Gå til innhold

Bør jeg fortelle min venninne at han ringer meg?

Anbefalte innlegg

Gjest jente fra vest
Skrevet

Min venninne er borte vekk i en fyr. Det har hun vært i et par år nå. De er svært gode venner, og treffes jevnlig - uten at han ønsker noe mer med henne. Hun hae spurt.

Den siste tiden har han sendt meg sms daglig samt ringt meg omtrent annen hver dag. Jeg forstår at han kanskje er interessert i meg, men det er jo ikke gjensidig. I tillegg føler jeg meg utilpass siden min venninne er så gla i ham og ikke hadde likt dette dersom hun visste det.

Jeg lurer nå på om jeg skal si det, til tross for at det vil gjøre henne vondt? Føler nesten jeg går bak ryggen på henne, men jeg er jo overhode ikke interessert i fyren...

Forresten hva skal jeg si til ham? Foreløpig har jeg ikke klart avvise ham på en skikkelig måte - og jeg kan jo selvsagt ikke anta at han er interessert heller, da...

noen råd??

Takk :-)

skorpionfisken
Skrevet

Han er ikke interessert i din venninne. Det vet hun godt. Hvorfor i all verden skal du da utlevera ham til henne? Hun har på ingen som helst måte noen krav på ham, eller på å vite hva han gjør.

Det at du ikke er interessert i ham må du da klare å formidle til ham uten å trekke din venninne inn.

Vær høflig men avvisende. Ikke svar oppmuntrende på mailer og SMS. Vær kort i telefonen når han ringer, så skjønner han nok tegninga hvis du ikke tør si rett ut at hør her, jeg mistenker at du vil ha meg, men jeg er ikke interessert i deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...