blir man kvitt dem?

Mitt Norman antivirusprogram sier fra om at jeg har en trojaner som heter "Swizzor.gen.D" - jeg antar at dette er 4. generasjon av et virus som heter Swizzor?

Problemet jeg har, er at denne trojaneren stopper opp hele maskinen når Norman oppdager det. Jeg får meldingen slik: "Fil C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\....\BIND BASE" og det skal jeg si den gjør. Ber jeg da Norman gå gjennom hardisken, kommer denne meldingen opp etter kort tid: "C:\FINIS_IT.TXT"

Dere som kan dette her - hva gjør jeg? Har jeg rett når jeg tenker at Swizzor rett og slett "binder basen", dvs. maskinen min? Og at den siste meldingen faktisk er en beskjed til Norman eller maskinen eller begge om å "finsih" - avslutte?

Nå sitter jeg her uten antivirusprogram, fikk ikke maskinen til å jobbe uten å avinstallere Norman. Hva gjør jeg videre? Jeg må og vil jo ha et antivirus-program, tør ikke la vær'?

Takknemlig for svar!

Skrevet

Last ned Avast.com, kjør et virussøk (thorough) og slett skiten.

Trojanere er virus, men de skal ikke stoppe maskinen. De gjemmer seg for så å sende passord, etc til en annen maskin. Eller de lager en bakvei inn på din maskin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...